• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet snelheid testen

  • Onderwerp starter LouisBouwman
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
L

LouisBouwman

Hallo,

Wie weet wat de meest betrouwbare test is om je internetsnelheid te testen??

Ik weet het een paar maar ze geven allemaal andere waarden af

speedtest.net
download 5564kb/s
upload 2830kb/s

Speedtest.nl
download 1618kb/s
upload 1652kb/s

yourspeedtest.net
download 2909 kb/s
upload 2802 kb/s

Dit terwijl ik een alles in 1 extra pakket heb
met volgens Ziggo de volgende specs.
download: 20 Mbit/s
upload: 3 Mbit/s
 
In principe is speedtest.net vrij betrouwbaar, alleen is de (aanbevolen) server in Alkmaar voor Multikabel gebruikers niet aan te raden omdat er vanuit het Multikabel gebied een bekend probleem is met de snelheid richting Alkmaar.

Heb je toevallig ook op Amsterdam of Groningen getest? Zo nee, probeer deze eens.

De beste test is normaal nog altijd om een groot bestand naar en van je webspace te up- en downloaden, al loop je in het Multikabel gebied nog altijd tegen het hierboven genoemde probleem aan als je het met een quicknet.nl account doet. Als je een ziggo.nl account gebruikt, verbind je met Tilburg in plaats van Alkmaar. Dit geeft ook voor Multikabel gebruikers een betrouwbare waarde.
 
Dit terwijl ik een alles in 1 extra pakket heb
met volgens ziggo de volgende specs.
download: 20 Mbit/s
upload: 3 Mbit/s

Probeer speedtest.net met de amsterdam server maar eens vroeg in de ochtend (voor 8 uur) dan is je snelheid vermoedelijk wel goed. Er is in jouw regio (ook bij mij) een capaciteitsprobleem. Mijn snelheid is ook overdag en savonds tussen de 3 en 10Mbit ipv 20 de laatste week. Er wordt wel gewerkt aan een upgrade, maar dat is nog niet klaar.
Hier is even niets aan te doen, je kunt erover klagen bij de helpdesk, maar een monteur laten komen heeft geen nut, want het ligt niet aan je aansluiting. Iedereen hier in de buurt heeft dit momenteel.
 
Probeer speedtest.net met de amsterdam server maar eens vroeg in de ochtend (voor 8 uur) dan is je snelheid vermoedelijk wel goed. Er is in jouw regio (ook bij mij) een capaciteitsprobleem. Mijn snelheid is ook overdag en savonds tussen de 3 en 10Mbit ipv 20 de laatste week. Er wordt wel gewerkt aan een upgrade, maar dat is nog niet klaar.
Hier is even niets aan te doen, je kunt erover klagen bij de helpdesk, maar een monteur laten komen heeft geen nut, want het ligt niet aan je aansluiting. Iedereen hier in de buurt heeft dit momenteel.

Cees, hoort de omgeving Schagen daar ook bij? Ik haal momenteel(zaterdagnacht om 00:37 dus) een download snelheid van 1,4 mbit.... En heb de laatste tijd ook snelheden tussen de 3 en 10 mbit, ipv 20 mbit.
Vóór de snelheidsverhoging had ik stabiel 16 mbit.
 
Probeer speedtest.net met de amsterdam server maar eens vroeg in de ochtend (voor 8 uur) dan is je snelheid vermoedelijk wel goed. Er is in jouw regio (ook bij mij) een capaciteitsprobleem. Mijn snelheid is ook overdag en savonds tussen de 3 en 10Mbit ipv 20 de laatste week. Er wordt wel gewerkt aan een upgrade, maar dat is nog niet klaar.
Hier is even niets aan te doen, j


bij mij het zelfde 's nachts gaat het prima maar 's avonds en weekeind drama
kunnen wel een capaciteit probleem hebben maar daar betaal ik toch niet voor ? of toch wel ??
 
bij mij het zelfde 's nachts gaat het prima maar 's avonds en weekeind drama
kunnen wel een capaciteit probleem hebben maar daar betaal ik toch niet voor ? of toch wel ??

Ik had het over gebieden in noordholland.
Jij zit daar niet zie ik, maar je moet je probleem wel melden bij de helpdesk. Die kunnen in elk geval checken of je modem goed is en noteren ook de snelheidsproblemen. Als niemand klaagt en de problemen laat vastleggen zal het lang duren voordat dit opgelost wordt. Wat er verder in jouw regio aan capaciteitsproblemen eventueel speelt weet ik niet.
 
Bij mij dezelfde lage snelheden in Bovenkarspel, heeft de upgrade wat te maken met de werkzaamheden die er in dit gebied zijn? (waarvan vandaag de einddatum verzet is naar 31 jan) Wat ik niet begrijp is dat mijn vader die een paar honderd meter verder woont maar een minder pakket heeft soms hogere snelheden haalt dan ik met mijn alles in 1 extra pakket. wordt het niet tijd voor een compensatie vanuit Ziggo hij betaald een stuk minder maar heeft vaak betere resultaten. verder is mij opgevallen dat sinds volgens Ziggo de snelheden verhoogd zouden moeten zijn het hier alleen maar slechter is geworden, gebruiken anderen mijn capaciteit?
 
@ brug

Hier in Grootebroek was alles direct na de verhoging super met de snelheid. Echt een feest zegmaar.

Nu al vele weken sinds December is het zwaar ...... (vul het drieletterwoord zelf maar in)
 
zelfde hier ook grootebroek erg wisselend ene dag wel goed andere dag niet

maja zit eigenlijk gewoon te wachten op nieuwe modem voor docsys3
kan nu wel gaan klagen maar vind dat weinig nut als het in zon overgang fase zit naar docsys 3.
laten ze die nieuwe modems maar geven :)
 
Goede manier.

De beste manier is om even een 100mbit bestand downloaden:
85.17.128.2/100mb.bin
Een paar seconden wachten en dan bij overdracht snelheid kijken.
Denk hierbij even om de bits/Bytes. Uiteraard staan de ziggo snelheden in bits...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan