• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD NED1,2, en 3 op Humax en Samsung kanalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom wordt er in dit forum vaak zo snel en irritant gereageerd als iemand een vraag stelt, waar wellicht al eens eerder een vraag over gesteld is.
Of je geeft uitleg, want daar vraagt de vraagsteller om, of je wijst hem door. Maar reacties zoals je moet eerst maar eens zoeken (sukkel) geven mensen niet het gevoel dat een forum je ook helpt. Dus laat dan een reactie achterwege i.p.v. bijdehand te zijn.
.

omdat het heel simpel is

Er zijn een hele boel mensen die op dit forum dagelijks problemen van andere mensen proberen te oplossen.
Wanneer iedereen die nieuw op dit forum komt, allemaal de zelfde vragen gaat stellen zonder eerst te kijken als de vraag al eens eerder gesteld is wordt het een grote zooi. Zeg nou zelf, Ziggo heeft veel abonnees, hoe groot is dan de kans dat jou vraag uniek is?

En ja, soms kan er wat geirriteerd op gereageerd worden, maar wanneer je even de forum regeles gelezen had, de vraag iets anders had gesteld had je worden verwezen en/of een ander antwoord gehad.

mensen zijn in het algemeen erg gemakkelijk, ze zoeken niet maar denken vanuit probleem perspectief, anders gezegt, met gooit eerst de eigen problemen er uit, immers, dat zit de mens dwars, en gaat daarna pas zoeken.

Zinloze kritiek leveren is makkelijk, op Ziggo, op anderen op dit forum. het voegt alleen niets toe........
 
een heel verhaal, maar wil je eigenlijk zeggen, dat mensen alleen die vragen mogen stellen, waar senior members van weten, dat die vraag nog nooit gesteld is?
Als iemand weet dat er over een onderwerp al een vraag gesteld is maar in andere bewoordingen dan staat toch niets degene, die daar kennis van heeft in de weg om gewoon op een normale manier aan te geven van ik zou als ik jou (de vraagsteller) was eens zoeken op (en dan de omschrijving), daar heeft die vraagsteller iets aan en ook evt. anderen die met dezelfde vraag zitten, dan :no: dit opgeheven vingertje.
 
een heel verhaal, maar wil je eigenlijk zeggen, dat mensen alleen die vragen mogen stellen, waar senior members van weten, dat die vraag nog nooit gesteld is?
Als iemand weet dat er over een onderwerp al een vraag gesteld is maar in andere bewoordingen dan staat toch niets degene, die daar kennis van heeft in de weg om gewoon op een normale manier aan te geven van ik zou als ik jou (de vraagsteller) was eens zoeken op (en dan de omschrijving), daar heeft die vraagsteller iets aan en ook evt. anderen die met dezelfde vraag zitten, dan :no: dit opgeheven vingertje.

Nee, mocht jij het zo opvatten dan begrijp je niet wat ik bedoel.
Het blijkt dat er te weinig op forum wordt gezocht naar zelfde problemen, daarna post men soms ook nog in de verkeerde groepen enzovoorts, wat alleen maar bewijst dat men niet goed zoekt naar vergelijkbare problemen en/of antwoorden.
En juist over het specifieke probleem waar Lobbo over post zijn er hele topics gaande. Wanneer hij/zij deze had gelezen, had hij daar in kunnen posten dat hij dezelfde problemen heeft en/of anderen dit ook herkennen.
Als men vragen heeft moet men dit beslist stellen, ik zeg alleen… zoek naar de zelfde problemen via de juiste groepen en antwoord desnoods in bestaande topics die over het probleem gaan i.p.v. een nieuw topic openen met het zelfde probleem.
Het zit hem ook niet in de vraag, die is prima en verdient antwoord, alleen het openen van een nieuw topic is niet juist voor deze vraag omdat hij al veel vaker gesteld is.

Als hij gezocht had in de juiste groepen had hij tot het volgende antwoord kunnen komen, en dit staat al geruime tijd op dit forum.
Bij de 5050c worden de HD zenders van de NPO automatisch op kanaal 1, 2 en 3 gezet, de SD zender verhuizen naar 71,72 en 73
De DCB-H360RA doet dit met de huidige software versie niet, Ziggo uit monde van Anoniem heeft dit erkend en heeft gezegd dat er aan een oplossing wordt gewerkt.
Naar naast loopt er ook nog een lip-sync probleem met de Samsung, ook dat is op het forum te vinden.
Wanneer je goed zoekt valt dit allemaal heel makkelijk te vinden.
 
Misschien zo'n nieuw persoon meteen naar de link of link's verwijzen en wijzen op de zoekopdracht of wat uitleg geven hoe en wat te doen. Waar te plaatsen en waar op te letten.

Iedereen is een keer nieuw geweest en heeft wel eens een fout gemaakt.:wink:
 
Degene die normaal heeft gereageerd was Daxy.
Hij heeft diverse links geplaatst die over het onderwerp gingen.
Hiervoor dank! Alle overige opmerkingen over "eerst goed lezen e.d." slaan nergens op. Dit is een forum waarop vragen gesteld mogen worden. Zinloze antwoorden in de trend van: "die vraag is al 100 keer gesteld" zorgen voor ruis en vervuiling.
Daxy nogmaals bedankt voor de moeite.
 
Waarom wordt er in dit forum vaak zo snel en irritant gereageerd als iemand een vraag stelt, waar wellicht al eens eerder een vraag over gesteld is.

Omdat het een teken van luiheid is dat je niet even kijkt of er misschien al wat over bekend is. De hele discussie overnieuw beginnen vervuilt het forum. Al ben ik het met je eens dat bij zo'n terechtwijzing altijd wel verwezen moet worden naar de betreffende discussie(s) anders is het antwoord net zo puntloos geweest als de vraag.
 
Ik heb ook wel eens tevergeefs zitten zoeken naar een antwoord op een vraag waarvan ik wist dat ie al een keer eerder gesteld was. Stel je de vraag opnieuw dan krijg je direct commentaar en blijkt het antwoord te vinden in een topic met meer dan 1700 reacties.
 
Ik heb ook wel eens tevergeefs zitten zoeken naar een antwoord op een vraag waarvan ik wist dat ie al een keer eerder gesteld was. Stel je de vraag opnieuw dan krijg je direct commentaar en blijkt het antwoord te vinden in een topic met meer dan 1700 reacties.

Het gaat ook helemaal niet om het commentaar, denk dat het toch duidelijk is dat wanneer iedereen de zelfde vraag opnieuw en opnieuw gaat posten, al dan niet in zijn/haar eigen bewoording groeit het forum enorm met allemaal reacties die al eens zijn gegeven. Je krijgt dan een enorme vervuiling.

Mensen hebben een punt, op moment dat je antwoord op een vraag die al eens gesteld is, waar het er dik op ligt dat de vraag reeds eerder is behandeld, het dan beter is om naast de opmerking een verwijzing naar het betreffende topic te geven.


Ik zal dit in het vervolg ook doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan