• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Cisco router EPC 3925 (Router achter Router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je verbonden bent met de 2e router, kun je die ook gewoon bereiken op zijn ip adres. De firewall van de 2e router bljift actief, dus dmz is niet onveilig in dit geval.
 
ik krijg geen verbinding met de 2e router.

chrome en ie kunnen het gereserveerde ip adres niet vinden, MAAR ik heb wel internet via de wifi van d'n 2e router.

ik heb dus de Ziggo handleiding gevolgd, en dus aan t mac adres van de 2e router zelf een static IP gegeven, en die in de dmz gezet. Ik heb dus gewoon wifi VIA de 2e router(op de wifi modem van cisco draadloze signalen uitgezet, behalve de wifi-spot want dat kan ik volgens mij niet zelf)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is het IP adres wat je pc krijgt toegewezen van de 2e router en de gateway ?
 
(overigens was mijn tp-link menu veel sneller en stabieler als de cisco, die klapt er regelmatig uit of doet lang over t laden van de pagina's.)


De 1e router is met de pc verbonden, ik wil de 2e router benaderen via de 1e router.

Ik zie in de 1e router dat ik hem verbonden heb via de static toegewezen IP (wel zonder device name). Dus dat IP adres kan ik zien...
 
dus je moet eigenlijk een 2e pc/laptop fysiek aansluiten op de 2e router om instellingen te veranderen?

OF aangezien je meer veranderingen doet in je wifi-router dan in je modem-router(zonder wifi) kan je beter de pc op de 2e router aansluiten?
 
mmmm.. okay, dat wordt dus overigens niet vermeld in de ziggo uitleg over een 2e router aansluiten. Ik zal toch niet de 1e zijn die dit zo verkeerd bedacht heeft :oops:

Maar goed ik ga de kabeltjes eens omdraaien om te kijken of ik de zelfde snelheden behaal haha.
 
Wat ik trouwens wel geconstateerd heb is dat je de 1e router wel vanaf de 2e kunt benaderen. Dat komt omdat de eerste als gateway bij de 2e geregistreerd staat. Dat geldt ook voor alle ip adressen van apparaten op de 1e router. Maar andersom kan dus niet. Ook kun je vanuit de 2e router niet apparaten op 'naam' benaderen. Dit omdat netbios broadcasts niet over nat gaan.
 
euhmmmm waarom reageert mijn hele internet nu ineens veeeeel sneller met mijn ouder router tov de cisco, alle pagina's laden veel sneller.. :roll:

Heeft dit te maken met de DMZ??

(totale snelheid is gelijk overigens)

bedankt nog voor je reactie.. wel handig dat ik ook gewoon in de modem/router kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan