• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen toegang tot UBEE web-interface

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anve

Beste lezer,

Ik ervaar een probleem met de UBEE modem. Deze is per ping gewoon bereikbaar, en de internetverbinding werkt ook prima, maar de web-interface is niet bereikbaar. De default gateway is gewoon 192.168.1.1, maar dit adres is via de browser niet bereikbaar. De browser (chrome) geeft qua extra melding: ERR_CONNECTION_RESET.

Wat ik verver heb geprobeerd:
Ik heb de modem meerdere malen gereset. (Zowel op de gewone manier als 30-30-30) Een informatiepagina (Dezelfde basic pagina die te zien is vanaf de 10.x.x.x kant) is dan 2 seconden beschikbaar. Daarna wordt de verbinding verbroken.

Ik heb al verzocht een computer direct op de ethernet poort aan te sluiten. Ook dan is het apparaat gewoon te pingen, maar de web-interface is onbereikbaar.

Heeft iemand nog verdere ideeën? Of heeft Ziggo standaard de web-interface uitgezet?

Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor modem / router is het (type) ?
Normaal is de gateway 192.168.178.1 .... :?
 
Het is de EVM3200. Ik heb inderdaad ook gelezen dat de default gateway normaliter 192.168.178.1 is. Dit adres is echter niet bereikbaar, en reageert ook niet op een ping. Na een factory reset blijft de default gateway op 192.168.1.1 staan.
 
Het is de EVM3200. Ik heb inderdaad ook gelezen dat de default gateway normaliter 192.168.178.1 is. Dit adres is echter niet bereikbaar, en reageert ook niet op een ping. Na een factory reset blijft de default gateway op 192.168.1.1 staan.

En wat wil je in dat modem gaan doen?
het is geen Modem en router in een dus kan je daar niets instellen, je zou alleen naar je signaal waardes kunnen kijken.
 
Daar heb je wel een goed punt.

Het probleem is dat het niet om een eigen netwerk gaat, maar om een bedrijf. Het vreemde was dat ik nergens een router kon vinden. Blijkbaar hebben ze een time capsule hier staan die de IP-adressen verstrekt. Ik ga wel even uitzoeken hoe ik daar instellingen aan kan passen.

In ieder geval bedankt :)
 
Een time capsule heeft standaard 10.0.1.1 als gateway. Echter, de TC heeft geen webinterface, maar moet je met een speciaal installatie programma instellen. (Airport-configuratieprogramma).

Een IP hoef je niet te weten, dat vind dat programma wel via Bonjour.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan