Ervaringen topic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 2)

Wat is precies het probleem met de Static leases, aangezien die bij mij ook niet werken en dat af en toe erg onhandig is als je portforwarding wil doen.

Andere vraag, weet iemand als ik IPv6 laat activeren op mijn EVW3200 modem/router, hou ik dan gewoon mijn IPv4 adres, of krijg ik een gedeeld IPv4 adres met meerdere afnemers?
 
IPv6 is er voorlopig alleen voor de Ubee 3210 gebruikers. Verder hangt het af van de regio omdat UPC hun hardware voor DS-lite ingericht had en Ziggo voor een echte Dual Stack. Sinds de fusie ligt die oude hardware er natuurlijk nog.

Van de niet werkende static lease heb ik niet zoveel last omdat ik twee routers achter elkaar heb en ik de 2e router al mijn static leases regelt.

Bij de update waar die bug geïntroduceerd werd, lag mijn netwerk plots plat, omdat mijn 2e router wel de static lease gebruikte. Die heeft nu ook een fixed IP adres gekregen. Het verbaasd me alleen dat die bug niet gefixed is in de twee erna volgende firmware updates.
 
Ubee EVW 3200

Ik wil de Ubee EVW3200 Wifi modem gaan aansluiten beneden in de meterkast. Maar mijn huidige Asus router, die boven staat, wil ik graag behouden. Op deze manier wil ik een goed wifi bereik maken voor zowel boven als beneden. Is dit mogelijk? en zoja is dit een kwestie van aansluiten of moet ik nog bepaalde dingen aanpassen in het menu van de Modem of router?

Hoor graag van jullie
 
moet ik nog bepaalde dingen aanpassen in het menu van de Modem of router?
Ik neem aan dat ze met een kabel met elkaar worden verbonden. Het enige dat je hoeft te doen is je Asus in Access Point mode zetten, dit zit onder Administration→Operation Mode
 
Ik neem aan dat ze met een kabel met elkaar worden verbonden. Het enige dat je hoeft te doen is je Asus in Access Point mode zetten, dit zit onder Administration→Operation Mode

Bedankt voor je antwoord, ik heb het gevonden in de Asus.
Ga het dit weekend proberen.
Ik laat weten of het gelukt is.
 
Ik wil de Ubee EVW3200 Wifi modem gaan aansluiten beneden in de meterkast. Maar mijn huidige Asus router, die boven staat, wil ik graag behouden. Op deze manier wil ik een goed wifi bereik maken voor zowel boven als beneden. Is dit mogelijk? en zoja is dit een kwestie van aansluiten of moet ik nog bepaalde dingen aanpassen in het menu van de Modem of router?

Hoor graag van jullie

Hallo Sjonnie, wat je het beste kan doen is een Wi-fi versterker aankopen bij

https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/catRoot/1000001/

Ik ben er van overtuigt dat jij dan 10 keer sterker signaal gaat krijgen dan

met jou Asus Router,

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen, groeten Alex:wink:
 
Bedankt voor je bericht, ik ga dit eerst eens proberen, kan ik altijd nog een versterker kopen zoals jij zegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
10 x beter bereik kan je vergeten want er ie een wettelijk maximum vermogen dat (modem/)routers, access points etc. op de antenne mogen uitstralen van 100 mW.
Dat betekent dat het bereik van apparatuur kan variëren maar niet zoveel.
Alleen plaatsen van meer apparaten vergroot het bereik.

Alle apparatuur met een hoger vermogen zijn illegaal en ondanks het hogere vermogen is niet eens een beter bereik gegarandeerd.
https://www.agentschaptelecom.nl/actueel/nieuws/2012/veel-zware-wifi-routers-illegaal
 
Ik zie nu dat ik de modem moet activeren dmv een code die ik per brief moet hebben gekregen?
Ik heb hier geen brief liggen met deze code.
Klopt het dat je de modem moet activeren met deze code?
 
Terug
Bovenaan