• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Cisco EPC3925 WiFi-modemrouter Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
OK, een week verder. De Cisco 3925 in bridge gezet, ging eigenlijk vrij eenvoudig. Toen mijn bestaande Apple Airport Time Capsule als router ingesteld, daar had ik wel wat hulp van Apple bij nodig. IP adressen gingen van 19.168.1..... naar 10.0.1..........(totaal 22 clients en ik moest er een paar handmatig instellen)

Twee extra Apple Airport Extremes gekocht ter vervanging van een Asus AP en een EnGenius AP en deze via het Airport hulpprogramma bedraad gekoppeld aan de Time Capsule. Had nog wel een extra switch nodig.

Al een week een stabiel netwerk, geen uitval van wifi meer, en, downloadsnelheid blijft nu ook constant en snel.
 
Na bijna twee weken zonder problemen eerder deze week ineens geen internet. foutmelding op Airport TC over dubbele NAT?? Eerst gezocht naar problemen bij Apple apparatuur maar uiteindelijk bleek het probleem in de Cisco 3925 te zitten. Problemen met het laden van de bootfile. Halve dag zonder internet waarna Ziggo het probleem heeft verholpen.
 
Dit topic gaat weliswaar over het 3925 modem, ik heb deze week het Cisco epc 3928 modem dan ontvangen. Als leek zit ik met 2 vragen, ik hoop dat iemand hier meer over weet:

- Ik heb nu een ouder modem in gebruik, de Scientific Atlanta. Hieraan heb ik een losse Netgear router gekoppeld. Op zich werkt het allemaal goed. Alleen houdt de wifi op de bovenverdieping niet over. Valt bij intensieve games van de kinderen weleens weg. Ligt het in de lijn der verwachtingen dat het nieuwe 3928 modem een betere wifi ontvangst op de bovenverdieping zal gaan geven?

- Dan nog iets wat ik me afvraag: De vaste PC boven pakt z'n wifi via een dongle in de usb poort die destijds meegeleverd werd door Ziggo bij het Scientific Atlanta modem. Zal deze dongle het ook doen met het 3928 modem?

Ik zou het nieuwe modem graag testen maar aangezien er geen weg terug meer is twijfel ik nogal of ik 'm in gebruik zal nemen.
 
Over het Wifi bereik is niet veel te voorspellen, dat is vooral afhankelijk van waar je modem geplaatst is. Weggestopt in de meterkast terwijl je huidige router bijvoorbeeld op een mooie vrije plaats staat komt niet ten goede aan het bereik. Maar misschien is je netgear router ook wel een oud beestje en is deze Cisco moderner en kun je ook de 5GHz band gebruiken.

Ik zou beginnen met je nieuwe modem en je ziet dan vanzelf wel hoe het bereik is. Je kunt desnoods je oude router gebruiken als extra wifipunt die je elders in huis neerzet. Hij moet wel verbonden zijn met een netwerk kabel en als accesspoint ingesteld worden.

Je bestaande USB wifi dongle zou in principe gewoon moeten werken, wel moet je de inlog gegevens opnieuw doen omdat je ssid en wachtwoord anders is.

Je oude modem blijven gebruiken lijkt me niet echt een toekomstvaste optie, die zal op een gegeven moment niet meer werken denk ik als het nog een oud docsis 2 modem is (je schreef het type er niet bij).
 
Vandaag heb ik de CISCO EPC3925 gehad.

Kan dit modem nu ipv6 aan? ik zie wel een ipv6 firewall optie, maar nergens ipv6 instellingen?

Ik kan deze thread ook geen echt duidelijk antwoord vinden

En zijn dit eigenlijk UPC modems?
Er zit een UPC sticker op, en ik heb een UPC ssid
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan