• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos modem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees toch iets anders.Als je nog een router over hebt kun je deze ook als switch gebruiken.
Vertel eens wat meer over hoe het netwerk eruit komt te zien en hoeveel gebruikers er op komen (nieuwsgierig).
Komt er op het hele landgoed ook maar 1 kabel van Ziggo binnen dan?
Er komt nog maar één kabel binnen maar dat internetbedrijf wil glasvezel erbij. Pas sinds dit jaar mogen we graven. Het landgoed is een erfenis waarover een stichting het bewind voerde. De stichting is door wanbeheer failliet gegaan en nu hebben wij huurders het beheer overgenomen nadat we met een ontwikkelingsmaatschappij een deal hebben afgesloten. Had heel wat voeten in de aarde!

We maken een groot netwerk, we verwachten nl. toeristische attractie te kunnen worden. Er zit al een museum en een restaurant maar we hebben meer plannen. Zoals een muziekzaal. Daarom ook dat WiFi, met 225 gebruikers maximaal per hotspot. Vaste gebruikers nu zo'n 35. Maar ik ben maar leek, hoe het verder gaat worden beslissen de technisch beter onderlegden.

Nu, ik weet genoeg zo, kom wel terug hier als ik nog iets niet weet.

Bedankt allemaal.
 
Er komt nog maar één kabel binnen maar dat internetbedrijf wil glasvezel erbij. Pas sinds dit jaar mogen we graven. Het landgoed is een erfenis waarover een stichting het bewind voerde. De stichting is door wanbeheer failliet gegaan en nu hebben wij huurders het beheer overgenomen nadat we met een ontwikkelingsmaatschappij een deal hebben afgesloten. Had heel wat voeten in de aarde!

We maken een groot netwerk, we verwachten nl. toeristische attractie te kunnen worden. Er zit al een museum en een restaurant maar we hebben meer plannen. Zoals een muziekzaal. Daarom ook dat WiFi, met 225 gebruikers maximaal per hotspot. Vaste gebruikers nu zo'n 35. Maar ik ben maar leek, hoe het verder gaat worden beslissen de technisch beter onderlegden.

Nu, ik weet genoeg zo, kom wel terug hier als ik nog iets niet weet.

Bedankt allemaal.


Hou er wel rekening mee dat Ziggo jullie plannen waarscheinlijk als bedrijfsmatig ziet. Hierdoor kan het zo zijn dat ze geen toestemming willen geven voor het aangaan van een particulier internet abonnement.
 
We zijn als Vereniging van Eigenaren van start gegaan. De huurders samen zijn een vereniging gestart, de woongroep ook, en zijn in die rechtsvorm mede-eigenaar. Casema heeft met ons al een zakelijk contract afgesloten. Wij hebben ook gevraagd of zij geen hotspots aanbieden maar nee. Toen zijn we gaan zoeken naar hotspotaanbieders die ons sympathiek leken. Dus geen reclameloginpagina's en zo. Pfoe een avontuur achteraf gezien, ben er nog moe van. Het grootste gevecht was om onder de erfenisbepalingen uit te komen.

De stichting is trouwens slachtoffer van Madoff.
 
Wij hebben ook gevraagd of zij geen hotspots aanbieden maar nee. Toen zijn we gaan zoeken naar hotspotaanbieders die ons sympathiek leken. Dus geen reclameloginpagina's en zo.

Even voor mijn duidelijkheid; Je hebt een internet abonnement bij Casema, dus bij Ziggo, daarnaast willen jullie hotspots? Neem aan dat je op Wireless Lan zenders doelt. in de ICT worden Hotspots vaak aangeduid als plekker waarbij je met een laptop of ander wireless apparaat gebruik kan maken van de verbinding (van bijvoorbeeld KPN Mobiel) om toegang te krijgen tot het internet. (denk aan hotels & plaatsen als McDonnalds)

Maar gezien het feit dat jullie al een internet verbinding hebben (Ziggo) wil je deze situatie nu zelf creeren? of te wel.... gebruikers moeten jullie betalen wanneer ze gebruik willen maken van jullie internet verbinding?
men moet dus een toegangs code krijgen tegen betaling van een x-bedrag?


De stichting is trouwens slachtoffer van Madoff.

Het is heel erg off-topic...

maar in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Het is triest dat mensen geld zijn kwijt geraakt door Madoff. Maar er blijft ook zo iets als zelf verantwoording. mensen vinden het vaak niet snel genoeg gaan om door middel van rente (van de bank) hun geld te zien groeien. De banken in nederland zijn superveilig wanneer je niet meer dan 100.000 euro op deze specifieke bank heb staan (was iets meer dan 20.000) Tuurlijk is Madoff een crimineel ( hij is niet voor niets veroordeeld) Maar dat mensen hun hele hebben en houden inversteren om nog meer gewin te halen... tja... Beleggen doe je verstandig en als je een beetje doordacht nadenkt niet met je leef kapitaal......

maar goed, das mijn mening..... p.s. ik beleg zelf ook, maar wel verstandig en heb helaas het kip met de gouden eiren zelf ook nog niet gevonden.
 
Even voor mijn duidelijkheid; Je hebt een internet abonnement bij Casema, dus bij Ziggo, daarnaast willen jullie hotspots? Neem aan dat je op Wireless Lan zenders doelt. in de ICT worden Hotspots vaak aangeduid als plekker waarbij je met een laptop of ander wireless apparaat gebruik kan maken van de verbinding (van bijvoorbeeld KPN Mobiel) om toegang te krijgen tot het internet. (denk aan hotels & plaatsen als McDonnalds)

Maar gezien het feit dat jullie al een internet verbinding hebben (Ziggo) wil je deze situatie nu zelf creeren? of te wel.... gebruikers moeten jullie betalen wanneer ze gebruik willen maken van jullie internet verbinding?
men moet dus een toegangs code krijgen tegen betaling van een x-bedrag?
Nou juist om die omhaal van zaken te voorkomen kozen wij voor FON. Daar is er geen sprake van toegangscodes. Maar ik wil het daar even niet over hebben. Met Ziggo vielen helaas geen zaken te doen over hotspots dus moesten wij op zoek naar een hotspotaanbieder. Met Ziggo proberen we tot een akkoord te komen over FON, desnoods zetten we FON en Ziggo bij ons aan tafel. En als het afspringt is het bye bye bij Ziggo, dan wordt 't ADSL, SDSL of glasvezel. 't Is jammer dan. Zaken zijn zaken.

Nog een reden was dat FON geen huur vraagt voor de hotspots en uit de praktijk weten we dat die dingen nooit defect raken.

We hebben net offertes binnen van andere ISP's, post komt laat tegenwoordig, dus vanavond vergaderen we over ons internetcontract. Wel vreemd dat Ziggo zo al die inkomsten laat liggen want wij denken best veel mensen via die hotspots te helpen. Maar nogmaals: dat is hun zaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien de omvang van het netwerk wat er moet gaan komen denk ik dat je sowieso al in de wat duurdere klasse routers/access points terecht gaat komen, in elk geval voor de main router die op het modem aangesloten komt te zitten.

Deze router die direct op het modem aangesloten zal zitten, moet alle connecties gaan verwerken, als elke online gebruiker 10 connecties openzet gaat een standaard consumenten router als snel op zijn tenen lopen.

Daarnaast missen consumenten routers in deze situatie een paar zaken die voor jullie wel nodig zijn. Een makkelijke beheer omgeving waarin je alle routers, accesspoints ed makkelijk en eenvoudig kan beheren en monitoren. En daarnaast een manier om mense gemakkelijk toegang te geven, maar wel te beheren dat alleen geauthoriseerde (lees betalende) mensen/klanten erop kunnen komen.

Je kan het wel met wat "goedkope" consumenten routers, access points ed in elkaar knutselen, maar daar zal erg veel tijd en moeite in gaan zitten. En ik denk dat jullie van een dergelijke constructie op de wat langere termijn erg veel spijt gaan krijgen om het te beheren en draaiende te blijven houden.

Wat je ook kiest, er zal een gedegen kennis van routering ed nodig moeten zijn om het geheel aan de praat te gaan krijgen, is niet iets wat je zo even doet. En ik denk dat als je zoiets kiest, je het gelijk goed moet doen en er zakelijke/degelijke apparatuur voor moet gaan plaatsen. Zal een flinke duit meer kosten, maar dat hoort bij een bedrijfsplan cq investering. Past dit niet in het budget, dan steekt het plan/budget niet goed in elkaar.
 
Gezien de omvang van het netwerk wat er moet gaan komen denk ik dat je sowieso al in de wat duurdere klasse routers/access points terecht gaat komen, in elk geval voor de main router die op het modem aangesloten komt te zitten.

Deze router die direct op het modem aangesloten zal zitten, moet alle connecties gaan verwerken, als elke online gebruiker 10 connecties openzet gaat een standaard consumenten router als snel op zijn tenen lopen.

Daarnaast missen consumenten routers in deze situatie een paar zaken die voor jullie wel nodig zijn. Een makkelijke beheer omgeving waarin je alle routers, accesspoints ed makkelijk en eenvoudig kan beheren en monitoren. En daarnaast een manier om mense gemakkelijk toegang te geven, maar wel te beheren dat alleen geauthoriseerde (lees betalende) mensen/klanten erop kunnen komen.

Je kan het wel met wat "goedkope" consumenten routers, access points ed in elkaar knutselen, maar daar zal erg veel tijd en moeite in gaan zitten. En ik denk dat jullie van een dergelijke constructie op de wat langere termijn erg veel spijt gaan krijgen om het te beheren en draaiende te blijven houden.

Wat je ook kiest, er zal een gedegen kennis van routering ed nodig moeten zijn om het geheel aan de praat te gaan krijgen, is niet iets wat je zo even doet. En ik denk dat als je zoiets kiest, je het gelijk goed moet doen en er zakelijke/degelijke apparatuur voor moet gaan plaatsen. Zal een flinke duit meer kosten, maar dat hoort bij een bedrijfsplan cq investering. Past dit niet in het budget, dan steekt het plan/budget niet goed in elkaar.
Wij pakken het anders aan. Werkt de doe-het-zelf-manier niet kunnen ze bieden op ons netwerk. We hebben wel iets geleerd van Madoff hoor ..
 
:) Ziggo biedt aan om ons WiMAX te leveren. Wat hebben onze bezoekers daar nou aan.

Nog geen inlogproblemen gemeld door bezoekers. Maar in augustus komen er concerten hier, dus dan spant het erom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan