• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Instellen Linksys BEFSX41 kabelrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerardus

Forum Gebruiker
Berichten
1.062
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo Forumleden,

Ik heb een klein jaartje deze router. Hij doet het prima zonder storingen, maar hij kan alleen niet geheel de Ziggo snelheid aan. Ik wou graag wat met de instellingen spelen om misschien wel de snelheid te krijgen. Helaas lukt het me niet. Ik moet volgens de instructie "Make sure your PC's Ethernet adapter is set to obtain an IP address automatically" Volgens mij staat de netwerk kaart op automatich. Volgens de instructie moet ik dan http://192.168.1.1 intoetsen. Helaas krijg ik dan geen verbinding.
Wie weet een oplossing.
 
Welke windows ?
als je bij de instellingen van je ethernet adpater kijkt, staat er een gateway
vaak is dat een IP adres in dezelfde range als je nu hebt

( x.x.x.1 maar x.x.x.254 kan ook )
probeer 192.168.1.254 anders eens ?
 
Welke windows ?
als je bij de instellingen van je ethernet adpater kijkt, staat er een gateway
vaak is dat een IP adres in dezelfde range als je nu hebt

( x.x.x.1 maar x.x.x.254 kan ook )
probeer 192.168.1.254 anders eens ?

Hallo Spartagek,

Ik heb Windows XP.
Dat gateway nr is gewoon 192.168.1.1
Er staat ook nog ergens ....101 Die ook geprobeerd en de 254 ook.
Helaas. Kan een firewall hier nog wat aan doen. Och dat ga ik ook eens proberen.
 
Download netscan en scan je interne netwerk

vwv1oy.jpg


Als je op knopje IP drukt kan je je netwerk adres kiezen ( waarsch. die x.x.x.101

en dan scan
dan komen alle ipadressen in je eigen ent omhoog
één ervan is de router :>

( je kan ook in expolrer de naam typen - https://local ( in mijn geval )
 
Hallo Spartagek,
Ik ben er in. Ik heb de bijgeleverde cd erin gedaan en de installatie afgemaakt. Lukte eerst niet omdat mijn firewall hem tegenhield. Daarna kon ik er gewoon in met het standaard nr 1 en heb ik de firewall van de router uitgezet. Ga straks even een speedtestje doen. Dat netscan ga ik nu maar niet proberen, maar dat kan een ander of ikzelf nog wel eens nodig zijn.
Dank voor de tips. Ik zal mijn snelheid straks even posten.
groet
 
626656250.png


Niet gek voor een alles in één plus. Heb heel lang met 12 Mb/s door het leven gemoeten. Dit had ik eerder moeten doen. Dit is natuurlijk gelijk het maximum van deze router, zodat ik bij eventuele snelheidsverhogingen van Ziggo weer een nieuwe moet kopen:evil:
De vorige 6jaar oude Belkin kwam niet verder dan 4Mb/s:oyeah:
 
Mooi

Blij dat je er iets aan had, of niet ;)

Iedere hulp is gewoon welkom. De storing was dan ook wel erg vreemd. Gewoon de installatie niet afgemaakt. Nogmaals dank.
De computer is gewoon lekker snel geworden. Scheelt enorm.:pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan