• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gjhartog

Ziggo met eigen "alphacrypt"?

Was vandaag bij MEDIAMARKT waar de verkoper mij aanraadde te wachten met het kopen van een ALPHACRYPT CLASSIC, daar ZIGGO in het eerste kwartaal van 2009 met een eigen kaart komt. Bij ZIGGO kon de telefoniste mij desgevraagd niets mededelen hieromtrent. Ik laat in het midden of zij het niet mag zeggen of niet weet......
Wie weet wat meer hierover?

of eh...hebik eentopic over het hoofd gezien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was vandaag bij MEDIAMARKT waar de verkoper mij aanraadde te wachten met het kopen van een ALPHACRYPT CLASSIC, daar ZIGGO in het eerste kwartaal van 2009 met een eigen kaart komt. Bij ZIGGO kon de telefoniste mij desgevraagd niets mededelen hieromtrent. Ik laat in het midden of zij het niet mag zeggen of niet weet......
Wie weet wat meer hierover?

of eh...hebik eentopic over het hoofd gezien?

Ik denk dat zij het niet wist. Als, volgens dit forum, de helpdesk al niet weet dat er een Cisco HD-ontvanger bestaat... Bedoel je niet dit topic?TV's met ingebouwde Irdeto ontvanger (IDTV)Of ben je op zoek naar een teevee met HD-ontvangst? Twee keuzes:
- Koop een (HD) tv + een HD-ontvanger.
- Koop een (HD) tv met ingebouwde dvb-c ontvanger + een Alphacrypt (versie >= 3.16 geloof ik) en dan hopen dat het werkt.

Gert.
 
Ik denk dat de MM verkoper de nieuwe CI+ CAM bedoelde. Deze is er nog niet, sterker nog, de TV's waar hij in gaat passen, zijn er ook nog niet...
 
Was vandaag bij MEDIAMARKT waar de verkoper mij aanraadde te wachten met het kopen van een ALPHACRYPT CLASSIC, daar ZIGGO in het eerste kwartaal van 2009 met een eigen kaart komt. Bij ZIGGO kon de telefoniste mij desgevraagd niets mededelen hieromtrent. Ik laat in het midden of zij het niet mag zeggen of niet weet......
Wie weet wat meer hierover?

of eh...hebik eentopic over het hoofd gezien?

de MM zit niet helemaal verkeerd. De planning is n.l. het tweede kwartaal
 
Ik denk dat zij het niet wist. Als, volgens dit forum, de helpdesk al niet weet dat er een Cisco HD-ontvanger bestaat... Bedoel je niet dit topic?TV's met ingebouwde Irdeto ontvanger (IDTV)Of ben je op zoek naar een teevee met HD-ontvangst? Twee keuzes:
- Koop een (HD) tv + een HD-ontvanger.
- Koop een (HD) tv met ingebouwde dvb-c ontvanger + een Alphacrypt (versie >= 3.16 geloof ik) en dan hopen dat het werkt.

Gert.


Hoi Gert,

Ik ben reeds in het bezit van een tv een Sony 40W4500. Misschien weet je dat deze inderdaad reeds voorzien is van een DVB-C ontvanger.
Ik wilde eigenlijk voorkomen dat ik nu een 130 Euro uit ga geven voor een setje om vervolgens (zoals anoniem zegt in het 2e kwartaal) er achter te komen dat ik hem in de la kan leggen.
Dan wacht ik inderdaad liever tot ZIGGO zich meldt met een eigen kaart.
Ik verwacht dat deze nieuwe kaart zo ZIGGO wordt dat er niets anders in past.Dus ik wacht het liever even af.

Gert-Jan
 
Ik wilde eigenlijk voorkomen dat ik nu een 130 Euro uit ga geven voor een setje om vervolgens (zoals anoniem zegt in het 2e kwartaal) er achter te komen dat ik hem in de la kan leggen.

Wanneer Ziggo met een eigen kaart (CI+ CAM?) komt hoeft dit natuurlijk niet te betekenen dat de bestaande, volstrekt legale, Alphacrypt oplossingen direct niet meer functioneren.
Het hangt er maar vanaf hoe fanatiek Ziggo van plan is om deze groep kijkers/klanten tegen te gaan werken.

En wat je Sony TV betreft:

CI+ gaat niet werken met de bestaande TV ontvangers, dit is elders op het forum al vaker uitgelegd.
 
Er ligt inmiddels een officiële klacht bij de NCA (Nederlandse Consumenten Authoriteit) over Ziggo vanwege misbruik van hun monopoli positie, kartel vorming en het tegenwerken van andere fabrikanten van decoder apparatuur dan Humax en Samsung (Lees alpaCrypt Classic CI) en de plannen af te gaan wijken van de europese DVB-C normering door het introduceren van CI+ wat nog geen fabrikant ondersteunt.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst. :cool:
 
de MM zit niet helemaal verkeerd. De planning is n.l. het tweede kwartaal

OK, goed te weten en goed nieuws! Dan stel ik de aankoop van een nieuwe LCD TV even uit tot dan. Had toch net (om andere redenen overigens, mijn PC vervangen heeft meer prio) besloten nog even te wachten met een nieuwe TV. Ik neem tenminste aan dat er in Q2 volgend jaar ook TVs zijn waar die kaart in gaat passen (en dan liefst in de Sony Bravia W serie)?

Nu even wishful thinking: enig zicht/kans op een CI+ insteekkaart oplossing voor de PC?
 
De planning van meneer anoniem zal wel worden bijgesteld. Er loopt vooralsnog geen enkele fabrikant warm voor CI+ Ik vind het dan ook op z'n minst voorbarig dat het in de 2e helft van 2009 zal worden geïntroduceerd. Bovendien als je wacht tot er omdat er weer iets nieuws moet komen kun je nooit iets aanschaffen. Elke drie maanden liggen er weer nieuwe modellen op de plank. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan