• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldkwaliteit 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhodanos

Forum Gebruiker
Berichten
218
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beeldkwaliteit 5050c - stemoproep

Een aantal mensen klagen in dit subforum over de kwaliteit van het sd-beeld. Maar is dat sd-beeld wel zo slecht? Is het zo dat er maar een paar mensen het beeld slecht vinden of is dit een algemeen oordeel? Tijd voor een enquête.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een aantal mensen klagen in dit subforum over de kwaliteit van het sd-beeld. Maar is dat sd-beeld wel zo slecht? Is het zo dat er maar een paar mensen het beeld slecht vinden of is dit een algemeen oordeel. Tijd voor een enquête.

Ik had in eerste instantie ook dat idee.
Na het neerzetten van de humax dacht ik even dat de vleeskleuren nogal 'rood' waren. (gewoon van gezichten he :oops:)

Ik heb een 50 inch HD-ready tv en ben in het bezit van de cisco 8455dvb en deze humax.
Omdat ik een hdmi-switch heb, heb ik toen de cisco en de humax beide (fixed op 720p) aangesloten en op dezelfde zenders (SD met gezichten, SD met veel kleur en HD) gezet en via de hdmi-switch geswitched.
Na een paar keer heen en weer gaan wist ik niet meer of ik naar de humax of naar de cisco keek, dus voor mij bleek toen dat de beeldkwaliteit gelijk was.
 
Ik heb "Goed" ingevuld. Zoals al in een andere draad aangegeven ziet het er op mij 37" Philips 9632D prima uit.
 
Het SD beeld is goed
het HD beeld is uitmuntend

Sluit ik me helemaal bij aan.
Vandaar dat ik goed heb ingevuld.
Ik heb wel op het kanaal waar de Humax op staat de helderheid is naar beneden gezet en het contrast met 1 omhoog.
Kleur etc. hetzelfde gelaten.
Daarna is het beeld mooier.
Op de Sony (en ik denk op de meeste LCD tv's) kan je per kanaal / ingang alles zetten zoals dat voor het ingansapparaat het beste is.
De blu-ray staat anders ingesteld dan de Humax decoder en weer heel anders dan de oude Panasonic anologe HDD recorder.
Dus iets spelen loont.
 
Gaat het hier om de vergelijking tussen de Samsung 360 en de Humax 5050?
 
Ik ben zeer tevreden over SD kwaliteit van mijn IRHD5000-c
Verschillende keren getest om kwaliteitsverschillen te kunnen onderscheiden tussen de SD uitzendingen via Scart en HDMI.
Geven even allebeide een uitstekend beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan