• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo CI+ en CAM ondersteuning

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kappie

Ziggo komt eind mei met CI+ en CAM ondersteuning. Ik was al van plan een Humax iHDR 5050c decoder te kopen en de nieuwe Panasonic TX-L37V10 LCD tv. Met deze combinatie kun je, dacht ik, tegelijkertijd digitaal opnemen en digitaal kijken.
Als ik nu wacht tot de nieuwe TV's met DVB-C met Ziggo certificering uitkomen, wat heeft dit dan voor meerwaarde? Welke mogelijkheden cq voordelen geeft dit t.o.v. voornoemde combinatie? Het lijkt me voor de hand te liggen dat ik dan zowel op de decoder als de TV een antenne kabel moet aansluiten. Kan ik nu meer programma's gelijktijdig opnemen?
 
Ziggo komt eind mei met CI+ en CAM ondersteuning. Ik was al van plan een Humax iHDR 5050c decoder te kopen en de nieuwe Panasonic TX-L37V10 LCD tv. Met deze combinatie kun je, dacht ik, tegelijkertijd digitaal opnemen en digitaal kijken.
Nee, dit is niet juist. Met de Humax 5050 kun je tegelijkertijd naar één digitale zender kijken en een andere digitale zender opnemen, maar dat heeft niets te maken met de gebruikte TV.

Verder is het zo dat de Panasonic TV die je noemt geen ingebouwde DVB-C tuner heeft. Met deze TV kun je dan ook geen digitale TV van Ziggo ontvangen zonder gebruik van een externe decoder of PVR.

Als ik nu wacht tot de nieuwe TV's met DVB-C met Ziggo certificering uitkomen, wat heeft dit dan voor meerwaarde? Welke mogelijkheden cq voordelen geeft dit t.o.v. voornoemde combinatie? Het lijkt me voor de hand te liggen dat ik dan zowel op de decoder als de TV een antenne kabel moet aansluiten. Kan ik nu meer programma's gelijktijdig opnemen?
In jouw geval heeft dat geen meerwaarde. Het is dan ook zinloos om te wachten op TV's met een CI+ slot als je nu al weet dat je tevens die Humax 5050 wil gaan aanschaffen. Met de Humax 5050 kun je overigens ook twee programma's gelijktijdig opnemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan