• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringen Siemens Gigaset M750 C IR Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had een mail gestuurt en ze hebben hem zo juist er op gezet. Deze is nu bij mij aan het downloaden. En inderdaat ik krijg ze ook weleens bij woonhuizen waar het sigaal slecht is komen ze kijken en zeggen dat het aan de huis installatie zit ipv. bij hun ik het de sigaal gemeten bij binnen komst en was toen niet hoger dan 10db ja dan kan je niet veel meer en adviseren om een versterker er tussen te plaatsen doen ze ook niet.
 
adviseren om een versterker er tussen te plaatsen doen ze ook niet.

Als iemand 1 televisie heeft op een normale manier aangesloten zou een versterker ook overbodig moeten zijn. Multikabel zal toch echt een knap signaal moeten verzorgen, alleen in afwijkende situaties (meerdere televisies, erg lange bekabeling en dergelijke) is een versterker pas een oplossing...
 
ik sta nu voor de keuze of ik de gigaset ga aanschaffen of niet.
mijn wens is het volgende.

Graag wil ik de gigaset in de woonkamer gebruiken om tv te kijken en programma's op te nemen. In de slaapkamer wil ik er dan nog een zetten en de programma's die in de woonkamer zijn opgenomen in de slaapkamer bekijken.

Omdat een netwerkkabel maximaal 100 meter mag zijn leeg mij het onvermijdelijk de netwerkfunctionaliteit te gebruiken. Maar ik lees hier heel veel ellende over..

Is het nu mogelijk films op te nemen op een netwerk schijf en deze via een andere gigaset af te spelen of gaat dit gewoon echt niet werken?

Is het misschien wel mogelijk via usb? De maximale lengte van een usb kabel is 5 meter dus wordt de technische uitvoerbaarheid voor mij wel iets lastiger..

zouden jullie mij advies kunnen geven?

mvg Jan Willem
 
Jan Willem,

Opnemen van programma's gaat nog best redelijk, alleen zenders met een hoge bitrate (Ned1, 2, 3 bijv) geven nog wel eens problemen.

Het grootste probeel is het afspelen, dit loopt regelmatig vast. Soms na 1 minuut, soms na een uur, maar het werkt gewoon onbetrouwbaar.

Jouw idee, was ook mijn idee... Maar na 9 maanden testen en rommelen met de M750C heb ik de moed opgegeven en Siemens volgens mij ook al....

Helaas de potentie van het apparaat is enorm, maar in de praktijk heb je er weinig aan......

/RdP
 
RdP,

bedankt voor je antwoord. Jammer om te horen dat dit apparaat zo slecht presteerd betreft de netwerkfunctionaliteit.
Maar mijn tweede vraag was of deze opstelling wel zou werken dmv een connectie van usb kabels?

Ik heb de helpdesk van siemens gebelt en die vertelden mij dat het via de usb wel probleemloos zou moeten werken. Maar gezien de berichten op de verschillende fora heb ik hier een hard hoofd in.

Zou je mij hier ook je bevindingen over kunnen vertellen?

bedankt!
 
Via USB is het ook niet mogelijk, alleen een USB HD/USB stick (of de cardreader) kan aan de USB port worden aangesloten.

/RdP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan