• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Beeldformaat ineens in 4:3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randstad!

Forum Gebruiker
Berichten
708
Internet
  1. KPN
Sinds deze week worden 4:3 uitzendingen niet meer in 16:9 weergegeven.

Aan mijn instellingen van zowel t.v. als decoder heb ik niets veranderd.

Meer mensen met dit probleem? Iemand met een goede oplossing?
 
decoder even aan en uit zetten ( de stekker er uit,niet de on/off knop op je remote )
 
hier ook..... stroom of fabrieksinstellingen helpt niet......het gaat bergafwaards met Ziggo......ik ben geen voorstander van schotel, maar zit er toch hard aan te denken......
 
4:3 blijft 4:3???

Beste randstad,

Ik vraag mij af, over welke zenders heb je het?
wanneer dit ned.1,2 en 3 betreft, deze zijn overgegaan op HD uitzending. Wanneer er een programma uitgezonden wordt welke niet in HD of in breedbeeld uitgezonden wordt krijg je zwarte balken aan de zijkant. dit komt doordat de zender nog wel in HD uitzend ondanks dat het programma er eigenlijk niet opgemaakt is.
 
Beste randstad,

Ik vraag mij af, over welke zenders heb je het?
wanneer dit ned.1,2 en 3 betreft, deze zijn overgegaan op HD uitzending. Wanneer er een programma uitgezonden wordt welke niet in HD of in breedbeeld uitgezonden wordt krijg je zwarte balken aan de zijkant. dit komt doordat de zender nog wel in HD uitzend ondanks dat het programma er eigenlijk niet opgemaakt is.

Ik heb het inderdaad over Ned. 1,2 en 3 en ik kijk in HD. Dus het heeft met de overschakeling naar HD te maken, begrijp ik??? Ben echt niet blij om op een groot plasmascherm die zwarte balken te zien.

Moet toch technisch mogelijk zijn om dit op te lossen?
 
Ik heb het inderdaad over Ned. 1,2 en 3 en ik kijk in HD. Dus het heeft met de overschakeling naar HD te maken, begrijp ik??? Ben echt niet blij om op een groot plasmascherm die zwarte balken te zien.

Moet toch technisch mogelijk zijn om dit op te lossen?
En ben je sinds deze week ook overgestapt op een andere manier van kijken? Bijvoorbeeld door nu HDMI te gebruiken ipv SCART ??

Via HDMI zullen de meeste TV's het beeld niet meer 'vervormd opblazen' naar 16:9 als het een 4:3 uitzending is. Dat heb ik altijd al op alle zenders. Zodra er een 4:3 uitzending is blijft die netjes 4:3. De TV zou het dan moeten opblazen als je dat wilt, maar de meeste tv's doen dat niet via de HDMI aansluiting.
 
Ik kijk sinds januari jl. via HDMI en van de 1 op de andere dag kreeg ik dus ineens 4:3 formaat. Ik ben geen electronicatechneut, maar het lijkt er op dat de instellingen van mijn Panasonic overruled worden sinds HD is ingevoerd.

P.S. Dat ik het pas verleden week ontdekte, kan natuurlijk zijn dat ik niet eerder naar een 4:3 formaat heb gekeken sinds de invoering van HD.
 
Ik kijk sinds januari jl. via HDMI en van de 1 op de andere dag kreeg ik dus ineens 4:3 formaat. Ik ben geen electronicatechneut, maar het lijkt er op dat de instellingen van mijn Panasonic overruled worden sinds HD is ingevoerd.

P.S. Dat ik het pas verleden week ontdekte, kan natuurlijk zijn dat ik niet eerder naar een 4:3 formaat heb gekeken sinds de invoering van HD.

En heb je hetzelfde op kanalen 71....73 (de SD versie) ?

Verder kan ik het niet vergelijken omdat ik pas volgende week weer thuis ben, maar ik had altijd met mijn TV dat via HDMI 4:3 uitzendingen niet opgerekt worden omdat mijn JVC TV dat niet doet via HDMI.

Het beschreven probleem op de kieskeurig pagina had zo te zien te maken met een firmware update van hun ontvanger en niet met uitzending zelf
 
Zal het de komende tijd eens checken. Ik vermoed dat bij de Panasonic hetzelfde speelt als jouw JVC.

Ieder voordeel heeft dus weer een nadeel, blijkbaar.:cry:

Is dat echt niet door Ziggo op te lossen? Techniek staat toch voor niets:lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan