• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik heb er sinds een paar dagen ook eentje en ben er erg tevreden over.

Het enige waar ik me aan stoor is het volgende, en hoop dat dit echt nog wordt meegenomen in de aankomende update.

Heb een autosensing hdmi switch van Vivanco, ding heeft een eurootje of 80 gekost en werkt hartstikke goed met al mijn hdmi apparaten. Enkel de Humax heeft het probleem dat het wanneer het uit staat om de zoveel tijd semi aan gaat om te updaten en daarmee dan ook een seintje uit de hdmi poort stuurt waardoor mijn switch automatisch naar dat kanaal switched. Jullie begrijpen wel dat dit super vervelend is en ik begrijp ook niet waarom de Humax dit zou moeten doen als hij uit staat. Heb hier en daar gelezen dat meer mensen dit zelfde issue hebben.

Autosensing uit zetten op de switch is voor mij geen optie, de eenvoud in het bedienen van meerdere apparaten die anders over meerdere kanalen verspreid staan op een receiver en tv gaat anders verloren.
 
Ik heb de laatste pagina's nagekeken en ook de lijst in het begin maar kom de volgende bug niet tegen.

Heel vaak heb ik geen info in de EPG bij de programma's die op dat moment lopen. Dat de decoder EPG info van programma's die al afgelopen zijn verwijderd uit het geheugen vind ik prima. Ik hoef niet perse 2 dagen terug te kunnen kijken zoals bij de Samsung maar het komt me iets te vaak voor dat ik geen info krijg over programma's die nog bezig zijn omdat deze al uit het lijste verwijderd zijn.

Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.
 
Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.
Je kunt toch uit hoofdstukken kiezen? Die liggen (meen ik) 6 minuten uit elkaar. Dus dan kies je een beeldje waar je in de buurt wilt zijn, en vervolgens scroll je naar de juiste plek.

Marc
 
Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.

Je kunt ook direkt naar een tijd springen en op die manier 5 minuten verder gaan. Bijvoorbeeld de reclame begint op tijdstip 00:30 van de film, dan tik je in 00:35 en drukt op OK
 
Iets wat mij persoonlijk ook stoort, en wat ik nog niet tegen ben gekomen, is het vooruit spoelen.
Het is leuk dat ik kan kiezen tussen 1x / 2x / 4x / 16x / 32x en 64x maar het is naar mijn idee vervolgens handiger om 5 minuten vooruit te springen ipv 1 minuut met de "next" knop.

Je kan in de instellingen zelf instellen hoe groot je de tijdsprong vooruit wil laten zijn. :-P
 
Je kan in de instellingen zelf instellen hoe groot je de tijdsprong vooruit wil laten zijn. :-P
Helaas maar tot 60 seconden vooruit en volgens mij was dat juist het probleem. :(

Volgens mij moet dit in de firmware niet moeilijk aan te passen zijn tot 10 minuten of wat men maar wil.
 
Een firmware update uitbrengen met de nodige bugfixes (en eventuele wishes) is blijkbaar wel prioriteit nr1 bij Ziggo/Humax...

Inmiddels toch al weer 3 maanden verder, maar Ziggo kennende zal het nog wel een jaar duren ofzo, jammer.
 
Buglist:
  • Sinds een week heb ik vreselijk veel last van flitsen door het beeld. Erg irritant! Ook de audio stottert. Van Humax naar TV ligt een 10m HDMI kabel van 70 euro, maar die is volgens mij prima omdat de Humax het eerst wel prima deed. Het geknipper is begonnen nadat ik voor het eerst via FTP had gespeeld met het uploaden van muziekbestanden.
Gevonden!! :)
Het probleem blijkt opgelost te zijn als ik de versterker eronder weghaal. Ik merkte dat de humax wel erg warm was. Binnen een minuut was het geflits en geknipper afgelopen.
 
Bedankt voor de tip van de tijd in tikken. Moet toch eens de handleiding gaan na bladeren...

Het kiezen uit hoofdstukken is niet handig om te doen terwijl je al aan het kijken bent, daarvoor is juist de spoel / vooruit knop in het leven geroepen lijkt me.
 
Een firmware update uitbrengen met de nodige bugfixes (en eventuele wishes) is blijkbaar wel prioriteit nr1 bij Ziggo/Humax...

Inmiddels toch al weer 3 maanden verder, maar Ziggo kennende zal het nog wel een jaar duren ofzo, jammer.

Misschien moet je toch af en toe dit topic even lezen. Er is door anoniem al geschreven wanneer Humax (en dus niet Ziggo) aan de nieuwe firmware versie zal gaan werken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan