• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kan Ziggo router de nwe snelheden wel aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik adviseer een Linksys type WRT320N of een WRT610N

Veel waar voor je geld. en alle 2 gigalan

wan --> lan meer dan 160MBPS

lan --> lan ruim 980MBPS

Kan dus makkelijk de 2010 update's ook ruimschoots aan.

Suc6
 
Dat probleem het ik dus ook met de Linksys. Gewoon slechte ervaringen met de WRT54G varianten. Daarom nu ook voor deze sitecom maar even gekocht (met de Ziggo korting van 30 euro). Hoor daar toch wel positieve dingen over, dus wacht het wel even af.
 
Ik adviseer een Linksys type WRT320N of een WRT610N

Veel waar voor je geld. en alle 2 gigalan

wan --> lan meer dan 160MBPS

lan --> lan ruim 980MBPS

Kan dus makkelijk de 2010 update's ook ruimschoots aan.

Suc6

De wrt610N red zelfs 1 Gb lan aan en pompt dit ook door
getest net eeb 1 Gb glasverbinding op me werk.

en wan-lan is dus gewoon 1000 mbps onderling
 
De wrt610N red zelfs 1 Gb lan aan en pompt dit ook door
getest net eeb 1 Gb glasverbinding op me werk.

en wan-lan is dus gewoon 1000 mbps onderling

Eh, sorry, een WAN/LAN van 1000 mbps is echt een gevalletje dream on.

Nogmaals: dat het een gigabitrouter is wil niets zeggen over de WAN/LAN.

De WAN/LAN snelheid is de snelheid waarmee je router internetverkeer van buiten kan routeren van en naar je LAN. Dit wordt met name bepaald door de kracht van de processor van de router: routeren en zoiets als bv de firewall kost nu eenmaal processor kracht.

Deze WAN/LAN snelheid is de snelheid die jouw internetsnelheid naar buiten bepaald en die is bij zelfs de duurste consumentenrouters op dit moment hooguit 300 mbps.

Wat jij noemt is alleen de LAN/LAN snelheid, kortom het overpompen van gegevens op je eigen netwerk. Die zal idd vaak wel richting de 1000 mbps gaan, al zal het in de praktijk eerder 980 mbps zijn vanwege overhead.

WAN/LAN snelheden kun je hier vinden voor veel routers (Sitecom staat er niet tussen trouwens):
https://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/chart,119/

Conclusie: D-Link is by far het snelst voor WAN/LAN (mijn DIR-855 haalt bv 331.7 mpbs), de Linksys 610N haalt 136.3 mbps, de Linksys 600N haalt 164 mbps.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Conclusie: D-Link is by far het snelst voor WAN/LAN (mijn DIR-855 haalt bv 331.7 mpbs), de Linksys 610N haalt 136.3 mbps, de Linksys 600N haalt 164 mbps.
De WAN > LAN snelheid van de WRT610N was ook al in een eerder bericht genoemd. Maar zoals je zelf al zegt, de hoge snelheid van je WAN > LAN poort is alleen maar interessant als je internetabbo ook zo hoog is. Aangezien de D-Link die jij hebt en de Linksys WRT610N die ik heb, beiden ruim boven de 120Mbit/s zitten, maakt het verder niet zoveel uit hoe hoog de doorvoersnelheid is WAN > LAN.
 
De WAN > LAN snelheid van de WRT610N was ook al in een eerder bericht genoemd. Maar zoals je zelf al zegt, de hoge snelheid van je WAN > LAN poort is alleen maar interessant als je internetabbo ook zo hoog is. Aangezien de D-Link die jij hebt en de Linksys WRT610N die ik heb, beiden ruim boven de 120Mbit/s zitten, maakt het verder niet zoveel uit hoe hoog de doorvoersnelheid is WAN > LAN.

Ontken ik toch ook nergens ;-) Heb zelfs in een eerder bericht gezegd dat ik niet wil beweren dat de D-Link beter is dan de Linksys, alleen dat ik vanwege slechte ervaringen met de WRT54 serie op Casema geen Linksys meer koop. Ik lees goede verhalen over de 610N en hij zit idd erg dicht met specs tegen de D-Link aan en is goedkoper.
Wel is het natuurlijk zo dat de gemeten WAN/LAN snelheden bij gemiddelde omstandigheden zijn gemeten met bovendien de SPI (stateful packet inspection) firewall uitgezet (zie https://www.smallnetbuilder.com/content/view/26563/53/ voor de testprocedure). Normaal heb je die firewall wel aan en denk dat als je erg veel connecties simultaan hebt lopen (en bij bv Bittorrent wil dat wel eens hard gaan) de gemeten snelheden omlaag zullen gaan. De D-Link heeft dan dus meer marge als Ziggo idd naar 120 mbps gaat. Met de huidige 50, of zelf straks de 80 zal dit echter weinig tot niets uitmaken.
Persoonlijke afweging wat je liever hebt.
 
Ontken ik toch ook nergens ;-) Heb zelfs in een eerder bericht gezegd dat ik niet wil beweren dat de D-Link beter is dan de Linksys, alleen dat ik vanwege slechte ervaringen met de WRT54 serie op Casema geen Linksys meer koop. Ik lees goede verhalen over de 610N en hij zit idd erg dicht met specs tegen de D-Link aan en is goedkoper.
Wel is het natuurlijk zo dat de gemeten WAN/LAN snelheden bij gemiddelde omstandigheden zijn gemeten met bovendien de SPI (stateful packet inspection) firewall uitgezet (zie https://www.smallnetbuilder.com/content/view/26563/53/ voor de testprocedure). Normaal heb je die firewall wel aan en denk dat als je erg veel connecties simultaan hebt lopen (en bij bv Bittorrent wil dat wel eens hard gaan) de gemeten snelheden omlaag zullen gaan. De D-Link heeft dan dus meer marge als Ziggo idd naar 120 mbps gaat. Met de huidige 50, of zelf straks de 80 zal dit echter weinig tot niets uitmaken.
Persoonlijke afweging wat je liever hebt.
Ho ho, ik beschuldig je nergens van en maak al helemaal geen voorkeur naar welke router het beste zou zijn in eerdere berichten in dit topic :P

Inderdaad eigen keuze, ik prefereer Linksys en jij prefereert D-Link. Allebei leveren ze de laatste tijd toprouters, dus die discussie ga ik niet starten ;)

Overigens is mij niet bekend of Hardware.info de tests heeft gedaan met SPI aan òf uit. Ze melden wel een verschil in WAN > LAN doorvoersnelheid ten opzichte van de test uitgevoerd door Smallnetbuilder.com. Ik mag aannemen dat ze gewoon de SPI aan laten staan.
 
Hee Bram,

ik lees op het supportforum van linksys zelf wel een heleboel problemen met de 610 van linksys. router wordt erg heet, verbindingen worden vaak gedropped etc etc.

heb jij die problemen ook? ik was van plan om na mijn wrt54g v2.2 die nieuwe aan te schaffen als de snelheid hier omhoog is maar ik ga twijfelen.

nog iemand een tip hieromtrent?
 
De wrt610N red zelfs 1 Gb lan aan en pompt dit ook door
getest net eeb 1 Gb glasverbinding op me werk.

en wan-lan is dus gewoon 1000 mbps onderling

zowieso kan 1000mbps niet. Je heb namelijk nog controle blokken en dergelijke zelfs op gbit switches red je het niet we hebben lopen checken met allerlei block sizes en kwamen tot 986 of 988 Mbit maarja dat mag geen naam hebben en het is natuurlijk op lan-lan niveau. er is geen consumenten router die zulke snelheden haalt op wan-lan gebied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan