• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Is Eurosport HD volledig HD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronvm

Forum Gebruiker
Berichten
952
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik heb vandaag een Samsung HD ontvanger aangeschaft maar vind Eurosport nog niet perfect terwijl de resolutie op 1080i staat (TV ook uiteraard). Ligt het aan mij of zijn niet alle uitzendingen in Full HD ?:confused:
 
Niet alle uitzendingen zijn in HD. Bij HD-uitzendingen staat rechtsonder in het beeld "Full HD".
 
Niet alle uitzendingen zijn in HD. Bij HD-uitzendingen staat rechtsonder in het beeld "Full HD".

Al een tijdje geen EurosportHD gekeken zeker? :wink:
Nu wordt dit aangegeven met "Native HD"
 
Hoe het ook moge heten, ik begrijp dat dus nog lang niet alles Full HD of Native HD is. Gelukkig maar want ik vond he beeld wel mooi maar nog niet mooi genoeg (zoals Brava HD Demo).

Bedankt voor de antwoorden.
 
Ron,

Die fimpjes die jij gezien hebt zijn uitermate "gedoctored", post editing, met de-interlacing, kleur correctie, hoogwaardige compressie noem maar op, alles om het beeld achteraf nog optimaler te laten zijn.

In met name live uitzendingen is dit (bijna) niet mogelijk, dus deze uitzendingen zullen er niet zo goed uitzien als die fimpjes maar wel veel beter dan SD televisie......

Een groot probleem is nog steeds dat als de camera beweegt t.o.v. de achtergrong, bijvoorbeeld bij een "pan" een heleboel informatie uit het beeld verloren gaat, dit heeft te maken met compressie.

Zo was dit goed te zien bij euro 2008 in HD. Als de camera stil stond t.o.v. het gras kon je b.w.v.spreken de grassprietjes zien groeien. Zodra de camera bewoog werd het grasveld een soort groen laken.

Het waren met name de close up shots bij ingooien e.d. waar je echt de vezels in de shirts kon zien, prachtig!

Gefeliciteerd met je HD set up!
 
Bert,

Inderdaad, ik heb dergelijke ervaringen nu ook ondervonden. Wanneer het écht HD is zie je dat ook meteen. Zoals Discovery HD, die werkt volgens mij voor 99% met HD films/cameras.
Bedankt voor de reactie.
 
Bert,

Inderdaad, ik heb dergelijke ervaringen nu ook ondervonden. Wanneer het écht HD is zie je dat ook meteen. Zoals Discovery HD, die werkt volgens mij voor 99% met HD films/cameras.
Bedankt voor de reactie.

Die live uitzendingen zijn ook echt HD, meestal opgenomen in 1080i (voorlopig), maar het oppoetsen kan gewoon niet tijden live uitzendingen.....

Toch nog steeds de moeite meer dan waard

Als je echt mooi HD wilt zien kijk dan eens naar de bbc Planet Earth serie op blu ray (PS3) te kopen op www.bbcshop.com . waanzinnig!
 
Volgende week heb ik m'n PS3 binnen en ik was inderdaad van plan deze serie op Blue Ray aan te schaffen, heb er meer 'tips' over gekregen. Ik kan bijna niet wachten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan