• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze gegevens zijn in principe universeel voor alle cable modems (in een aantal gevallen zelfs DOCSIS standaard).
Wel is in de praktijk gebleken dat in echte grensgevallen sommige modems (zoals b.v. de Arris TM702) nét 1-2 dB critischer zijn dan andere (zoals b.v. de motorola). Dit moet je vooral in de gaten houden bij modem-wisselingen ("het vorige modem deed het goed", terwijl er eigenlijk sprake is van net iets minder slecht).

Mees de Roo
 
Ben je niet in de war met je upstream Elsido ?
Dat is er maar 1

Downstream is 4 kanalen, en in de meeste multikabel gebieden 3 kanalen.
50Mbit op 1 kanaal kan theoretisch alleen maar (als de stream echt vol open zou staan) als je de enige bent die op dat moment gebruik maakt van die cmts-interface.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie nu ook 3 downstreams staan. Zou toch zweren dat ik eerder had gezien dat het maar om eentje ging. Maar goed jullie hebben gelijk ook ik zie nu 3 downstreams:P.
 
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie nu ook 3 downstreams staan. Zou toch zweren dat ik eerder had gezien dat het maar om eentje ging. Maar goed jullie hebben gelijk ook ik zie nu 3 downstreams:P.

Zou het kunnen je helemaal in het begin van de opstart in de modem hebt gekeken?


Heel andere vraag, zijn er al ervaringen met het uitlezen van de Ubee? Ik krijg echt direct een extern IP adres.
Zal straks eens een vast IP proberen.
 
Ik heb op internet in een forum plaatjes gezien van de webinterface van het Ubee modem. Dus het bestaat en het is voor een versie ooit gelukt er in te komen.

Volg verder de instructies aan het begin van deze topic; zij zijn o.a. ontstaan n.a.v. het Arris TM702 modem, maar de erin vastgelegde principes zijn universeel.

Wij zijn uiteraard beniewd naar de resultaten en de plaatjes......

Mees de Roo
 
CAT5E of CAT6?

Bij het installatiepakket van het nieuwe modem zit een CAT6 kabel. Betekent dit dat ik mijn CAT5E kabel moet vervangen door die CAT6 kabel? Of werkt het modem ook als ik de CAT5E kabel gewoon laat zitten?
Graag advies hierover.
 
Bij het installatiepakket van het nieuwe modem zit een CAT6 kabel. Betekent dit dat ik mijn CAT5E kabel moet vervangen door die CAT6 kabel? Of werkt het modem ook als ik de CAT5E kabel gewoon laat zitten?
Graag advies hierover.

Ik heb de bijgeleverde kabels ook niet gebruikt en alles draait
hier goed op Cat5 Kabels.
 
Internetter,
Signaalwaarden overzicht staat eerder in deze draad:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=191386&postcount=62

Omdat (tussenliggende) versterkers dit signaal-niveau eenvoudig kunnen corrigeren zijn S/N waarden, symbolrates, protocols, (un)correctable codewords netzo goed indicatoren die moeten worden betrokken bij de be-oordeling van een verbinding.

Ik zou verder graag horen wat er in Schagen nu werkelijk fout stond. Ik begreep van mennog dat die drie downstream-kanalen heel even in de lucht leken te komen, om vervolgens even snel af te sterven. Ik kan daar even vlug geen instelling bij bedenken.......:roll:

Mees de Roo

Volgens een van de monteurs die hier gister rondreed voor een tv storing.
zijn er ook problemen met bepaalde componenten in het netwerk van Ziggo waardoor de meeste Docsis 3.0 modems hier maar 1 downstream krijgen.
 
Bij het installatiepakket van het nieuwe modem zit een CAT6 kabel. Betekent dit dat ik mijn CAT5E kabel moet vervangen door die CAT6 kabel? Of werkt het modem ook als ik de CAT5E kabel gewoon laat zitten?
Graag advies hierover.
Heb de oude kabel lekker laten zitten. Alles werkt goed.
 
Ik moet het afkloppen.. maar net het nieuwe Arris modem aangesloten en alles werkt tip-top hier in Sittard. Downloadsnelheid is 47,6 Mbit/s en upload 4,1 Mbit/s. Ik hoop dat alles goed blijft werken!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan