• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Natuurlijk heeft Anoniem verstand van zaken, zijn expertise wordt door mij niet in twijfel getrokken. Maar je moet ook niet uit het oog verliezen dat hij in dienst is van Ziggo en daarom uitsluitend uitspraken zal doen die stroken met officiële beleid van zijn werkgever. Dat is ook niet anders te verwachten en daar is ook niets mis mee, maar je moet er wel rekening mee houden als je zijn uitspraken gaat interpreteren.

Waar de tests die Ziggo uitvoert met toestellen met een CI+ slot precies over gaan is niet helemaal duidelijk, maar (om er maar even een klein dingetje uit te lichten), Ziggo zal voor certificatie van een toestel met een CI+ slot vereisen dat de ingebouwde DVB-C tuner de Ziggo LCN respecteert. Dat wil dus zeggen dat bij een automatische scan de zenders precies op de Ziggo volgorde komen te staan en ook de door Ziggo toegewezen kanaalnummers krijgen. Welnu, bij de in de handel zijnde Sony toestellen uit de W5500 serie (die momenteel door Ziggo worden getest) wordt niet aan deze eis voldaan: niet alle kanaalnummers die de Sony automatisch toewijst kloppen met de Ziggo kanaalnummers. Dit toestel zal dus met de huidige firmware niet door de Ziggo certificatie komen. Toch werkt het toestel verder prima met Ziggo en is er - op grond van de DVB-C en CI+ specificaties waar het toestel wel aan voldoet - geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zal blijven werken. Dus: een Ziggo certificatie en een garantie dat het werkt en zal blijven werken zijn twee verschillende dingen. Ziggo wil je graag laten geloven dat die twee dingen hetzelfde zijn, maar dat is niet zo.
Zooo, dat zou knap lullig zijn voor de Sony W5500 serie bezitters :sad:
Is een hartstikke goed- en pas op de markt gekomen LCD toestel welke dan straks niet met de Ziggo CI+-Cam gaat werken omdat die niet door de certificatie van Ziggo komt ???
 
Zooo, dat zou knap lullig zijn voor de Sony W5500 serie bezitters :sad:
Is een hartstikke goed- en pas op de markt gekomen LCD toestel welke dan straks niet met de Ziggo CI+-Cam gaat werken omdat die niet door de certificatie van Ziggo komt ???

Nee, nu keer je precies om wat ik hier heb gezegd. Ik heb gezegd dat de toestellen uit de W5500 serie met de firmware zoals ze momenteel op de markt zijn onmogelijk door de Ziggo certificatie kunnen komen omdat ze o.a. de Ziggo LCN niet (volledig) respecteren. Maar dat heeft verder geen enkele implicatie voor de goede werking van een CI+ CAM in het CI+ slot van de Sony. Een door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM in combinatie met een geldige Ziggo smartcard zal gewoon werken in de toestellen van deze serie en ook in de toekomst blijven werken, Ziggo certificatie of niet.
 
Nee, nu keer je precies om wat ik hier heb gezegd. Ik heb gezegd dat de toestellen uit de W5500 serie met de firmware zoals ze momenteel op de markt zijn onmogelijk door de Ziggo certificatie kunnen komen omdat ze o.a. de Ziggo LCN niet (volledig) respecteren. Maar dat heeft verder geen enkele implicatie voor de goede werking van een CI+ CAM in het CI+ slot van de Sony. Een door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM in combinatie met een geldige Ziggo smartcard zal gewoon werken in de toestellen van deze serie en ook in de toekomst blijven werken, Ziggo certificatie of niet.
Sorry ik ben (nog.....:)) maar een leek :roll:, maar wat is dan de waarde- of wat doet de Ziggo lcd('s|) certificatie in dit Sonny W5500 geval?
Ze komen er niet doorheen (geen certificatie) maar gaan wel gewoon in lengte van jaren werken met een door Ziggo gecertificeerde CI+ Cam (plus uiteraard een Ziggo smartcard)
 
Zooo, dat zou knap lullig zijn voor de Sony W5500 serie bezitters :sad:
Is een hartstikke goed- en pas op de markt gekomen LCD toestel welke dan straks niet met de Ziggo CI+-Cam gaat werken omdat die niet door de certificatie van Ziggo komt ???

Zo zou ik de post van Riparius niet interpreteren.

Zijn punt is juist dat een CI+ CAM in principe gewoon zal werken in een TV met een CI+ Slot. Ook in het geval dat een tv niet aan de aanvullende eisen voor Ziggo certificatie voldoet.

Met andere woorden:

niet Ziggo gecertificeerd <> niet werken
 
Sorry ik ben (nog.....:)) maar een leek :roll:, maar wat is dan de waarde- of wat doet de Ziggo lcd('s|) certificatie in dit Sony W5500 geval?
Ze komen er niet doorheen (geen certificatie) maar gaan wel gewoon in lengte van jaren werken met een door Ziggo gecertificeerde CI+ Cam (plus uiteraard een Ziggo smartcard)

Ziggo test momenteel toestellen (van Sony, Samsung, LG en Philips) met een andere firmware dan die in dezelfde toestellen zit zoals die momenteel in de handel zijn. De certificatie heeft (ook) betrekking op de nieuwe firmware. Het is nog onduidelijk of een fabrikant als Sony de door Ziggo goedgekeurde firmware ook ter beschikking gaat stellen aan eindgebruikers, aangezien ze hier gewoonlijk niet al te scheutig mee zijn. Dat zullen we dus af moeten wachten. Als je nu reeds in het bezit bent van een toestel met een DVB-C (HD) tuner en een CI+ slot, dan is er geen enkele reden je zorgen te maken.
 
Zo zou ik de post van Riparius niet interpreteren.

Zijn punt is juist dat een CI+ CAM in principe gewoon zal werken in een TV met een CI+ Slot. Ook in het geval dat een tv niet aan de aanvullende eisen voor Ziggo certificatie voldoet.

Met andere woorden:

niet Ziggo gecertificeerd <> niet werken
Ik snap het toch niet echt? De CI+Cam gaat in principe werken in de Sony W5500 serie, maar als die niet Ziggo gecertificeerd is gaat die niet werken (de Cam)???
 
Automatische zenderaanpassing op Sony W5500-series

[...] Dat wil dus zeggen dat bij een automatische scan de zenders precies op de Ziggo volgorde komen te staan en ook de door Ziggo toegewezen kanaalnummers krijgen. Welnu, bij de in de handel zijnde Sony toestellen uit de W5500 serie (die momenteel door Ziggo worden getest) wordt niet aan deze eis voldaan: niet alle kanaalnummers die de Sony automatisch toewijst kloppen met de Ziggo kanaalnummers. [...]

Ho, stop! Ik heb nieuws voor je: deze KDL-37W5500 bezitter heeft (weliswaar zonder CAM) WEL alle kanaalnummers volautomatisch op de juiste plek na een scan van de ingebouwde tuner. Zelfs na een aantal zenderwijzigingen die Ziggo heeft doorgevoerd past mijn W5500 zich geheel aan. Ik heb er alleen niet zoveel aan omdat ik (nog) geen CI of CI+ CAM heb.

Zie ook dit topic op Gathering of Tweakers.

En nee, ik heb geen andere firmware draaien.
En ja, ArChie was ook verbaasd. :wink:
 
Ho, stop! Ik heb nieuws voor je: deze KDL-37W5500 bezitter heeft (weliswaar zonder CAM) WEL alle kanaalnummers volautomatisch op de juiste plek na een scan van de ingebouwde tuner. Zelfs na een aantal zenderwijzigingen die Ziggo heeft doorgevoerd past mijn W5500 zich geheel aan. Ik heb er alleen niet zoveel aan omdat ik (nog) geen CI of CI+ CAM heb.

Zie ook dit topic op Gathering of Tweakers.

En nee, ik heb geen andere firmware draaien.
En ja, ArChie was ook verbaasd. :wink:

Kijk eens even na op welk kanaalnummer op jouw toestel TV Gelderland zit?
 
Ik snap het toch niet echt? De CI+Cam gaat in principe werken in de Sony W5500 serie, maar als die niet Ziggo gecertificeerd is gaat die niet werken (de Cam)???

Nee, je interpreteert het symbool <> verkeerd. Niet Ziggo-gecertificeerd is iets anders dan niet werken. Ook een niet door Ziggo goedgekeurd toestel met een DVB-C HD tuner en een CI+ slot zal gewoon werken met een (wel door Ziggo goedgekeurde) CAM en een geldige Ziggo smartcard.
 
Ik ben niet echt goed thuis in deze materie maar ik neem toch aan dat de certificering waar Ziggo al vanaf januari mee bezig is meer inhoudt dan alleen de kanalen op de juist plaats inscannen/plaatsen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan