• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IR-FOX ondertitels blijven hangen in beeld en bedekken het hele scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Ezzi

Hallo,

Al vanaf het begin van de ingebruikname van de Humax IR-Fox heb ik soms last van ondertitels die wel 10 min vast blijven zitten op het beeldscherm, waardoor je dus de uitzending niet goed meer kunt volgen.

Zomaar ineens verschijnt 888 rechtsbovenin het scherm en dan is het weer zover :cry:
Het lijkt erop dat de ondertitels snel achter elkaar 'afgevuurd' worden en blijven hangen in het scherm.
De 'echte ondertiteling' loopt dan synchroon dwars door alle andere ondertitels door.
Als ik met de afstandbediening de ondertiteltoets (geel) 2x indruk zijn de ondertitels weer goed, maar vaak gaat het dan even later weer gewoon lekker opnieuw aan de gang. Het lijkt wel of deze Humax allergisch is voor een analoog teletekst-signaal dat op een bepaald moment wordt meegezonden in de uitzending. Kan me tenminste van vroeger - toen we uitsluitend analoge teletext konden ontvangen - herinneren dat er soms plotseling een blauw hokje met 888 rechtsbovenin beeld kwam.

Wie heeft dit fenomeen ook meegemaakt, en wie kan me tips of trucs geven om te proberen dit vervelende probleem weg te krijgen?

Bij voorbaat al bedankt voor alle reacties op dit bericht.

Vriendelijke groeten, Ezzi

DVD_20090913110320.jpg


DVD_20090913110441.jpg
 
Op BBC1 en 2. Verder zie ik normaliter eigenlijk weinig andere zenders met dvb-ondertiteling, dus ik kan niet zeggen dat het op alle zenders voorkomt die dvb uitzenden.

Heb wel de afgelopen weken na registratie van een nieuwe smartcard als extra alle zenderpakketten van Ziggo gehad en daarvan films opgenomen, waarvan er ook eentje tussenzit die dvb-ondertiteling meezendt (weet niet meer welke, misdaadnet ofzo?) en daar waren geen problemen mee.
Maar daar heb ik maar 2 films van opgenomen, dus dat is niet echt een goede vergelijking.
Van BBC1 en 2 neem ik regelmatig iets op, vandaar de irritatie dat die ondertitels zo raar doen.

Groetjes, Ezzi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan