• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DCB-H380R maakt geen contact met TV

  • Onderwerp starter internetmarcel
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
I

internetmarcel

Hallo allemaal,

ik heb een Samsung DCB-H380R die heel vaak geen contact maakt met mijn tv een samsung LE40A536T1F, als ik de Samsung DCB-H380R gebruik icm een LG Plasma TV van 42 inch heb ik het probleem niet, Heb de HDMI kabel al vervangen en de TV al een keer voor reparatie aangeboden maar geen verbetering. wie heeft er tips en weet waar ik moet zoeken.

groet Marcel :sad:
 
Heb je al eens wat anders op de hdmi poort aangesloten om te testen of de poort goed is.
Heb je het al met scart getest.


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Hallo Trash,

Ik heb dit probleem ook met de gewone digitale zenders, hij reageerd gewoon niet. met een ander tv doet ie het wel, dus daar werkt de HDMI kabel wel mee.
 
hdmi poort stuk van andere tv ?
vandaar ook dat ik vroeg of je een andere apparaat wou testen.
en evt op scart testen.
 
Samsung h380

Ik heb sinds 2 jaar de samsung h380 decoder (hdmi). Heeft altijd goed gewerkt, maar opeens geen signaal meer... Ps3 doet het nog wel gewoon via hdmi op de samsung tv, alleen digitale decoder dus niet.

Momenteel kijk ik dan ook tv via de scart-verbinding; slechte kwaliteit.

Waar kan het aan liggen? Zal de hdmi aansluiting van de decoder opeens defect zijn? Hdmi kabel vervangen, daar ligt het in ieder geval niet aan.

Als ik weer eens probeer via hdmi krijg ik de melding "geen verbinding met "anynet+"....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Alvast bedankt!!
 
dit is een timing probleem van HDMI. Wat je kunt proberen is eerst de tv aan te zetten en dan de decoder. Als dat niet werkt, decoder van spanning halen, even wachten en dan spanning op de decoder. Dan doet-ie het eenmaal, want als hij op standby gezet is, dan doet-ie de volgende keer geen "handshake". Die handshake doet hij alleen als de spanning erop gezet wordt.
Heb je de laatste firmware nog niet op de decoder gezet, dan moet je dat ookniet doen, want dan loop je de kans dat-ie het met een samsung tv het helemaal niet meer doet (peroonlijke ervaring) en met bijv. een philips weer wel.
 
Bij mij bleek dat de Samsung 380 gewoon niet wilde werken - geen "handshake" - met de westinghouse TV. Samsung 360 wél! Kastje omgeruild voor ander merk (had nog dik een jaar garantie) en het werkt nu prima! Nicoline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan