• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

slecht ontvangst van oog tv op digitale tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de mensen die problemen hebben met de ontvangst van OOGTV, graag even melden welke ontvanger je gebruikt.
 
Wellicht een overbodige reactie van mijn kant omdat het hier om mensen gaat die wel problemen met oogtv hebben, toch even mijn bevindingen. Ik draai hier met 1 van de eerste Samsung hd ontvangers en hier geen problemen met oogtv.:rolleyes:
 
Meestal als ik bouwmarkt spullen hoor (op audio/video gebied) gaan mijn nekharen overeind staan. Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat de algehele kwaliteit van de verkrijgbare bekabeling wel verbeterd is over de afgelopen 2 jaar, maar ik zou er zelf nooit iets van audio/video bekabeling kopen. Er kwalitatief betere alternatieven die niets duurder zijn :)

Goed om terug te komen op je probleem. Wat ik uit je posts begrijp is dat je eigenlijk op geen enkele zender een kwaliteit behaalt van 100%, maar slechts tot een 88% komt. Dit geeft naar mijn mening aan dat er in elk geval iets van een signaalprobleem speelt, dit kan binnenshuis zijn, maar ook een Ziggo probleem.

Ik behaal bv op alle zenders met 7,5mtr coaxkabel 100% signaalkwaliteit. Heb je ook nog splitters ergens aangesloten om bv het analoge signaal naar een 2e (of meer) tv te splitsen?
ik heb er nog een splitter voor de radio tussen, maaar zoals ik al eerder zei het beeld is overal goed al is mijn beeldkwaliteit 89% a 90%. De afgelopen 2 dagen was het beeld op oog tv gewoon goed, zonder blokvorming en of andere haperingen.
 
ik heb er nog een splitter voor de radio tussen, maaar zoals ik al eerder zei het beeld is overal goed al is mijn beeldkwaliteit 89% a 90%. De afgelopen 2 dagen was het beeld op oog tv gewoon goed, zonder blokvorming en of andere haperingen.

Ben toch even nieuwsgierig.

Als je deze splitter ertussenuit haalt? Welke waardes behaal je dan? Krijg je hogere waardes te zien of blijven deze gelijk? En toch ben ik ook nog nieuwsgierig naar de bekabeling die je hebt, dit kan namelijk erg veel invloed hebben in de sterkte en kwaliteit van het signaal wat aankomt via de kabel bij de ontvanger.

Ik denk namelijk (weet het bijna wel zeker) dat de storingen, die je overigens zoals je aangeeft niet constant hebt, een oorzaak vinden in een signaalstoring, welke zich mogelijk bij jou thuis zou kunnen bevinden.
 
Ben toch even nieuwsgierig.

Als je deze splitter ertussenuit haalt? Welke waardes behaal je dan? Krijg je hogere waardes te zien of blijven deze gelijk? En toch ben ik ook nog nieuwsgierig naar de bekabeling die je hebt, dit kan namelijk erg veel invloed hebben in de sterkte en kwaliteit van het signaal wat aankomt via de kabel bij de ontvanger.

Ik denk namelijk (weet het bijna wel zeker) dat de storingen, die je overigens zoals je aangeeft niet constant hebt, een oorzaak vinden in een signaalstoring, welke zich mogelijk bij jou thuis zou kunnen bevinden.
ik heb een tijd terug de splitter er tussen uit gehad en het scheelt volgens mij iets. het is helaas allemaal niet zo heel makkelijk om splitter er nu tussen uit te halen, moet ik alles van de muur verschuiven en zo...
het beeld zou misschien nog wel scherper kunnen, alhoewel ik absoluut niet mag klagen over het beeld wat ik heb. Deed ik ook niet todat Oogtv dus stoorde, maar dat is sinds vrijdag dus niet meer het geval.
Ben dus nu zeer tevreden met digitale ontvangst van Oogtv.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan