• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

verlies internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wabby

Al geruime tijd had ik last van een zeer traag internet. Met speedtest.nl heb ik snelheden gemeten van 90KByte/s. Ik heb een Z2 abonnement en dat zou dus 500 KByte/s moeten zijn. Na hier een mailtje te hebben gewijd het ik de volgende dag ruim 500 KByte/s gemeten:pompom:. Tot ik in het weekend weer een traag internet had. Wederom heb ik op verschillende momenten, ook 's nachts, snelheden van ± 90 KByte/s gemeten:cry:. Maandag 09:00 uur heb ik weer 500 gemeten om 'savonds weer terug te zakken naar 90:evil:. Inmiddels heeft @home geantwoord op mijn eerder mailtje en zegt in grote lijnen dat de snelheid van internet tijdens drukke uren kan teruglopen, . Nu kan ik mij dat wel voorstellen, maar het is gedurende de avond/nacht en in het weekend toch niet altijd even druk:?: en 80% snelheidsverlies lijkt mij erg veel. Zou hier geen sprake zijn van een, al dan niet opzettelijk zo ingesteld, tekort aan capaciteit van @home?
 
Als je de computer rechtstreeks op het modem aansluit, zonder router dus, en vervolgens een speedtest doet op speedtest.NET, welke snelheid haal je dan?
 
Kleine aanvulling: speedtest.nl maakt gebruik van een erg klein testbestand, daardoor niet zo betrouwbaar...
Dit kan je ook meestal wel terugzien in de grote verschillen als je hem meermaals uitvoerd.

speedtest.net gebruikt een groter bestand waardoor het beeld een stuk reeeler wordt...
 
Als je de computer rechtstreeks op het modem aansluit, zonder router dus, en vervolgens een speedtest doet op speedtest.NET, welke snelheid haal je dan?

Via de router (draadloos) 4245/892
Op modem 4286/855
 
Lijkt mij perfect?!

Mij ook, maar laat in de middag zakt de snelheid naar ± 90 KByte/s. Volgens @home is het van ± 16:00 tot 23:00 spitsuur en kan de snelheid minder worden. Vannacht om 01:15 was het kennelijk nog steeds spitsuur, toen heb ik nog steeds ± 90 KByte/s gemeten. Deze ervaring deed ik ook gedurende het gehele weekend op. Het is in het weekend en 's avonds toch niet altijd even druk, en zeker niet 's nachts. Ik vind een verlies van meer dan 80% wel erg veel.
 
Snelheidsverlies

Ik woon in leiderdorp Postcode 2352 en sinds afgelopen maandag na een door Ziggo gemelde internetstoring is het bagger met mijn internetsnelheid! Ik heb ziggo Z2 gebruik geen router dus rechtstreeks aangesloten op het modem. Mijn snelheid is gem. 100kb ipv de normale 500 en gaat nu met pieken en dalen en downloaden is nu een drama geworden! Normaal haal ik 4GB in zo'n 2 1/2 uur binnen nu gaf hij aan tussen de 17 tot 21 uur!!!!! Ik wordt hier verdrietig van en hoop dat dit snel wordt opgelost!
 
Ik woon in leiderdorp Postcode 2352 en sinds afgelopen maandag na een door ziggo gemelde internetstoring is het bagger met mijn internetsnelheid! Ik heb ziggo Z2 gebruik geen router dus rechtstreeks aangesloten op het modem. Mijn snelheid is gem. 100kb ipv de normale 500 en gaat nu met pieken en dalen en downloaden is nu een drama geworden! Normaal haal ik 4GB in zo'n 2 1/2 uur binnen nu gaf hij aan tussen de 17 tot 21 uur!!!!! Ik wordt hier verdrietig van en hoop dat dit snel wordt opgelost!

Heb je al een keer geprobeerd om je modem uit en weer aan te zetten (reset) ? Soms wil dit wel eens helpen.
En heb je het probleem al aangemeld bij de helpdesk? Want misschien heeft dit niets met de werkzaamheden te maken en wacht je op iets wat niet gaat komen.....
 
Hier ook dezelfde problemen..Al sinds een week. Modem al een aantal keren gereset. maar geen verbetering
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier ook dezelfde problemen..Al sinds een week. Modem al een aantal keren gereset. maar geen verbetering

Ik heb niet gereset, wel de klantenservice 2x benaderd en heb sindsdien geen klachten meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan