• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wie heeft er een d-link 825

  • Onderwerp starter anotheruser
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
en hier hetzelfde verhaal, na de laatste beta firmwareupdate werkt voip prima en ook de rest werk uitstekend.
 
Blij om dat te horen dat de problemen niet bij iedereen voorkomen.
De 825 was voor mij eigenlijk de enige vervanger voor de Netgear.
Prijs technisch dan. :)
 
Ik heb net een hele tijd forums en handleidingen gelezen maar een ding kon ik niet ontdekken.

Waar kan ik aflezen waar de wan port op functioneert ik kan hem wel aanzetten op 1gb/auto/.. vroeg me af of iemand dit weet :) .

Heleboel ellende op d-link forums. Maar goed het 1gb gedeelte voor de lan werkt bij mij.
 
Ik heb net een hele tijd forums en handleidingen gelezen maar een ding kon ik niet ontdekken.

Waar kan ik aflezen waar de wan port op functioneert ik kan hem wel aanzetten op 1gb/auto/.. vroeg me af of iemand dit weet :) .

Heleboel ellende op d-link forums. Maar goed het 1gb gedeelte voor de lan werkt bij mij.

Op je modem kun je dat misschien zien aan de kleur van de LED?
Wat voor modem heb je ?
 
Geen mogelijkheid om het te checken op de Arris neem ik aan dan Cees ?
 
Geen mogelijkheid om het te checken op de Arris neem ik aan dan Cees ?

Je kon vroeger via http://192.168.100.1 in de arris inloggen en daar dan de status van de netwerkverbinding zien en dan ook zien dat hij op gigabit stond. Maar sinds de laatste firmware kan dat alleen nog maar als hij nog niet online staat. Dus wil je het een keer zeker weten, dan je modem even opnieuw opstarten en snel proberen in het modem te komen. Desnoods even de antennekabel van het modem loshalen, dan heb je wat meer tijd.
 
Okay , bedankt.

Dan moet dat maar een keer gebeuren als er een storing is :) .
 
ik heb de router inmiddels ook in bezit, aangeschaft wegens gigabit netwerk.
Ik had/heb de Linksys 160, deze heeft een download van 45mbit via speedtest.net

De 825, komt niet hoger dan 10 a 12mbit, firmware versie 2.01EU.
Iemand tips (QOS engine heb ik al uitgezet.):giveup:

Als ik direct de linksys weer terug plaats, werkt het weer als een speer.

Een beetje late reactie maar toch even nodig denk ik.

Ik heb sinds vandaag ook de dir-825 en liep tegen hetzeldfde probleem op.
Ik kwam (vooral met nieuwsgroepen) ook niet boven de 30 Mb uit ipv de 120 Mb.
Blijkt een bekend probleem te zijn bij D-link en er wordt aan een oplossing gewerkt die eind dit jaar, begin volgend jaar uit zou moeten komen.
De 1 Gb wanpoort van de d-link schijnt niet goed overweg te kunnen met het 1Gb protocol wat Ziggo gebruikt.

Ik ben net eens even gaan rondneuzen op diverse europese d-link sites, en kwam op de duitse site de 2.01EUb17 (19/10/2009) revisie tegen.
Dus, die maar eens gedownload en geinstalleerd en..... probleem opgelost!
Ik heb nu de normale snelheden weer die ik ook zonder router had.:pompom:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan