• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

stoppen analoge tv

Status
Niet open voor verdere reacties.
het laten vervallen van de analoge doorgifte levert een hele stevige besparing op

Net zoals op dit moment de vrijgekomen ruimte niet wordt benut, wordt er ook niet direct kosten bespaard door die zenders analoog niet door te geven. Ten eerste omdat hetzelfde abonnement digitaal wel te zien is mét alle zenders, oftewel het zenderpakket waarmee dat bedrag is samengesteld is niet gewijzigd. Ten tweede maken de rechten voor zenders maar een klein gedeelte uit van het abonnementsgeld. We hebben het over dubbeltjes, de rest is voor het onderhoud van de kabel, klantenservice etc.
 
Eigenlijk een nutteloze discussie, de technieken op tv gebied gaan door dat kan niemand tegenhouden. Maar ik denk niet dat het zo´n vaart zal lopen, we staan pas aan de vooravond van het digitale tijdperk.

Als ik nu kijk naar al die mooie digitale zenders op TV, wat valt mij op nog geeneens de helft van het aanbod wordt doorgegeven in breedbeeld 16:9. Zelfs dit is nog in ontwikkeling, terwijl de eerste breedbeeld film al in in 1950 werd geïntroduceerd. Philips kwam in 1992 met z´n eerste breedbeeld televisie en in 2005 werd het merendeel van de Nederlandse TV zenders nog in het formaat 4:3 uitgezonden. In 2007 begon pas een beetje de opmars te komen van breedbeeld en dat is 15 jaar geleden na de eerste verkoop van een breedbeeld TV.

Dit gebeurt ook met digitale TV, pas over 15 jaar is de ontwikkeling zover dat digitaal niet meer weg te denken is uit onze maatschappij. En over 30 à 40 jaar kunnen we 3D tv kijken zonder brilletje en over 100 jaar hebben we het over een holografische beelden zoals bij Star Trek op het holodeck.

Ik hoop dat mijn statement hier een beetje overkomt. Één ding weet ik zeker de techniek ligt op de planken maar is de mensheid er klaar voor.
 
Één ding weet ik zeker de techniek ligt op de planken maar is de mensheid er klaar voor.
Als je over de hele mensheid begint: in Amerika wordt binnen enkele maanden alleen nog maar digitaal gekeken.
In Nederland ondertussen kijkt meer dan de helft van de huishoudens op minstens 1 toestel digitaal.

Er is altijd een groep die er niet klaar voor is. Onafhankelijk wanneer je een verbetering introduceert, er zijn altijd mensen die al decennia lang het oude gewend zijn, en daar valt vaak niet omheen te redeneren. De redenen om een verbeterde techniek niet te omarmen zijn niet rationeel, maar gevoelsmatig: angst voor het onbekende, wantrouwen, behoudzucht, een "if it isn't broken, why fix it"-mentaliteit, een vooringenomen blik op de nieuwe techniek waar geen argument tegen op kan. Dat is eigen aan de mens, maar gelukkig krijgt de groep die die gevoelens laat overheersen vaak niet de overhand.

Overigens dus slim van Ziggo om die decoders gratis weg te geven: niet alleen goeie deal, maar ook een manier om mensen het te laten proberen, die anders iets hebben van "het werkt prima zo". Want als je eenmaal gewend bent aan digitale kwaliteit, ga je nooit meer terug.
 
videorecorder, worden die nog verkocht dan? was laatst bij mediamarkt in duitsland en daar bijna niks meer.:no::no:

Ze worden op een enkele uitzondering na inderdaad niet meer verkocht.
maar als je een hoogwaardige videorecorder hebt dan ga je die niet zomaar op non actief zetten. Ik heb hem toch maar op mijn lcd tv aangesloten.
 
hmm er is maar 1 echte oplossing.. (volgens mij)
wacht er nog 2-5 jaar mee..
In de tussentijd komen er steeds meer lcd's met ingebouwde tuner met CI+.
Dan verandert er dus in principe niks.. coax in de tv.. en gewoon 1 afstandsbediening.

En dan in de komende 2-5 jaar.. het analoge aanbod al afbouwen..
naar laten we zeggen de basis 15 zenders ofzo.
Zo komt er in de tussentijd al meer ruimte vrij op de kabel voor digitale diensten.. en hebben mensen de tijd om een nieuwe tv aan te schaffen.

Helemaal gelijk!
 
Overigens dus slim van Ziggo om die decoders gratis weg te geven
Heb ik even gemist, waar worden decoders gratis weggegeven aan bestaande (analoge) klanten die niets extra's (zoals een totaalpakket) bestellen?

Wie nu alleen analoog kijkt, en geen behoefte heeft aan extra diensten van Ziggo (zoals internet of telefoon) krijgt volgens mij alleen een korting op een nieuwe decoder.
 
Heb ik even gemist, waar worden decoders gratis weggegeven aan bestaande (analoge) klanten die niets extra's (zoals een totaalpakket) bestellen?

Mijn fout, er viel een woordgroep weg. "Om deze decoders gratis weg te geven bij een alles in 1 pakket". Door die actie worden veel mensen ertoe geïntroduceerd, die anders niet snel uit zichzelf erop waren overgestapt, niet alleen vanwege kosten maar vanuit hun eigen aarzeling.
 
Je kan toch een decoder niet met telefoon of broodrooster vergelijken !!!!! het is goed als je niets extra hoeft te doen en de decoder IN DE TELEVISIE zit en niet WEER een kastje van 100.- euro
En zo te volgen op deze site problemen genoeg, analoge TV is het enige wat ZIGGO goed doet.
 
Beste mensen,

Het gaat mij niet alleen om het budget dat mensen nodig hebben om een digitaal apparaat in huis te kunnen halen.
Zelf heb ik het “genot” wel dat ik meerdere digitale decoders heb, onder andere om mijn favoriete series op te kunnen nemen.
Echter, vaak is voor mij de tv ook alleen maar een informatiebron. Juist dan gebruik ik de analoge methode. Zodoende hoef ik geen extra apparaat uit de standby of aan te zetten.

In deze tijd, van onder meer energiecrisis, vind ik het niet gepast dat een informatieleverancier, zoals Ziggo, ons gaat verplichten om hiervoor extra energie af te laten nemen.
Dus verzoek aan ziggo om ook het analoge signaal voort te laten bestaan.
Mede hierom ook mijn verzoek, aan onze leverancier, om eens te gaan denken aan een daadwerkelijke power knop op de door hen gecertificeerde kastjes, of juist die apparaten waar dit wel bij mogelijk is (zoals mijn computer met dvb-c kaart) beter te ondersteunen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan