• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zojuist ook mijn eerste avondje met de nieuwe firmware gehad. In het kort mijn bevindingen:

- Zappen tussen HD kanalen lijkt langzamer dan vorige firmware. Zappen bij gewone kanalen lijkt juist sneller te gaan?
- Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam.
- Now/Next Banner is echt iets te kort in beeld.
- Jammer dat titels in de Now/Next Banner bijna altijd worden afgekapt. Misschien optie om kleiner lettertype te pakken of 2 regels onder elkaar?
- Bij bijvoorbeeld kanaal 13th street duurt het nog steeds ongeveer 10 seconden voordat de ondertiteling begint.

We komen er wel met zijn allen! :grin:

Tot gisterenavond geen problemen ondervonden met .66 versie. Vanochtend echter kreeg ik ook de 'gecodeerd programma' melding op alle kanalen, het beeld bleef zwart. Na de tv een keer uit- en aanzetten kreeg ik weer dezelfde melding, maar kwam het beeld na enkele seconden wel, en vervolgens waren alle andere zenders ook weer beschikbaar als normaal.
Iets te vroeg gejuichd?
 
Tijdens zappen krijg ik regelmatig melding 'gecodeerd programma' terwijl dit in de vorige versie eigenlijk nooit voor kwam

Paar keer kort gezien en daarna gewoon beeld. Ook een keer TV zwart beeld, daarna Smartcard menu met melding Authorisation OK en daarna weer beeld. Smit CI+, signaalsterke 3/5, goed.
 
.66 firmware

Ik krijg morgen mijn 52PFL9704 en CI+ cam en zou graag "meetesten".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.66 firmware

Draai de nieuwe firmware nu 4 dagen.
TV 37pfl9604
SMiT cam

Software draait stabiel, geen crashes of reboots gehad. Zappen tussen SD kanalen gaat snel, zappen naar HD kanaal duurt wat langer. Geen blokstrepen meer gezien in het beeld. Menu's zijn af en toe wat traag, kan er niet echt een patroon in ontdekken. Teletekst en ondertiteling werkt ook naar volle tevredenheid. Helaas is de EPG nog steeds tergend langzaam en wordt now-next info pas na ca. 2 seconden getoond.
 
Nieuwe Firmware draait nu 2 dagen en lijkt stabiel. (Smith, 9604H)
Zappen door SD kanalen is sneller dan de .58 firmware, al is het per keer verschillend zodat het niet te klokken viel. Zappen door HD kanalen lijkt iets langzamer.
Doorlopen van menu's (wanneer een SD kanaal op de achtergrond draait) is merkbaar sneller geworden.

Now/Next mag iets eerder komen, maar de duur is wat mij betreft lang genoeg.

Gek genoeg stond vanochtend de tv aan, terwijl ik alle mogelijke updatefuncties uit heb gezet (Zenderupdate, online update, firmwarecheck)

Een puntje waar ik nog niet over uit ben; Het is wellicht subjectief, maar volgens mij was het beeld bij de . 58 (.65 niet getest) scherper bij SD kanalen. Ik heb de sharpness net als voorheen op 3 staan, maar het beeld lijkt op alle sd kanalen onscherper. Heeft iemand anders dit ook gemerkt?

Ik zeg certificeren die handel ;-)

Gr, Gerard
 
42pfl9664 @ Smit:

+ Nieuwe Firmware draait nu 2 dagen en lijkt stabiel.
+ Now/Next mag iets eerder komen, maar de duur is wat mij betreft lang genoeg.
+ Teletekst is stukken beter en erg snel.

- Zo nu en dan toch nog een vervaging aan de onderzijde in het beeld alsof de tv rekenkracht te kort komt om het allemaal zo snel te verwerken

Al met al een ruime voldoende; we moeten niet vergeten dat met een losse decoder er ook regelmatig problemen zijn!
 
Tot gisterenavond geen problemen ondervonden met .66 versie. Vanochtend echter kreeg ik ook de 'gecodeerd programma' melding op alle kanalen, het beeld bleef zwart. Na de tv een keer uit- en aanzetten kreeg ik weer dezelfde melding, maar kwam het beeld na enkele seconden wel, en vervolgens waren alle andere zenders ook weer beschikbaar als normaal.
Iets te vroeg gejuichd?

Vandaag nog enkele keren de 'gecodeerd programma' fout gekregen. Krijg pas weer beeld als ik de tv opnieuw aanzet.
Als ik teruglees in deze discussie lijkt het erop dat dit probleem alleen voorkomt bij de SMIT CAM. Of heeft iemand met de Neotion hetzelfde probleem met versie .66? Ik vind dit behoorlijk storend en zou de Smit willen omruilen voor een Neotion als dit het probleem oplost.
 
Vandaag nog enkele keren de 'gecodeerd programma' fout gekregen. Krijg pas weer beeld als ik de tv opnieuw aanzet.
Als ik teruglees in deze discussie lijkt het erop dat dit probleem alleen voorkomt bij de SMIT CAM. Of heeft iemand met de Neotion hetzelfde probleem met versie .66? Ik vind dit behoorlijk storend en zou de Smit willen omruilen voor een Neotion als dit het probleem oplost.
Is ook met een Neotion. Maar ik krijg na wachten altijd beeld (tot zo'n 30 sec. max.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan