• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storingen Nederland 1 HD en Nederland 2 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
storingen ned 1,2en 3 HD

:pompom:Ik had sinds vrijdag na de aanpassing van Ziggo op de nederlandse HD zenders diverse storingsmeldingen:evil::evil:. Twee keer met de klanten servies gebeld. Alle instelingen doorgenomen,fabrieksinstellingen hersteld,zenders opnieuw geinstalleerd maar nee hoor geen resultaat. Laatste optie was om dan maar een monteur te laten komen.De signaal sterkte was volgens de helpdesck te laag. Nu Zondag zet ik de tv aan en wat meen je alles doet het weer perfect (met de zelfde signaalsterkte en 100% kwaliteit). Ik heb er verder niets aan gedaan. :cry:Jammer dat de helpdesck medewerkers niet goed op de hoogte zijn. Het had mijn veel tijd gescheelt aan onnodig telefoneren. :!::!:Ook had ziggo op de home pagina betere informatie kunnen geven i.v.m. de voortgang van de werkzaamheden.
 
Postcode 6155 is op NL 1 & 2 beeld gestoord en NL 3 prima HD. Maar na zoeken blijken de zenders ook nog op 71,72,73 te zitten en daar is het prima HD kijken.

Ik zie dat je een Humax 5000c hebt, bij deze decoder worden de Ned 1,2,3 SD kanalen op 71 t/m 73 weer gegeven. Deze zijn dus niet HD

Wat bedoel je precies met gestoord? blokjes, ruis, onscherpt e.d.
 
Bij mij is het sinds dat dat ned1 ned2 en ned3 op HD gegaan zijn dat het geluid zo nu en dan voor een seconde weg valt verder is het het beeld perfect.
Ik heb een Humax5050C en zit in het postcode gebied 8502 dat is in Friesland.
Verder kan het hier niet aan de bekabeling liggen!!.
William.
 
Bij mij is het sinds dat dat ned1 ned2 en ned3 op HD gegaan zijn dat het geluid zo nu en dan voor een seconde weg valt verder is het het beeld perfect.
Ik heb een Humax5050C en zit in het postcode gebied 8502 dat is in Friesland.
Verder kan het hier niet aan de bekabeling liggen!!.
William.

Tja, als jij het zeker weet dat het niet de kabel is, dan moet het wel komen door dat je postcode in friesland ligt.... :schater:

Probeer te verhuizen naar een plaats waar UPC ontvangst heeft :applause:

Stroringen aan kabels kan je (zo goed als) alleen uitsluiten wanneer je alles volgens de kabelkeur norm en met de kabelkeur producten heb uitgevoerd. Maar inderdaad, beeld goed maar weg vallende audio lijkt op een probleem in het netwerk wat buiten jou huis grens rijkt. Een vriend van mij had de zelfde klachten in UPC gebied, op de SD zender vielen elk x seconden het geluid weg, naar lang zoeken heeft de monteur van UPC een nieuw filter in de straat kast geplaatst. Daarna was het probleem over.

Zou ik jou gaval kijken om welke ferquenties het gaat, en inventariseren als andere zenders in de buurt van deze ferquentie het probleem ook geven.


Suc7.....
 
Ik zie dat je een Humax 5000c hebt, bij deze decoder worden de Ned 1,2,3 SD kanalen op 71 t/m 73 weer gegeven. Deze zijn dus niet HD

Wat bedoel je precies met gestoord? blokjes, ruis, onscherpt e.d.

Gestoord zijn bij mij strepen/ flitsen, van links naar rechts over 60% van het schermoppervlak.
Waarom is 71 t/m 73 niet HD? Als ik met mijn AB de info opvraag is dat 1080 HD en doe ik dit op andere (niet HD) zenders krijg ik ook andere info. Dus voor mij lijkt alles te kloppen. Of waar zit ik fout?
 
Tja, als jij het zeker weet dat het niet de kabel is, dan moet het wel komen door dat je postcode in friesland ligt.... :schater:

Probeer te verhuizen naar een plaats waar UPC ontvangst heeft :applause:

Stroringen aan kabels kan je (zo goed als) alleen uitsluiten wanneer je alles volgens de kabelkeur norm en met de kabelkeur producten heb uitgevoerd. Maar inderdaad, beeld goed maar weg vallende audio lijkt op een probleem in het netwerk wat buiten jou huis grens rijkt. Een vriend van mij had de zelfde klachten in UPC gebied, op de SD zender vielen elk x seconden het geluid weg, naar lang zoeken heeft de monteur van UPC een nieuw filter in de straat kast geplaatst. Daarna was het probleem over.

Zou ik jou gaval kijken om welke ferquenties het gaat, en inventariseren als andere zenders in de buurt van deze ferquentie het probleem ook geven.


Suc7.....

Ja Leuk!! nee ik bedoel de bekabeling in huis hier hoor,daar is niets mis mee omdat voordat alles op Hd ging ned1 ned2 ned3 was alles goed!.
Ik zal wel eens zien op welke freq. deze zenders zitten.
Ik heb alles van Ziggo.
William.
 
Gestoord zijn bij mij strepen/ flitsen, van links naar rechts over 60% van het schermoppervlak.
Waarom is 71 t/m 73 niet HD? Als ik met mijn AB de info opvraag is dat 1080 HD en doe ik dit op andere (niet HD) zenders krijg ik ook andere info. Dus voor mij lijkt alles te kloppen. Of waar zit ik fout?
71 t/m 73 is gewoon digitaal. je moet eens bewegen met de coaxkabel in je HD ontvanger, heb ik ook gedaan en opeens was het beeld goed. heb er een nieuwe kabel op aangesloten en nu is alles goed. had ook niet gedacht dat het aan de coaxkabel lag want die zat er al wat jaren op, dus waarom zou daar het probleem liggen maar bleek dus wel zo te zijn. succes.:frons:
 
Postcode 6155 is op NL 1 & 2 beeld gestoord en NL 3 prima HD. Maar na zoeken blijken de zenders ook nog op 71,72,73 te zitten en daar is het prima HD kijken.

Je bedoeld: daar is het prima SD kijken.!!

Hier zitten de SD kanalen
 
Bij mij geeft NL 1+2HD een E37-32 Service Unknown"
Heb net 2 keer de Ziggo helpdesk aan de lijn gehad. Het eerste mannetje ging 'het lijstje' af, zelfs nadat ik gemeld had de decoder 1 uur van de stroom af te heben gehad, En hem factory default heb ingesteld. Maargoed, tijdens het verwisselen van de coax kabel hing hij op... Volgens mij een telefoon storing want ik kon ze ook een nunuut lang niet meer bellen.

Goed, de dame die ik daarna aan de telefoon kreeg melde me dat NL1+2HD bij vooral Humax decoders problemen gaven en de monteurs er mee bezig zijn. Dus afwachten.

Het is allemaal niet zo erg omdat op 71 en 72 de oude SD zenders het nog doen, maar wel vreemd. Zo iets test je toch?

Ik ga mijn 5050c weer helemaal instellen gvdk:censored:t:!:

Ralf.
 
462 MHz dip in signaalsterkte

Ik zit in netid 9004 waar nederland 1/2 HD op 462MHz zouden moeten zitten. Heb al aantal keer gescanned maar niets nieuws gevonden (Ned3HD is prima), als ik nu handmatig op de 462MHz frequentie afstem zie ik dat de signaalsterkte extreem laag is (30 ipv tussen de 60 en 80 wat normaal is) en de TV (Sharp LC46HD1E) ziet dus geen zender.
Even getest met de attenne versterker en inderdaad als ik de signaalsterkte zover terugdraai bij een ander kanaal doet ie 't ook niet meer.
Het lijkt dus wel of de nieuwe frequentie slecht doorkomt en dus veel meer last heeft van lange kabels dan de andere kanalen. Balen...

Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen om het signaal wat op te krikken. Zijn er nog meer gebruikers waar het wel werkt maar waar je duidelijk kunt zien dat de signaalsterkte minder is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan