• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen 200 mbit/s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedraad, met Aris modum, altijd al rond de 180 mb gehad, gehele resetprocedure al diverse keren gedaan de afgelopen weken, maar blijft rond de 180, kom niet aan de 200.
Bekabeling moet goed zijn want t werkt altijd goed verder, maar ip adres blijft ook gelijk, dat zou toch ook moeten wijzigen als de snelheid anders geworden was dacht ik, maar dat kan ik fout hebben.
Router kan tot 1000, dus die is goed, misschien ook tijd voor een nieuw modum hier.
Draadloos op laptop geeft 99.8 Mbps atm.

Ah... je hebt een Arris modem. Deze heeft maar 4 kanalen en elk kanaal kan maximaal (als jij de enige gebruiker in jouw deel van de wijk bent op zo'n kanaal) ruim 50Mbit overbrengen. Dus 180Mbit is al knap als je dat alle uren van de dag haalt, maar 200Mbit gaat niet lukken. Misschien is er voor dit type modem dus geen nieuw snelheidsprofiel. Je hebt dus een nieuw modem nodig met minimaal 8 kanalen (Ubee of Cisco). De nieuwste modems zijn van Technicolor en hebben zelfs 16 kanalen (dus maximaal zo'n 800Mbit).
Ik denk dat je even met de helpdesk moet gaan bellen en vragen of je een ander modem kunt krijgen.
 
Ah... je hebt een Arris modem. Deze heeft maar 4 kanalen en elk kanaal kan maximaal (als jij de enige gebruiker in jouw deel van de wijk bent op zo'n kanaal) ruim 50Mbit overbrengen. Dus 180Mbit is al knap als je dat alle uren van de dag haalt, maar 200Mbit gaat niet lukken. Misschien is er voor dit type modem dus geen nieuw snelheidsprofiel. Je hebt dus een nieuw modem nodig met minimaal 8 kanalen (Ubee of Cisco). De nieuwste modems zijn van Technicolor en hebben zelfs 16 kanalen (dus maximaal zo'n 800Mbit).
Ik denk dat je even met de helpdesk moet gaan bellen en vragen of je een ander modem kunt krijgen.
Dank!! Dat is een goede reactie om een reden te kunnen geven naar Ziggo, ik ga er mee aan de gang eerdaags.:thumb up:
 
Nou ja, maar aan het testen gegaan.

Laptop direct aangesloten op modem. Dat werkte niet, die staat in bridge. Dus toen kabeltje op router aangesloten. Diverse tests gedaan. Varieren tussen de 160/190. Eenmaal 200 gehaald. Upload telkens 20.

Dus dat signaal is er wel (bijna). Nu wireless nog.
Kaart (zie 2 posts terug) geinstalleerd. Snelheid rond de 40DL. Daaqrna de drivers vaanf internet gehaald en toen was de snelheid 80 a 85.

Wat zitten friemelen met instellingen maar dat maakte niks uit.

Dit zie ik bij network oid:
wifinetwork.jpg


Wat betekend die 120 (Max snelheid?).

Als laatste die antenne, Die een magneetje heeft en mijn PC kast is van staal, steeds anders gepositioneerd. Ondanks dat steeds alle blokjes vol zijn (max signaal) varieert de snelheid. Hij hangt nu aan de zijkant van de kast en ik zit nu op ongeveer 155 DL. En in dat schermpje staat nu ipv 120Mb 180Mb en soms 216Mb.

Dus als iemand nog tips weet hoe die snelheid naar 200 te krijgen, graag. Heb begrepen dat zo'n PCI kaartje juist beter is qua snelheid maar ben nog niet helemaal overtuigd.

P.S. Ik heb hier 2 PC's naast elkaar staan. Op die 2e PC een 300Mbs kaartje op 2.4Ghz. Als ik die Ziggo test gelijktijdig draai dan kom ik gecombineerd opgeteld op zo'n 196 DL en op 20 UL.
 
Nou ja, maar aan het testen gegaan.

Laptop direct aangesloten op modem. Dat werkte niet, die staat in bridge.

Je moet dan eerst je modem resetten. Veel modems accepteren maar 1 apparaat, verwissel je jouw router met een rechtstreekse laptop, dan moet je dus eerst het modem uitzetten, netwerk kabel naar router eruit, dan modem aanzetten, wachten tot hij helemaal is opgstart en dan de kabel naar de laptop erin steken. Daarna een speedtest doen op https://speedtest4.ziggo.nl

Kaart (zie 2 posts terug) geinstalleerd. Snelheid rond de 40DL. Daaqrna de drivers vaanf internet gehaald en toen was de snelheid 80 a 85.

Wat zitten friemelen met instellingen maar dat maakte niks uit.

Dit zie ik bij network oid:

Wat betekend die 120 (Max snelheid?).

Die 120 is de 'radiolink snelheid'. Dat is de snelheid tussen je laptop en je router. Als die op 120 staat is de radiosnelheid 120Mbit, maar daaroverheen moet dan ontvangen en verzonden data gaan. 80 tot 85Mbit is dan een vrij normale snelheid.

Als laatste die antenne, Die een magneetje heeft en mijn PC kast is van staal, steeds anders gepositioneerd. Ondanks dat steeds alle blokjes vol zijn (max signaal) varieert de snelheid. Hij hangt nu aan de zijkant van de kast en ik zit nu op ongeveer 155 DL. En in dat schermpje staat nu ipv 120Mb 180Mb en soms 216Mb.

Dus als iemand nog tips weet hoe die snelheid naar 200 te krijgen, graag. Heb begrepen dat zo'n PCI kaartje juist beter is qua snelheid maar ben nog niet helemaal overtuigd.

De positie van de antenne is inderdaad belangrijk. Niet alleen de sterkte maar ook de storingsvrijheid is belangrijk. Da's een kwestie van uitproberen. Als het je om snelheid gaat moet je een netwerk kabel gebruiken. Maar die netwerk kabel kan ook het probleem zijn. Er zijn ook slechte kabels in omloop of kabels kunnen defect zijn. Er zijn de laatste weken al veel voorbeelden langsgekomen van mensen die een trage verbinding hadden die beperkt werd door de UTP kabel en waar het na het wisselen van de kabel ineens wel goed was.
 
Dank voor je duidelijke uitleg CeeS,

Ik begrijp dat ik die 200 waarschijnlijk in mijn situatie niet draadloos ga halen. Ik zal aankomende week nog wel wat pielen met plaatsing antenne.

8963_big_1_.jpg


Die UL is 20 en die wilde ik namelijk. Met 150DL kan ik wel alles doen wat ik wil, maar als ik dan toch 200 heb wil je dat ook halen :wink:

Voordeel van dat PCI kaartje (buiten feit dat ik de antenne kan positioneren, is dat ie ook BlueTooth heeft. Heb ik dat ook nu op mijn PC. Straks is kijken hoe die koppelt met mijn telefoon.
 
Aangezien de router de boosdoener is, zal ik hem binnenkort eens onder de loep nemen wat betreft de instellingen, want het is wel echt een gigabit router. :-P

Een gigabit router zegt niks over de wan kant van de router
Gigabit duid alleen maar aan dat de netwerk kant gigabit porten heeft.
Ondertussen kan de conversie en de wan port een stuk lagere snelheid geven. Hangt ook af van hoe oud de router is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan