• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verslechterde signaal kwaliteit op digitale TV frequenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArChie

Forum Gebruiker
Berichten
5.016
Hier in Oosthuizen is de signaal kwaliteit opeens slechter geworden op alle digitale TV frequenties die ik tot dusver heb gecontroleerd. De Humax IR-FOX C laat op de frequenties fluctuerende BER waardes zien tussen de 1 en 15 terwijl normaal deze waarden 0 zijn. Ook de DVB-C PC-TV kaart en de software die ik daarbij gebruik geven een 10% mindere kwaliteit aan. Zijn er meer mensen in deze regio die dezelfde ervaring hebben?
 
Vandaag is de BER op alle frequenties hier in Oosthuizen weer gewoon 0. Ik zal het er voorlopig maar even op houden dat het te maken had met die grootschalige werkzaamheden die volgens de Ziggo storingen website nu al weken in mijn wijk plaatsvinden.
 
Het is weer zover: Op alle frequenties een verhoogde BER waarde.
 
zie je ook verschil in de kwaliteit van analoog t.o.v het moment dat de BER o / goed is ?
Ik kijk al een paar jaar geen analoog meer, dus ik zou met geen mogelijkheid kunnen zeggen of het signaal van de analoge kanalen slechter is op de momenten dat de BER op alle digitale frequenties hogere waarde dan 0 toont.
 
Het is weer zover: Op alle frequenties een verhoogde BER waarde.
Idem hier (Haarlemmermeer). Ik heb sinds zeg een week verhoogde BER's tot soms 20 (resulterend in blokken etc), mijn analoge beeld is vertikaal streperig met een dunne horizontale witte lijn die heel langzaam van boven naar beneden wandelt (soms ondersom). Ik heb aan de installatie niets veranderd of verplaatst, alle stekkers zijn gecontroleerd, en het is niet alleen in de woonkamer waar ik digitaal kijk maar ook op de andere verdiepingen (analoog) wat lijkt te wijzen op een oorzaak van buiten (Ziggo).

Zien anderen dit ook?
 
Ook bij mij in Hoorn ligt de kwaliteit opeens onder de 90% waar het 100 was. De Berwaarde verspringt maar is vaak groter dan 0.
Hangt ook wel van zender af, maar alle gecheckte zenders waarvan ik ook zeker was dat de kwaliteit 100 was, heb ik dit verschijnsel. Of dit ook verband houdt met het heel soms zien van blokjes of korte hoge "piepen" in het geluid....
 
Momenteel is de BER waarde van het digitale TV signaal op alle frequenties hier weer normaal. Hoelang zal het deze keer weer goed gaan? Is dit nu ook weer zo'n regelmatig terugkerend probleem zoals het packet loss probleem waar de Humax IR-FOX C voornamelijk het slachtoffer van is/was?
 
Momenteel is de BER waarde van het digitale TV signaal op alle frequenties hier weer normaal. Hoelang zal het deze keer weer goed gaan? Is dit nu ook weer zo'n regelmatig terugkerend probleem zoals het packet loss probleem waar de Humax IR-FOX C voornamelijk het slachtoffer van is/was?
Hier nog altijd bagger, digitaal blokjes all-over-the-place, analoog streperig met het zakkende lijntje etc. De BER zag ik net op 17 staan. Begint uit de hand te lopen met mevr Jodokus die zich afvraagt waar al die digitale troep voor nodig is, sarcasme viert hoogtij, ik word hier niet vrolijk van.
 
Hier nog altijd bagger, digitaal blokjes all-over-the-place, analoog streperig met het zakkende lijntje etc. De BER zag ik net op 17 staan. Begint uit de hand te lopen met mevr Jodokus die zich afvraagt waar al die digitale troep voor nodig is, sarcasme viert hoogtij, ik word hier niet vrolijk van.
Zit je in Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel gebied?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan