• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Radio 538 start televisiezender

  • Onderwerp starter christianrocks
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

christianrocks

Radio 538 start binnenkort met een eigen tv-kanaal. Dat zegt algemeen directeur Jan-Willem Brüggenwirth van de radiozender in Broadcast Magazine. "Ik ben nu aan het praten met UPC, Ziggo, de grote jongens. TV 538 gaat komend voorjaar draaien via digitale televisie. Dit is een heel spannend project, het wordt heel leuk. Vergis je niet, we hebben heel veel beeldmateriaal van Koninginnedag tot ons nieuwe feest Evolution in Assen. En optredens, shows op locatie, er is zoveel vastgelegd. Daar kan veel meer mee dan alleen online wat stukjes vertonen", aldus Brüggenwirth.

TV 538 gaat niet lijken op MTV, TMF of Slam!TV, het tv-kanaal van Slam!FM. "Het wordt anders: zij draaien clipjes, wij hebben meer itempjes. We zullen een aantal herkenbare momenten hebben. Een soort 5 Uur Show tussen vijf uur ‘s middags en zeven uur ‘s avonds. Specials met artiesten. Koppelingen met programma’s, zoals Dance Department op zaterdagavond. Optredens van DJ Tiësto. En ik zou wel de tv-versie van de Top 40 willen hebben. Dat kan allemaal ten koste gaan van de bestaande muziekzenders. In die zin denk ik dat TMF en MTV zich wel zorgen moeten gaan maken. De kabelaars zijn bereid om voor onze content te betalen. Nu moeten we nog financieel tot elkaar komen. Voor de kijker maakt het niet uit, die krijgt TV538 gewoon in zijn digitale muziekpakket."

Naast televisie is gaat Radio 538 ook experimenteren met betaalradio.

Bron : https://www.radiofreak.nl/nieuws.php?id=9064
 
538 hoort op dit moment onder RTL MEdiaGroup. Het ligt er wel dik bovenop dat RTL8 zal verdwijnen....

Gebeurd dat niet dan ben ik bang dat we het eertkomende jaar deze zender niet te zien krijgen. Ook DisneyChannel en Pebble hebben we nog steeds niet
 
538 hoort op dit moment onder RTL MEdiaGroup. Het ligt er wel dik bovenop dat RTL8 zal verdwijnen....

Gebeurd dat niet dan ben ik bang dat we het eertkomende jaar deze zender niet te zien krijgen. Ook DisneyChannel en Pebble hebben we nog steeds niet

Tja we wachten al zo lang *Gaap*
 
Oke... dan heb ik een goede insteek..... RTL8 eraf, een slap format als dit (538TV) gewoon achterwege laten.......en RTL groep de HD variant gratis leveren aan de kabelmaatschappijen en dus de kijkers........

van mij mag RTL gekort worden tot weer alleen RTL4! als ze de zendtijd vullende (herhalingen) achterwege laten, kan dit prima!

Is er tevens weer ruimte voor nieuwe....... ik vind zoiezo dat een mediabedrijf niet meer dan twee zenders mag hebben op de nederlandse kabelmarkt. Kijk naar RTL, ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze e zendtijd moeten vullen.
 
van mij mag RTL gekort worden tot weer alleen RTL4! als ze de zendtijd vullende (herhalingen) achterwege laten, kan dit prima!

Pweeeeeeeeep! Niet mee eens! :cool:
Anders gezegd, RTL mag worden ingekort tot RTL7, vanwege autosport & motorsport! :thumb up:
Laat RTL4/5/8 maar achterwege... Daarvan hoef ik ook geen HD-uitvoering, van RTL7 wel.

Gert.
 
* Rtl4 is gewoon de zender voor jong en oud met serie's
En progamma's/live progamma's

* Rtl5 is meer voor de jongeren

* Rtl 7 is meer voor het nieuws en herhalingen en voetbal & sport,

* Rtl 8 is een belachelijke zender vind ik zelf
Van 7;00 tot 17;10 Telsell en daarna engelse progamma's

Vind ik zelf dus rtl8 mag van mij part weg
 
En weer ff back on topic... als oudere denk ik dat er genoeg van dit soort zenders zijn,normaal zoals bij ip tv maakt het weinig uit welke zender er in het pakket zit maar nu wordt de capaciteit wel van de andere mogelijk toekomstige zenders weggehaald,of er wordt weer een nieuwe zender toegevoegd waardoor een andere verdwijnt.
We hebben TMF, MTV,Slam,TMF Dance,TMF Pure,MTV Brand New,VH1,VH1 classic,tv oranje,sterren 24, kom op zeg, wat wordt de nieuwe trend, 538 tv, Q FM tv, tv10 gold, arrow classic tv,tv Decibel ?
Ik hoop nu toch echt op een BBC HD of een andere kwaliteitszender.
En Ziggo zou hiervoor willen betalen ?
Dat betekent dus dat de abonnees betalen.
Er zijn genoeg zenders zoals Disney Channel die hun nut en bestaan allang bewezen hebben,maar Ziggo betaalt liever ongezien aan een tv station dat er nog niet eens is.Ik respecteer een ieders keuze en smaak,maar persoonlijk zit ik niet op dit soort zenders te wachten met al 11 muziekzenders in het pakket.
 
als oudere denk ik dat er genoeg van dit soort zenders zijn

:thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou::thankyou:
 
Ook DisneyChannel en Pebble hebben we nog steeds niet
Nòg steeds niet, och jochie toch...

Maar goed, laat TV 538 maar komen, eindelijk af van die meuk wat zich tegenwoordig een muziekzender noemt. TMF en MTV met al die shit programma's... als ik clips wil zien, dan ook alleen clips. Zoals op VH-1 bijvoorbeeld!
 
Maar goed, laat TV 538 maar komen, eindelijk af van die meuk wat zich tegenwoordig een muziekzender noemt. TMF en MTV met al die shit programma's... als ik clips wil zien, dan ook alleen clips. Zoals op VH-1 bijvoorbeeld!
Ben benieuwd of TV 538 wat frisse wind door de muziekzenders blaast, maar ik ben toch bang dat het weer net zo'n commerciële meuk wordt als de 'rest'..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan