• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Stappenplan bij Nieuwe router !

Van bijde maak ik geen gebruik maar wie weet in de toekomst een tabled.
Mobile- of smart-pfone vind ik nog steeds ondingen en te duur in gebruik en aanschaf
 
Wat is dan wel een goede router wel hardwired niet dat wireless ships:wink:

Kijk eens op deze site rond voor wat vergelijk materiaal. En een goede router zonder wifi is een stuk duurder als met wifi, dus gewoon wifi uitzetten als je het niet nodig hebt.
 
Nog even terug komend op de dns servers

Daar ik bij yourhosting twee hosts heb lopen , nl3prc.nl en nl3prc.eu
Heb al lopen zoeken of je bij hun ook iets van een automatische update heb.
Ik heb het niet kunnen vinden
let op wat daar staat

DNS-beheer

De DNS van je domeinnamen beheer je via 'DNS-beheer' in de Hostingmanager. Als je op de resetbutton klikt maak je alle wijzigingen weer ongedaan. Alle acties in DNS-beheer worden opgeslagen. Het duurt zo'n 12 tot 24 uur voordat wijzigingen in de DNS actief zijn.

Kan je wel om de minuut updaten maar heb je toch nog de kans dat je update pas na 12 tot 24 uur actief zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je wel om de minuut updaten maar heb je toch nog de kans dat je update pas na 12 tot 24 uur actief zijn.
Dat hangt af van de TTL instelling van je dns entry's. Als je die kort zet op bijvoorbeeld 30 minuten (1800) dan duurt het na een update hooguit een half uurtje voordat alle dns caches het nieuwe ip weer doorgeven. Maar gebruik je een standaard TTL van de provider van 24 uur (86400) dan kan het 24 uur duren. Als je hosting provider je niet toestaat om andere TTL dan de default te gebruiken moet je een andere provider zoeken die dat wel toestaat.
 
wat ik gedaan heb:
- bij mijn domein provider in de dns een cname opgenomen ipv een a-record: site.domein.nl -> ikke.dyndns.org
- en vervolgens een dyndns account ikke.dyndns.org gemaakt dat wordt refreshed via mijn eigen router. die bepaalt mbv myip wat mijn externe ip adres is.
van beide dns-entries de ttl op 300 gezet ( 5 minuten ). nog nooit een centje pijn gehad :grin:
 
MM zit die mogenlijkheid ook nog in de modem/routers die Ziggo levert of gaat leveren.

Nu zit ik nog met een EVM-3200 zonder router
Maar ja wanneer ziggo deze gaat ruilen voor een ander is op dit moment nog niet bekent.
 
router/modem TC7210

Wie oh Wie,

Gisteren nieuwe router geïnstalleerd door monteur van Ziggo, prima, goede uitleg!
Maar, helemaal vergeten dat ik achter 7 camera's heb hangen, die werken nu dus niet! Op mijn telefoon kijk ik via RAS Mobile, keuze uit via wifi rondom huis of als ik verder weg ben via weet ik wat, ik noem het buitenshuis, je merkt het al, ik heb er echt geen verstand van. Hoe krijg ik dit nu weer aan de gang?
Via mijn lap-top kan ik wel in de router komen met gebruikersnaam en wachtwoord, maar dan moet ik poorten gaan open zetten 4 stuks.....????
Kan iemand voor mij een stappenplan maken en naar mij beantwoorden, ben degene alvast dankbaar,

groet Peter
 
Terug
Bovenaan