• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Pagina's worden niet weergegeven, wel na een reload

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leonardo,

Wat ik juist voortdurend duidelijk probeer te maken is dat de standaard instellingen op zijn zachtst gezegd niet optimaal, en bij gebruik van low quality routers zelfs uitgesproken slecht zijn.

Aan Xs4All heb ik (en de helpdesk) bovendien geen enkele boodschap. De daarbij gebruikte modem/router kan het verschil uitmaken, de instellingen van je PC kunnen verschil uitmaken, de gebruikte MTU in combinatie met je persoonlijk firewall kan verschil uitmaken, je RWIN kan verschil uitmaken, kortom het enige wat uit dit verhaal naar voren komt is dat er een verschil is tussen xs4all en Ziggo en dat het aan van alles kan liggen.

Daar kan dit forum niets mee doen en daar kan de helpdesk ook niets mee doen.

Wanneer je dat opgelost wilt hebben zul je metingen moeten verrichten (vergelijk het maar met een dokter die vraagt: als ik hierop druk doet het dan pijn?).

Dit gedeelte van het forum is een technisch gedeelte; wij kunnen alleen functioneren bij de gratie van de (harde cijfermatige) gegevens die wij in antwoord op ónze vragen krijgen van de man/vrouw met een probleem.

Voor klagers, die daar geen zin in hebben of de zin daar niet van inzien, heeft het forum "borrelpraat" en aanverwante groepen.

Mees de Roo
 
Nogmaals Mea Culpa en einde deelneming in deze draad.

Wat ik juist voortdurend duidelijk probeer te maken is dat de standaard instellingen op zijn zachtst gezegd niet optimaal, en bij gebruik van low quality routers zelfs uitgesproken slecht zijn.
Uiteraard zitten we met storing zoeken direct via de kabel op het Ziggo-modem. Zelfs twee verschillende kabels uitgeprobeerd om een kabelstoring uit te sluiten.

Aan Xs4All heb ik (en de helpdesk) bovendien geen enkele boodschap.
Prima, maar de machine werkt daar wel goed!

Dit gedeelte van het forum is een technisch gedeelte; wij kunnen alleen functioneren bij de gratie van de (harde cijfermatige) gegevens die wij in antwoord op ónze vragen krijgen van de man/vrouw met een probleem.
Ik ben van mening dat ik al meer dan de gemiddelde gebruiker gegevens heb aangeleverd. Zie ook mijn draad; https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19562
Ook als gewone gebruiker zoals ik met iets meer achtergrond kom ik op mijn einde van mijn kunnen.
Overigens ga je totaal voorbij aan het feit dat het wemelt op het forum over 'DNS-server' gerelateerde aangelegenheden.

Voor klagers, die daar geen zin in hebben of de zin daar niet van inzien, heeft het forum "borrelpraat" en aanverwante groepen.
Dank voor de flame-uitleg maar ik weet hoe fora en zeker dit forum werkt!
Ik dacht dat ik overduidelijk mijn Mea Culpa reeds had uitgesproken.

Edoch ik zie mij niet als klager om te klagen en die niets wil doen om mee te werken aan het leveren van relavante informatie! Ik zit als gewone internet-gebruiker aan het einde van mijn technisch kunnen.

De kennis van de door jou aangedragen testen etc. gaan boven mijn pet en ik denk ook niet dat dit een gewone gebruiker hoeft te kunnen.

Derhalve kan ik geen verdere gevens aandragen en kan alleen maar wachten tot de verbinding weer goed wordt. Want ook op mijn eigen machine laadt www.ziggo.nl ook veel langzamer in.
Bij andere kennissen in 1781 is dat idem! Ik bedoel maar.

Beste Mees,
Ik wil niemand tegen de haren in strijken en heb jouw gewaarderde hulp in dank ontvangen en hoop een volgende keer weer op je steun en wellicht kom ik er dan wel uit. Mijn kennis en ik zitten aan het einde van ons kunnen.

Ik kom in deze draad niet meer retour anders dan te melden dat de verbindingen in 1781 weer 100 % zijn.

Let wel: Er komen meerdere meldingen uit diverse lokaties en na een klacht (lees even terug, ook in andere draadjes) heeft Cees Ziggo ingeseind en toen deed de DNS-server het weer. (een tijdje...)

Ik heb het vermoedde dat Ziggo druk bezig is met het probleem te verhelpen maar daar hebben wij geen kijk op. (tenzij jij bij Ziggo werkt!)
Wel verwijt ik Ziggo om meer uitleg te geven op het forum of hun site. (maar dat is een bekend probleem. :cry: )
 
O, ik zie je reaktie helemaal niet als een flame of zoiets. Daarvoor hoef je je wat mij betreft ook niet te verontschuldigen. Ook ken ik de irritatie die het niet werken van computers opleveren; ik ben wel eens om 4 uur in de nacht naar mijn computer-centrum gereden omdat ik in bed eindelijk bedacht had wat de storing veroorzaakte .......

Maar wat ik niet begrijp is dat je aan de éne kant heilig gelooft in je diagnose van een DNS-probleem (en daar kan je gelijk in hebben) en aan de andere kant stelselmatig weigert om je eigen gelijk te bewijzen én tegelijk ook nog je probleem (tijdelijk of permanent) op te lossen, door in 5 minuten even een paar externe DNS-servers te configureren.

Dat is een soort dwangmatige zelfkastijding die mijn verstand te boven gaat :schater::schater::schater:

Maar maak je geen zorgen, ik blijf heus wel helpen....

Mees de Roo
 
Hebben meer mensen hier last van?

www.nu.nl bijvoorbeeld opent niet. Na een herload, soms wel na 3 keer, komt de pagina wel snel op...

Op storingen kan ik niks vinden....

(regio alkmaar-heiloo)
Behoorlijk irritant in elk geval, heb er ook last van sinds afgelopen vrijdag nieuwe modum te hebben geplaatst.
Maakt niet uit of ik rechtstreeks via modum, via router, met laptop of pc, hetzelfde drama als jij schrijft.
 
Behoorlijk irritant in elk geval
Ziggo-domein is ondanks mijn abbo traag en Gmail moet ik herladen want de eerste keer komen de berichten niet in beeld.
Het Ziggo-domein is overigens in heel 1781 traag!
Verder lijkt het er wel op dat er een lichte verbetering is...
 
Ik heb dus hetzelfde probleem(MK gebied)

Ik heb nu NAV mees zijn opmerkingen een OPENDNS dns server geselecteerd, en ik heb nu nergens meer last van....

Kortom, het 'lijkt' mij echt een ziggo issue...

(ik heb het ook getest door opendns te gebruiken, dan weer ziggo dns, herstart en problemen waren er weer, vervolgens weer terug, en dit zo'n 5 keer gedaan)
 
Ik ben er uit.
Alles is weer zoals het hoort, geen reload pages, of, kan pagina niet laden meer.
ik heb gedaan,
instellingen van de router teruggezet naar fabriek en weer aangepast met wachtwoorden e.d. bleek dat daar mijn mac.adres gecloned stond naar modum, behoort dus niet.
Ik heb de modum via de reset knop, gereset en kreeg nu wel een nieuw ip adres, hiervoor had ik het ipadres gelijk aan het oude modum.
Het snoer van modum naar router vervangen.
Alles werkt nu als een tierelier, heheh, eindelijk.
https://www.speedtest.net/result/537618792.png
 
Testresultaten probleemmachine.

Maar wat ik niet begrijp is dat je aan de éne kant heilig gelooft in je diagnose van een DNS-probleem (en daar kan je gelijk in hebben) en aan de andere kant stelselmatig weigert om je eigen gelijk te bewijzen én tegelijk ook nog je probleem (tijdelijk of permanent) op te lossen, door in 5 minuten even een paar externe DNS-servers te configureren.
Beste Mees,

Even de resultaten van de testen van de machine op zijn eigen lokatie.
(aantekenende dat mijn eigen hoofd-machine thuis ook veel pagina's moeilijk laadt. ziggo home page; 27 seconden! zonder router!)

De verbinding blijft nu gehandhaaft met het internet.
Diverse andere DNS-servers van jouw lijstje hard ingevoerd en sommige gaven idd. verbeteringen en andere weer minder.
Ondanks het abbo van mijn kennis A-I-O-Basic (down 1.5 Mbit/s - up 0.25 Mbit/s) is de snelheid toch ver onder de maat. Hij kon twee weken geleden normaal surfen. (wat bij mij thuis met mijn machine nu ook problemen geeft!)

Zoals reeds aangegeven door de debaters hierboven ligt het imho ook echt aan Ziggo. Zeker in 1781!
 
Ik ben er uit. <knip> Alles werkt nu als een tierelier, heheh, eindelijk.
Je hebt het over de instellingen van je router.
Hoe was het met je PC rechtstreeks op het modem zonder router?
Nu lijkt het meer dat je een router probleem hebt opgelost en niet iets anders.
 
Leonardo,

Fijn dat je een test met (externe) DNS servers hebt gedaan.

Maar waar? Op je eigen AiO-Xtra of bij een kennis met AiO-Basic?
En welke DNS servers waren goed en welke minder.
De OpenDNS servers b.v. zijn wel betrouwbaar, maar horen tot de allerlangzaamste in het rijtje. De Ziggo's zijn redelijk snel, maar daar heb je bij jou in de buurt mogelijk problemen mee.
Blijven b.v. over die 195.214's (tiscali) die snel betrouwbaar en niet-Ziggo zijn.

Heb je nog metingen kunnen verrichten aan die DNS?
En een ping/download/upload test?
Denk je er aan dat na een AiO-Xtra een AiO-Basic al snel langzaam is (met excuses voor de woordgrap)?

Maar ik krijg van jou de indruk dat ook b.v. met die snelle tiscali DNS-servers (je kunt ze gerust alle drie tegelijk instellen) er problemen overblijven met je verbinding.
Zou je die kunnen omschrijven (wat gaat langzaam en wat gaat normaal en wanneer)?
Wie zitten er tijdens je test nog meer op de aansluiting; één bedrade PC (met/zonder router) geeft het zuiverste beeld?

Wanneer je problemen met meten of zoeken hebt, kun je dat melden. Dan geven we alles stap voor stap.

Mees de Roo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan