Moderatie en kritische toon forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Archie, je weet zelf heel goed dat je hier (en op het vorige forum) mag schrijven wat je wilt. Er is nog nooit een post van je weg gemodereerd !

Verder heeft Ben in verschillende posts, die niet alleen over jou gingen hier en daar een kritische opmerking gemaakt over de toonzetting tegen elkaar en over sommige posts. Dit is bedoeld om de mensen een signaal te geven dat we hier graag respectvol met elkaar omgaan. Als anderen kritisch mogen zijn, dan mag Ben dat zeker ook zijn. (hoor en wederhoor)

Jij mag wat ons betreft schrijven wat je wilt, op elke toon die je wilt. Laat je vooral niet door ons tegenhouden. Wij krijgen hier geen problemen mee met Ziggo en we zijn ook niet zoals je schrijft 'onder druk gezet' door Ziggo. Wij zijn volledig onafhankelijk van Ziggo en zijn alleen afhankelijk van de verenigings-leden van de MGV.

Wij hebben ook buiten het forum vaak met elkaar gecommuniceerd en je weet ons standpunt. Wij denken dat we veel meer voor elkaar kunnen krijgen door constructief overleg. Jij denkt dat jouw manier nadat je iets geconstateerd hebt dit op een bepaalde manier te presenteren beter werkt. Dat is je goed recht, maar verwacht dan ook wel eens een kritische opmerking terug. Als dat van jou niet mag en je daaruit de conclusie moet trekken dat je niet meer op het forum wil posten kan ik daar niets aan veranderen, dat is je eigen keuze, maar het komt op mij een heel klein beetje als chantage over. Want wij hebben er in het overleg met Ziggo geen last mee als jij op een forum reageert, dus daarom hoef je niet te stoppen met posten.

Wij hebben alleen het idee dat er veel meer uit te halen zou zijn als je jouw energie op een andere manier zou gebruiken dan altijd van het slechte uit te gaan. Dat is jouw keuze, die respecteren wij, maar heb ook oog voor die van anderen.
 
Ik zou als lid een bemiddelingspoging (op de achtergrond) in dit 'conflict' toch wel erg waarderen.
Kritische mensen met technisch inzicht kunnen we niet genoeg hebben binnen de vereniging lijkt mij.

Zelf heb ik (ook al snap ik er lang niet alles van) de bijdragen van Archie altijd heel erg gewaardeerd.
 
Hmm, nu ik de reactie van Archie zie benik toch weer nogal ongerust omdat er kennelijk druk op hem is uitgeoefend die wij niet op het forum hebben gezien.

Nogmaals: als de post van Archie al als te vergaand wordt beschouwt is het voor mij een teken dat kennelijk het MGV bestuur elk vermogen tot kritische toon mist en kennelijk te veel ingekapseld is door Ziggo. Als dat inderdaad zo is, is denk ik/vrees ik dit forum niet lang een zinvol leven beschoren.

Ik ben tegen scheldkanonades, maar heb absoluut ook geen zin om terechte kritiek op Ziggo te verdoezelen omdat Ziggo dat misschien niet leuk vind om te lezen. Ik ga daar waarschijnlijk meerdere keren scherper in zijn dan Archie in de post die deze discussie veroorzaakte was.

Als dat niet gewaardeerd wordt, so be it, maar dan wordt het weer eens naar alternatieven zoeken. Persoonlijk vind ik nml de posts van Archie een schoolvoorbeeld van wat nu juist wel op dit forum moet staan: een erg goed onderbouwd verhaal dat op constructief kritische toon een probleem aankaart wat kennelijk al lange tijd niet aangepakt is en waar kritiek op Ziggo meer dan terecht is.
En als Ziggo hier idd mee bezig is: prima, laat ze dat hier melden, officieel en niet via een anoniem (hoe zeer ik anoniem ook waardeer, sommige dingen hoor je toch graag even officieel), zijn we allemaal tevreden.
En als Ziggo andere prioriteiten heeft: laat ze het hier uitleggen, dan kunnen wij reageren of dat volgens ons de goede prioriteiten zijn.

Of anders moet je de MGV als gebruikersvereniging splitten van dit forum, zodat het ene niet het andere in de weg zit.
 
Zelf heb ik (ook al snap ik er lang niet alles van) de bijdragen van Archie altijd heel erg gewaardeerd.
Helemaal mee eens.

Nog lang niet alles van Archie gelezen maar tot nu toe kan ik het zeer waarderen. Op zijn manier krijg je als gebruiker en hobbytechneut toch een blik in de keuken van de kabelbedrijven!

Archie blijf aub doorgaan met je (technishe)bijdragen aan dit forum!

McM
 
Kritisch kijken kun je op diverse manieren doen en ik denk dat dit forum vooral huiverig is voor de vreemde toestanden van de laatste maanden op het oude tvhome forum waar bij voorkeur gescholden en op de persoon gespeeld werd.
Ik denk dat niemand hier op zit te wachten omdat dit de waarde van een forum tot nul terug brengt.
Ik heb het volste vertrouwen in dit forum en de mensen er achter en hun visie.
Dat de touwtjes in het begin strak aangehaald worden is gezien het verleden niet meer dan logisch.
 
Als ik alles terug lees komt het er op neer dat je alles mag zeggen zolang je maar niet gaat schelden, elkaar voor leugenaar of incompetent gaat uitmaken.

(In politiek Den-Haag is dit tegenwoordig wel toegestaan maar dit ter zijde)

Dus wat is het probleem ?

Iedereen mag dus zijn ongezouten mening geven en zal dat ook blijven doen.

Zeggen of concluderen dat er 'niets is gebeurd is' is niet beledigend maar een conclusie/mening.
 
Kritisch kijken kun je op diverse manieren doen en ik denk dat dit forum vooral huiverig is voor de vreemde toestanden van de laatste maanden op het oude tvhome forum waar bij voorkeur gescholden en op de persoon gespeeld werd.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dan vind ik het gekozen voorbeeld om dit duidelijk te maken zacht uitgedrukt erg ongelukkig.
 
Kritisch kijken kun je op diverse manieren doen en ik denk dat dit forum vooral huiverig is voor de vreemde toestanden van de laatste maanden op het oude tvhome forum waar bij voorkeur gescholden en op de persoon gespeeld werd.
Ik denk dat niemand hier op zit te wachten omdat dit de waarde van een forum tot nul terug brengt.
Ik heb het volste vertrouwen in dit forum en de mensen er achter en hun visie.
Dat de touwtjes in het begin strak aangehaald worden is gezien het verleden niet meer dan logisch.

Ik kan je verzekeren dat dergelijke zaken op het MGV forum zelden hebben gespeeld. Zover ik het de laatste jaren heb ervaren ging een ieder daar vrij respectvol met elkaar om.

Ik weet niet of er vorige keer dat Archie afhaakte dingen op de achtergrond hebben gespeeld waar ik als forumlid niets van heb gemerkt maar zoals ik als schreef moeten we zuinig zijn met kanjers als Ben, Cees en Archie. (en ik vergeet er nog een paar). Mogelijk dat Archie ook wat te lange tenen heeft maar ik hoop van harte dat ze met dit probleem als volwassen mensen kunnen omgaan en we van Archie's waardevolle bijdragen kunnen blijven genieten in de toekomst.
 
Je hebt nu eenmaal mensen die erg eigenwijs zijn en onnodige discussies uitlokken, en het is vaak moelijk om dan niet te reageren. Op het tvhome forum staan genoeg voorbeelden. Het is natuurlijk altijd beter om zulke personen te negeren maar soms word je het bloed onder de nagels vandaan gehaald.
Ik hoop dat het hier niet zo'n bende word als op het oude forum maar ik denk dat er hier ook sneller ingegrepen word door moderators want op het tvhome forum was er bijna geen toezicht.

Dat wilde ik even zeggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan