• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Z3i snelheidsverhoging in juli, wat kunnen we verwachten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
we zullen zien, Ziggo moet het nog eerst waar maken en vdsl komt er ook aan met mooie snelheden.
 
Schandalig zou het pas zijn als er snelheden komen boven de 100 mb/s, moet ik nog een nieuw netwerkkaart in mn pc plaatsen ook!!! Hahaha:-P
 
mij hoor je dan niet klagen hoor =), 10gbit wordt misschien wat veel van het goeie maar tot 1gbit mogen ze bij mij komen aansluiten :lol:
 
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat eurodocsis 3 backwards compatibel is dus oude modems kunnen gewoon op het eurodocsis 3 netwerk
Klopt. 3.x 2.x en 1.x. Het is allemaal backwards compatile.

Even wat foute info herstellen. De witte modems (de SB4200 serie) kan best powerabbo aan maar de meeste zijn USDocsis modellen en ze hebben USDocsis platform gewipt. (Trager) In de praktijk haalde US modems trouwens zo'n 7Mbit Max. op power (500~600 Kb/s)

Hier een leuke snelheids tabel:

https://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS#Speed_Table


De 51xx en 52xx series zijn allemaal EuroDocsis 2.0 modems en dus is er nog wel wat rek in de max download zonder een nieuw modem zoals je hierboven ziet. Ws krijgen de X-tra (geen zin om de nieuwe naam op te zoeken) abbo's een nieuw modem (als test min of meer) en gaan ze later als nodig de rest vervangen. X-tra is wel vaker als test gebruikt.
Het is nogal zonde om een investering van tig miljoen in modems weg te gooien. Die dingen zijn nog altijd geld waard. Dus dat stel je zo lang mogelijk uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eerst zien dan geloven. dit roept home al jaren in oost groningen, maar nog steeds drama
 
mij hoor je dan niet klagen hoor =), 10gbit wordt misschien wat veel van het goeie maar tot 1gbit mogen ze bij mij komen aansluiten :lol:


Bij mij natuurlijk ook! Eerder dat ze daar aan toe zijn heb ik al een nieuwe pc waarschijnlijk!
 
Ik weet van het @Home netwerk dat de Witte motorola's al grote problemen hadden met het Intensief 8000 abonnement. Er zijn veel van die modems uitgewisseld vanwegen problemen als heeft @Home dat nooit officieel willen toegeven. Ik ken een aantal mensen die problemen hadden met de snelheid. @Home wilde daar toen geen ander modem plaatsen en ik heb hen toen aangeraden om telefoon erbij te nemen. Dat is toch gratis en dan moet het modem wel vervangen worden. Na de vervanging was de snelheid er wel ineens. Ik heb vervolgens begrepen, dat toen Intensief 12000 kwam ineens een hoop mensen een nieuw modem opgestuurd kreeg.
 
Ik weet van het @Home netwerk dat de Witte motorola's al grote problemen hadden met het Intensief 8000 abonnement. Er zijn veel van die modems uitgewisseld vanwegen problemen als heeft @Home dat nooit officieel willen toegeven. Ik ken een aantal mensen die problemen hadden met de snelheid. @Home wilde daar toen geen ander modem plaatsen en ik heb hen toen aangeraden om telefoon erbij te nemen. Dat is toch gratis en dan moet het modem wel vervangen worden. Na de vervanging was de snelheid er wel ineens. Ik heb vervolgens begrepen, dat toen Intensief 12000 kwam ineens een hoop mensen een nieuw modem opgestuurd kreeg.


Klopt, mijn motorola is ingewisseld (voor een Scientific-Atlanta webstar ) toen ik bellen van @home erbij nam. Maar volgens mij had dat temaken dat die oude witte modems van motorola niet geschikt waren voor bellen. Ik heb namelijk nooit hinder ondervonden van de oude modems wat betreft hij snelheden niet zou halen. Ik zat ook in het toenmalig 8000 pakket,
 
Diverse vrienden haalden de snelheid bij lange na niet totdat hun modem gewisseld werd. Maar het kan ook een slechte serie geweest zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan