RSS feed

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

berkens

Hallo Allemaal,

Wat ik nog mis op dit forum?

Een RSS-feed om zo de headlines met nieuwtjes te lezen.

Ben niet op alle berichten geabonneerd, dus krijg ik alleen bericht via een email dat er post voor me is als ik zelf geschreven heb in desbetreffende forum.

Zoeken op de website van de makers van de software waarop dit forum draait (vBulletin) leerde mij de volgende link:

RSS https://ziggo-gebruikers.nl/forum/external.php?type=RSS2

120px-Feed-icon.svg.png


Misschien dat de webmasters dit op de homepage kunnen promoten.

Veel leesplezier, Ben...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
RSS

Ben zelf een enthousiaste "feedreader" en heb je idee overgenomen.
Werkt in ieder geval uitstekend in mijn FeedDemon.
Bedankt voor de tip!
 
Elk forum en alle subforums hebben overigens gewoon een standaard RSS feed vermelding hoor. Als je bijvoorbeeld in je browser kijkt zie je het RSS icoontje staan. De hoofdfeed loopt via een proxy van feedburner waardoor onze servers niet zo belast worden. Als je de bijbehorende URL's in een feedreader plakt werkt dat ook. Je kunt ook subforums combineren, maar dan moet je de URL handmatig aanpassen. Een subforum-URL eindigt bijvoorbeeld op "&forumids=5". Deze "5" is het interne nummer van zo'n subforum. Je kunt daar meerdere forums neerzetten bijvoorbeeld "&forumids=5,66" als je forum 5 en 66 wilt 'bewaken'.
 
Hallo CeeS,

Elk forum en alle subforums hebben overigens gewoon een standaard RSS feed vermelding hoor. Als je bijvoorbeeld in je browser kijkt zie je het RSS icoontje staan. De hoofdfeed loopt via een proxy van feedburner waardoor onze servers niet zo belast worden. Als je de bijbehorende URL's in een feedreader plakt werkt dat ook. Je kunt ook subforums combineren, maar dan moet je de URL handmatig aanpassen. Een subforum-URL eindigt bijvoorbeeld op "&forumids=5". Deze "5" is het interne nummer van zo'n subforum. Je kunt daar meerdere forums neerzetten bijvoorbeeld "&forumids=5,66" als je forum 5 en 66 wilt 'bewaken'.

Dat van het RSS-icoontje in de browser was me nog nooit opgevallen! :oops:
Bedankt voor de hint.

Ik had echter gezocht in het forum en de zoekterm RSS gaf helemaal niets.
Toen heb ik gezocht hoe ik binnen het forum de berichten kon ophalen en vond bij vBulletin het antwoord.

Misschien dat nu meer mensen de RSS-feed optie gaan gebruiken.

Groeten Ben...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan