• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo knijpt nieuwsgroepen af!! (kan gewoon niet anders)

  • Onderwerp starter blackEyEz
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Van knijpen nooit iets gemerkt.

Wel gemerkt dat Tweaknews gisteravond de nodige capaciteitsissues had (kreeg continue server to busy, maximum connections reached etc).

Kortom: het lijkt me heel lastig om ook maar met enige mate van zekerheid een conclusie over knijpen te trekken zolang idd payproviders geen 50 megabit kunnen garanderen.

Overigens was gisteravond echt een uitzondering, normaal haal ik bij Tweaknews strak 50 megabit, ze zouden zelfs tot 60 aan moeten kunnen. Wellicht vanwege begin nieuwe TV seizoen en was net zoals ik iedereen de seizoenstart in de VS van het nieuwe seizoen Heroes aan het downen in de 720P MKV versie?
 
Als er problemen zijn met de download vanaf een news server is het heel gemakkelijk om met de vinger naar Ziggo te wijzen, maar het zal heel lastig worden om te gaan bewijzen dat het probleem daar ook ligt daar er nog geen enkele news providers is die dergelijke snelheden garandeert, en daarnaast zijn er ook nog voldoende news providers die al met capaciteits problemen kampten tot 20Mbit nog een van de snelste verbindingen behoorde, die kans is nu met het grote aantal nog snellere verbindingen alleen maar groter.

En hoe wel aan te tonen is waar het probleem daadwerkelijk ligt, hetzij bij Ziggo, hetzij bij de newsprovider... word ontzettend lastig. De "onderbouwing" tot zover toont in elk geval niets aan omdat er ook niets met cijfers word onderbouwd.
 
Misschien komt het doordat Ziggo nog (regionaal? Tilburg e.o?) aan het tunen is, maar er lijkt een verschil tussen de twee Docsis3 modems te zitten mbt newsserver download snelheden. Met de Ubee meestal snelheden rond de 20Mbps. De Arris veel hoger. Speedtests geven voor beide gelijke en juiste waarden.

Zie ook: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=20862
 
Ik heb het "Ubee Usenet probleem" ook.

Normaal 47 a 48 mbit/s

Usenet ca. 30 mbit/s

Regio Roosendaal: oud @Home gebied
 
Ziggo "knijpt" nieuwsgroepen wel degelijk in mijn ogen

Ziggo laat mensen met een maximale downloadsnelheid downloaden bij nieuwsservers naar gelang het abonnement. Je hebt dus in mijn ogen niets aan hun verhoging van de internetsnelheid als je geen payserver neemt.
Gekke in mijn geval is dat mijn oude Motorola modem de dubbele snelheid en dus de goede snelheid wel haalt tov die "fijne" Ubee modem.
Speedtesten wijzen wel de goede snelheden aan met het modem.
Motorola modem ong. 2400 KB/s en Ubee 1300 KB/s.
Ze snappen er zelf ook niks meer van
 
Er is zeker wat gaande bij Ziggo. Sinds een aantal dagen heb ik ook problemen met de snelheid van nieuwsgroepen via de payserver download2day. Ik heb een Z1-pakket en zelfs van dit minimalistische pakket haal ik de snelheid niet eens meer. Soms stopt de verbinding ermee en krijg ik geregeld "operation time out" meldingen van mijn nieuwsreader. Het licht echt niet aan de payserver. Ziggo knijpt de boel af met alle timeout problemen van dien.

Ziggo kan een advocaat verwachten als ze dit probleem niet oplossen.
 
Ziggo kan een advocaat verwachten als ze dit probleem niet oplossen.

:schater:

Volgens mij komt Ziggo straks (maandag 12-10-2009) om 20:30 bij Radar aan de beurt, zal er vast wel een speciale klachtenlijn worden geopend.
 
Er is zeker wat gaande bij Ziggo. Sinds een aantal dagen heb ik ook problemen met de snelheid van nieuwsgroepen via de payserver download2day. Ik heb een Z1-pakket en zelfs van dit minimalistische pakket haal ik de snelheid niet eens meer. Soms stopt de verbinding ermee en krijg ik geregeld "operation time out" meldingen van mijn nieuwsreader. Het licht echt niet aan de payserver. Ziggo knijpt de boel af met alle timeout problemen van dien.
Geef eens meer opties,
pc rechtstreeks aangesloten op modem??
router problemen? (wat ik niet denk)?
andere firewall/virusscanner??
Andere newsreader?
Ik heb nu meer dan een jaar internet van Ziggo, heb nog nooit iets gemerkt qua knijpen of iets dergelijks....
 
Now... ik merk hier ook niets van knijpen..

Maar misschien weet je niet dat ieder abbo bij Ziggo een andere downloadsnelheid heeft op de newsgroup van Ziggo..

Product Download news Mbit/s Upload newsMbit/s QuotaGb/mnd
Alles-in-1 Extra 16 3 ongelimiteerd
Alles-in-1 Plus 8 1 50
Alles-in-1 Basis 0.8 0.1 10

Internet Z3i 20 1 200
Internet Z3 15 1 100
Internet Z2 5 0.5 50
Internet Z1 2 0.2 10
Combi 0.2 n/a 0
Telefonie Z1 0.06 n/a 0

https://www.ziggo.nl/producten/internet/extra-diensten/nieuwsservice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan