• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beschikbaar of niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit staat op de site van de OPTA.

OPTA heeft de twee grootste kabelmaatschappijen, UPC en Ziggo, verplicht om hun analoge aansluiting administratief door te verkopen aan andere aanbieders*. Deze partijen kunnen op hun beurt de aansluiting plus een televisiepakket aanbieden aan consumenten. In overleg met kabelexploitanten en nieuwe toetreders gaat OPTA in 2009 het aanbod van UPC en Ziggo vormgeven. In dit aanbod staan alle maatregelen die technisch en administratief nodig zijn om andere aanbieders op de kabel toe te laten, zoals afspraken over de overstap van klanten, levertermijnen, opzeggingsvoorwaarden, en gebruik van elkaars decoder. OPTA let erop dat overstappen zo eenvoudig mogelijk wordt voor de consument. Daarnaast stelt OPTA de tarieven voor de doorverkoop van de aansluiting en het doorgeven van tv-signalen vast. Als alternatieve tv-aanbieders van deze mogelijkheid gebruik gaan maken, kunnen consumenten straks kiezen op de kabel.

We kunnen straks kiezen.

Klagen bij OPTA heeft wel zin gehad. Want eindelijk wordt dit jaar de kabel nog vrijgegeven.

 
Dit staat op de site van de OPTA.

OPTA heeft de twee grootste kabelmaatschappijen, UPC en Ziggo, verplicht om hun analoge aansluiting administratief door te verkopen aan andere aanbieders*. Deze partijen kunnen op hun beurt de aansluiting plus een televisiepakket aanbieden aan consumenten. In overleg met kabelexploitanten en nieuwe toetreders gaat OPTA in 2009 het aanbod van UPC en Ziggo vormgeven. In dit aanbod staan alle maatregelen die technisch en administratief nodig zijn om andere aanbieders op de kabel toe te laten, zoals afspraken over de overstap van klanten, levertermijnen, opzeggingsvoorwaarden, en gebruik van elkaars decoder. OPTA let erop dat overstappen zo eenvoudig mogelijk wordt voor de consument. Daarnaast stelt OPTA de tarieven voor de doorverkoop van de aansluiting en het doorgeven van tv-signalen vast. Als alternatieve tv-aanbieders van deze mogelijkheid gebruik gaan maken, kunnen consumenten straks kiezen op de kabel.

We kunnen straks kiezen.

Klagen bij OPTA heeft wel zin gehad. Want eindelijk wordt dit jaar de kabel nog vrijgegeven.

En dan begint het gezeur... Ging in het begin ook zo goed met Ziggo, weet je nog? En dan doel ik op 'beginnende' bedrijven hè die een positie wensen te verwerven. 1 grote farce! 'Kleine' sterke gezonde bedrijven worden toch weer door de grote bedrijven overgenomen. Groot voorbeeld blijft nog altijd het o zo onafhankelijke XS4All, wat ook zo klein begon. Was altijd zo perfect... tot KPN de baas werd.

In 9 van de 10 gevallen wordt het er echt niet beter op, als de markt opengebroken wordt. Levert vaak alleen maar problemen op. Ach, zo heb je overal wel iets... Vraag me af wanneer de grootste schreeuwers dan over gaan stappen. Of men ook daadwerkelijk over gáát stappen en of men dan ook gaat klagen als het daar net zo erg blijkt te zijn (misschien wel erger) als dat men bij de huidige provider ervaart :schater:
 
Klagen bij OPTA heeft wel zin gehad. Want eindelijk wordt dit jaar de kabel nog vrijgegeven.

Net als dat de ADSL/Telefonie markt vrijgegeven is zeker :lol: Een grote wassen neus. KPN heeft eerst ingeschikt, heeft daarna heel handig een zeer groot deel van alle aanbieders opgekocht en voila, 95% of meer van de aanbieders van ADSL is wederom KPN. Vrijgegeven of nog steeds monopolie van KPN?

Tuurlijk wil KPN dat de kabelmarkt opengaat, zij zijn uiteindelijke degene die hier het hardst om hebben geschreeuwd, dan kunnen ze een nog groter aandeel van nederland direct of indirect van hun klant maken. En wie heeft er dan de touwtjes in handen?
 
Als ik alles in 1 zou hebben zoals Brammetje en Excalibur zou ik zeggen dat het vrijgeven niets toevoegt. Maar wij kunnen dat helaas niet krijgen. Mocht door het vrijgeven van de kabel ik ook ai1 kunnen krijgen blijf ik zitten waar ik zit maar lukt dat niet en bv UPC zou het wel aanbieden schroom ik niet om over te stappen. En misschien komen er wel meer aanbieders. Ik denk bv aan Wessels (miljardair eigenaar van Kondor Wessels) die ook druk bezig is op de kabelmarkt met o.a. glasvezel.
Ik ga er vanuit dat de prijs straks zwaar onder druk zal staan bij oa Ziggo.
Ik heb al jaren alles van @home maar het stoort mij mateloos dat ZIGGO maar schreeuwt neem alles in een. en profiteer van de voordelen.
Maar helaas voor ons is dat NOCH niet weggelegd.
 
Als ik alles in 1 zou hebben zoals Brammetje en Excalibur zou ik zeggen dat het vrijgeven niets toevoegt. Maar wij kunnen dat helaas niet krijgen.

De kabel gaat niet open, alleen Ziggo, CAIW, Delta en UPC moeten anderen toestaan voor analoge en digitale TV op hun netwerk. Cogas volgens mij niet. Het gaat alleen om de grote kabelaars. Dus in theorie zal er voor Cogas niets wijzigen, die kunnen nog steeds vasthouden dat ze zelf de analoge TV leveren denk ik.

Zie het persbericht op de site van de OPTA. Daarin staat o.a. :
De Europese Commissie heeft ingestemd met de analyse van OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, dat er te weinig concurrentie op de Nederlandse kabelmarkt is en maatregelen nodig zijn. De Commissie erkent dat er problemen zijn, zoals het risico op te hoge prijzen en te weinig keuze voor consumenten, die ingrijpen door OPTA rechtvaardigen. Om de concurrentie te stimuleren, wil OPTA de twee grootste kabelaars van Nederland, UPC en Ziggo, verplichten om hun analoge kabelaansluiting door te verkopen aan andere bedrijven. Dit betekent dat een consument in deze gebieden voor zijn kabeltelevisie volledig kan overstappen naar een alternatieve aanbieder. Daarnaast worden UPC, Ziggo, CAIW en Delta verplicht digitale TV signalen van alternatieve TV-aanbieders over hun kabelnetwerken te leveren aan de consument. KPN mag géén gebruik maken van deze toegangsverplichting, net zoals kabelbedrijven geen toegang tot het netwerk van KPN krijgen. Hiermee wil OPTA deze bedrijven stimuleren vooral in hun eigen netwerken te investeren.
 
Cees,
het gaat alleen om het analoge pakket.
Het zal als dit doorgaat verregaande consequenties kunnen betekenen voor de consument.
Te denken valt aan het niet (geheel) doorgaan van snelheidsverhogingen en nieuwe diensten zoals interactieve televisie.
Voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met Cogas. Dit is geen televisie aanbieder.

De kabel gaat niet open, alleen Ziggo, CAIW, DELTA en UPC moeten anderen toestaan voor analoge en digitale TV op hun netwerk. Cogas volgens mij niet. Het gaat alleen om de grote kabelaars. Dus in theorie zal er voor Cogas niets wijzigen, die kunnen nog steeds vasthouden dat ze zelf de analoge TV leveren denk ik.

Zie het persbericht op de site van de OPTA. Daarin staat o.a. :
 
ai1

Voor de duidelijkheid: dit heeft niets te maken met Cogas. Dit is geen televisie aanbieder.

Vreemd ik heb al een tig jaren TV via de kabel van Cogas. Nu is het ineens geen televisie aanbieder meer. Ik heb onder mijn digitale TV nog steeds het analoge signaal van de Cogas waar ik nog steeds € 14,95 per maand betaal (ook al kijk ik niet meer analoog). De Cogas heeft jaren terug de CAI voor een schijntje gekocht van de gemeentes uit deze regio en de eerste daad was om de prijzen te verhogen.
 
Schrap mijn opmerking over "televisieaanbieder"
Dit gaat voor verwarring zorgen.

Vreemd ik heb al een tig jaren TV via de kabel van Cogas. Nu is het ineens geen televisie aanbieder meer. Ik heb onder mijn digitale TV nog steeds het analoge signaal van de Cogas waar ik nog steeds € 14,95 per maand betaal (ook al kijk ik niet meer analoog). De Cogas heeft jaren terug de CAI voor een schijntje gekocht van de gemeentes uit deze regio en de eerste daad was om de prijzen te verhogen.
 
Als je maar volhoudt aandacht te vragen! En dat heb ik gedaan, heel consequent door steeds aandacht te vragen.
Het heeft een geduurd, maar ...
alles wijst er op dat omstreeks 1 april a.s. het alles-in-een pakket ook voor Cogas-klanten
beschikbaar komt.
Verdere gegevens ontbreken nog, maar het zal duidelijk worden aangekondigd.

Dus nog even geduld en wat niet kan, kan dan wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan