• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax 5050C en Digitale TV tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

langebroeck

Hallo forum leden,
Ik heb de volgende vraag:
Sinds kort hebben we een PVR: de Humax 5050C. Nu staan we op het punt om een LED tv kopen. De vraag die nu opkomt is:
Om een optimaal digitaal beeld te houden/krijgen en de functionaliteit van de Humax te behouden, dient dan de Smart card in de Humax te blijven of dient deze in de LED tv te worden geplaatst?
Alvast onze dank voor jullie reacties.
Groeten, Frans VanderBroeck.
 
Zonder smartcard in de Humax 5050 zal deze niet veel weergeven. Die kaart moet in de decoder blijven om deze de zenders te kunnen laten weergeven en opnemen.

Wil je los van de decoder ook op de tv zelf kunnen zappen dan zul je daar in de CI+ CAM die je los moet aanschaffen voor Ziggo ook een Smartcard moeten steken. Je kunt / mag tot 3 kaarten binnen een huishouden gebruiken zonder extra kosten.

Daarnaast koop je geen LED tv maar een LCD tv met LED backlight. Het lijkt hetzelfde maar is toch echt wat anders. De marketing van Samsung doet goed slecht zijn werk met hun bedrog slogan.

Een LED tv zou het beeld mijn inziens opbouwen met behulp van ledjes, zoals bijv die nieuwe reclame borden in de stadions. Wat de "Led tv's" van Samsung echter doen is het normale achtergrond licht, nu nog veelal CCFL (zeg maar kleine tl) vervangen door LED's. Bij Samsung, zeker bij de dunnen, is dit een of meerdere lijstjes langs de rand en niet echt achter het lcd beeld.
Voordeel van deze techniek is dat men met de mode term led kan rondstrooien. Iedereen denkt ook meteen aan het (niet juiste) lagere energie verbruik. Maar ik zal stoppen anders ontstaat er een waterval aan ergernis aan LCD en met name LED LCD's die op dit moment het levenslicht zien, en daar ging de vraag niet om.
 
Hallo Mr Parker,
Dank voor uw snelle en volledige reactie.
Is het bij Ziggo mogelijk om meerdere kaarten te ontvangen met hetzelfde abonnement en daarvoor slechts 1x te betalen? Als ik hetzelfde zenderaanbod op de TV wens te houden als op de Humax, zie ik geen andere oplossing?
groet, Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan