Reputatiepunten toekennen

  • Onderwerp starter ziggo-newby
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik het hier beleef gaat de som alsvolgt.

Veel berichten + veel groene blokjes =

Lomp, onfatsoenlijk, onbehulpzaam, afkattend en bezitterig gedrag.

Ik ben niet zo gevoelig voor gevestigde orde hoor, laat maar weaien.

de mensen die wel goed willen, wel hun kennis willen delen komen vanzelf wel boven het .....

Die blokjes en strafpuntjes is voor de gevestigede orde om de nieuwelingen te weren....

kun je (ik) ook 2 rode blokjes krijgen ?
 
9-10-200915-37-55.png


Geen punten meer in borrelpraat? Grappig... ik zeg maar niets.
Uiteraard positieve commentaar verwijderd... discretie ;)
 
Wat ik mij ineens zat te bedenken... Iemand merkte op dat een advies van iemand met meer blokjes serieuzer zal worden genomen dan een advies van iemand met weinig blokjes. Die discussie gaat natuurlijk ook op voor de titel. "Senior member" klinkt nou eenmaal overtuigender en meer ervaren dan "junior member", terwijl je die titel krijgt door een x aantal berichten te plaatsen. Dus moeten die titels dan niet ook afgeschaft worden? :p
Ik weet niet of het zo is,vanuit mijn gedachtengang lijkt het me als iemand veel waardering krijgt deze persoon ook wat meer "verstand" van zaken heeft.
Dat kan een ander heel anders zien natuurlijk.
En bij jou met jouw leeftijd staat "senior" wel heel raar, dat past toch meer bij mij ;)
 
Geen punten meer in borrelpraat?

Nee, alleen minder punten (een percentage van je reputatiekracht). We zijn bezig met een reorganisatie van het puntensysteem, dat zal de komende tijd verder getuned worden. De uiteindelijke instellingen zullen we als alles een beetje uitgestuiterd is laten weten. Het idee is om de nadruk wat meer op hulpverlening aan anderen of artikelen waar mede forumleden veel aan hebben wordt gelegd. Forums zoals het testforum kunnen niet gebruikt worden om punten uit te delen of forums als borrelpraat leveren straks minder op dan de forums waar mensen geholpen worden met (technische of administratieve) problemen en zo. Sommige forums zullen dus meer punten opleveren dan je reputatiekracht, andere minder. Maar dus nog even een tijdje geduld zodat we kunnen zien hoe dit gaat lopen.
Ook is het uitdelen van punten nu weer wat ruimer gezet, het exacte aantal zal de komende tijd vastgesteld worden.

(en nu maar hopen dat we geen strafpuntensysteem moeten gaan inzetten voor bewust offtopic borrelpraat-topics in andere forums plaatsen om punten te scoren :frons: )
 
Ik weet niet of het zo is,vanuit mijn gedachtengang lijkt het me als iemand veel waardering krijgt deze persoon ook wat meer "verstand" van zaken heeft.
Dat kan een ander heel anders zien natuurlijk.
En bij jou met jouw leeftijd staat "senior" wel heel raar, dat past toch meer bij mij ;)

Ja. Zo wat doorbladerend is G.Bruiker niet bepaald een prutser. Senior of niet, de man heeft verstand van zaken. Dat het hele puntensysteem nu vernaggeld is heeft andere redenen. Redenen hier niet bespreekbaar.
 
Nee, alleen minder punten (een percentage van je reputatiekracht). We zijn bezig met een reorganisatie van het puntensysteem, dat zal de komende tijd verder getuned worden. De uiteindelijke instellingen zullen we als alles een beetje uitgestuiterd is laten weten. Het idee is om de nadruk wat meer op hulpverlening aan anderen of artikelen waar mede forumleden veel aan hebben wordt gelegd. Forums zoals het testforum kunnen niet gebruikt worden om punten uit te delen of forums als borrelpraat leveren straks minder op dan de forums waar mensen geholpen worden met (technische of administratieve) problemen en zo. Sommige forums zullen dus meer punten opleveren dan je reputatiekracht, andere minder. Maar dus nog even een tijdje geduld zodat we kunnen zien hoe dit gaat lopen.
Ook is het uitdelen van punten nu weer wat ruimer gezet, het exacte aantal zal de komende tijd vastgesteld worden.

(en nu maar hopen dat we geen strafpuntensysteem moeten gaan inzetten voor bewust offtopic borrelpraat-topics in andere forums plaatsen om punten te scoren :frons: )
Je moet doen wat je niet laten kan... maar je kunt niet de wens van mensen die punten willen geven overboord gooien, dan gooi je je eigen geloofwaardigheid overboord.

En uh, mensen die een puntenkracht van minimaal 5 tot 10 hebben om te geven, worden gereduceerd tot 0? Dat vind ik geen lichte daling van reputatiekracht...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Zo wat doorbladerend is G.Bruiker niet bepaald een prutser. Senior of niet, de man heeft verstand van zaken. Dat het hele puntensysteem nu vernaggeld is heeft andere redenen. Redenen hier niet bespreekbaar.
Klopt helemaal...

Gewoon systeem afschaffen, we weten allemaal wat we aan elkaarhebben en wie verstand van zaken heeft.

Edit: stel dan mensen aan die verstand hebben van bepaalde dingen...

Router-expert
Windows-expert
Linux-expert
En ga zomaar door...

Dat werkt geloofwaardig

En dat was de laatste knuppel die IK in het hoenderhok heb gegooit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik iets een goede post vind, dan vind ik dat ik de persoon in kwestie punten mag geven of ik het nou in een serieuze topic is( daar ben ik ook wel te vinden) of in borrelpraat, dat maakt niks uit.
 
Klopt helemaal...

Gewoon systeem afschaffen, we weten allemaal wat we aan elkaarhebben en wie verstand van zaken heeft.

Edit: stel dan mensen aan die verstand hebben van bepaalde dingen...

Router-expert
Windows-expert
Linux-expert
En ga zomaar door...

Dat werkt geloofwaardig

En dat was de laatste knuppel die IK in het hoenderhok heb gegooit.

Nou, lekker is dat. Mag grapjes-expert ook? Of culinair expert?
Alleen maar internet/pc gerelateerde onderwerpen maakt het saai, maar wellicht is dat de bedoeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan