• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
In een andere post had je het er over dat Ziggo oa het signaal nog scrambled en multiplexed. Ik neem aan dat je in dit geval bedoeld dat Ziggo het video- en audiosignaal muxt.

Dus jullie hebben ook geen verklaring waarom sommige mensen volgens eigen zeggen er totaal geen last van hebben?Zijn er dan misschien toch verschillende hardwarerevisies in omloop?

Nederland 1 HD wordt niet gescrambled maar de andere 2 wel. Als ik beweer dat we geen bewerkingen uitvoeren, dan zijn er altijd members die mij corrigeren, daarom heb ik aangegeven dat we scramblen en multiplexing. Dit zijn processen die in elk digitaal headend plaatsvinden. De kanalen komen via andere mulitplexen binnen dan de multiplexen waarmee ze worden aangeboden op het kabelnet. De mulitplexen die vanuit Hilversum komen komen ver boven de 38 Mbit uit (de capaciteit van een zgn QAM64 kanaal). Wij verzamelen kanalen van allerlei feeds (MGW hilversum, satelliet, lokale playout, studio aanvoer)en vormen hiermee nieuwe multiplexen ( combinatie van een aantal kanalen in 1 QAM) en voegen daar tevens extra info aan toe voor de smartcard / EPG / navigeren etc.

Al deze processen vinden standaard plaats in een digitale headend op alle kanalen en zijn dus niet specifiek voor ned 1/2/3 HD

Zoals ik enkele posting terug al verteld hebben, weten we vooralsnog niet wat de oorzaak is. Dit geldt ook voor de samsung engineers in Korea. Volgens onze informatie bestaan er slechts 2 modellen. Als er er meer verschillen bestaan dan is het ons in ieder geval niet bekend.
 
Blijft natuurlijk een pokkeprobleem dat iets zich op de ene ontvanger wel voordoet en op de andere niet.
Wat dan nog vreemder is, is dat het bij Samsung zelf niet het geval is.
Werkt men daar met dezelfde boxen,of met een emulator.
Werkt men niet met dezelfde boxen,waar werkt men dan wel mee ?
Is er een grote gemene deler in de 2 naar Korea gestuurde boxen.
Ik vind puzzelen best leuk,maar dit lijkt meer op een puzzel waarvan je niet eens weet of alle stukjes wel uit dezelfde doos komen...

Testopstelling gemaakt.
Audio via optisch naar audioset,hdmi naar tv, lipsync.
Audio via hdmi kabel naar audioset, door naar tv via hdmi, lipsync.
Audio via Scart naar tv,ook een samsung, lipsync
Audio/beeld via HDMI naar tv (geluidsinstallatie overgeslagen), geen lipsync. <---
De tv heeft een optisch uit ( alleen stereo )
Ik heb dus de decoder rechtstreeks met hdmi naar de samsung tv gestuurd,uit de tv zelf geen lipsync, maar toen ik de optische uitgang van de tv naar de audioset stuurde: weer lipsync.

Zelfde opstellingen via de Humax 5000C,in geen enkel geval lipsync.
Daarna zelfde decoder naar sharp TV,zelfde opstellingen.
Overal lipsync,ook bij de rechtstreekse opstelling waar de Samsung tv geen lipsync gaf.
Waarom geeft een samsung decoder via HDMI naar een samsung tv geen lipsync probleem,en doet ie dat met dezelfde decoder,dezelfde kabel,naar een sharp tv wel ?
Omdat de Samsung decoder en tv dezelfde HDMI chip/interface of iets dergelijks hebben ?
Misschien heb je hier iets aan.
 
Nederland 1 HD wordt niet gescrambled maar de andere 2 wel. Als ik beweer dat we geen bewerkingen uitvoeren, dan zijn er altijd members die mij corrigeren, daarom heb ik aangegeven dat we scramblen en multiplexing. Dit zijn processen die in elk digitaal headend plaatsvinden. De kanalen komen via andere mulitplexen binnen dan de multiplexen waarmee ze worden aangeboden op het kabelnet. De mulitplexen die vanuit Hilversum komen komen ver boven de 38 Mbit uit (de capaciteit van een zgn QAM64 kanaal). Wij verzamelen kanalen van allerlei feeds (MGW hilversum, satelliet, lokale playout, studio aanvoer)en vormen hiermee nieuwe multiplexen ( combinatie van een aantal kanalen in 1 QAM) en voegen daar tevens extra info aan toe voor de smartcard / EPG / navigeren etc.

Al deze processen vinden standaard plaats in een digitale headend op alle kanalen en zijn dus niet specifiek voor ned 1/2/3 HD

Zoals ik enkele posting terug al verteld hebben, weten we vooralsnog niet wat de oorzaak is. Dit geldt ook voor de samsung engineers in Korea. Volgens onze informatie bestaan er slechts 2 modellen. Als er er meer verschillen bestaan dan is het ons in ieder geval niet bekend.

Dus jullie passen ook nog de bitrate aan van de stream? Als je dan de video- en audiostream weer muxt geeft Ziggo toch ook weer een offset mee van 0 tot hoeveel seconden je wil.Ik neem aan dat Ziggo ook voor zijn eigen apparatuur moet corrigeren tijdens het aanpassen van de bitrate?
 
.........

Testopstelling gemaakt.
Audio via optisch naar audioset,hdmi naar tv, lipsync.
Audio via hdmi kabel naar audioset, door naar tv via hdmi, lipsync.
Audio via Scart naar tv,ook een samsung, lipsync
Audio/beeld via HDMI naar tv (geluidsinstallatie overgeslagen), geen lipsync. <--- Dit is ook de manier waarop ik mijn DCB-H360RA heb aangesloten, ik heb wel lipsync, heb ook al verschillende HDMI 1.3a kabels gebruikt, maakt allemaal niets uit. gebruik er nu een van Monster.

De tv heeft een optisch uit ( alleen stereo )
Ik heb dus de decoder rechtstreeks met hdmi naar de samsung tv gestuurd,uit de tv zelf geen lipsync, maar toen ik de optische uitgang van de tv naar de audioset stuurde: weer lipsync.

Blijft vreemd, ik heb ik alle gevallen Lipsync, via mijn reciver, rechtstreeks, componet+optic, scart en hdmi
Zelfde opstellingen via de Humax 5000C,in geen enkel geval lipsync.
Daarna zelfde decoder naar sharp TV,zelfde opstellingen.
Overal lipsync,ook bij de rechtstreekse opstelling waar de Samsung tv geen lipsync gaf.
Waarom geeft een samsung decoder via HDMI naar een samsung tv geen lipsync probleem,en doet ie dat met dezelfde decoder,dezelfde kabel,naar een sharp tv wel ?
Omdat de Samsung decoder en tv dezelfde HDMI chip/interface of iets dergelijks hebben ?
Misschien heb je hier iets aan.

Lijkt haast een regio gebonden probleem te zijn.
 
Volgens mij is nog steeds niet de vraag beantwoord of de Samsung decoder de oorzaak is van de problemen. Als andere decoders de lipsyncproblemen niet hebben, heeft het daar alle schijn van. Vreemd is wel dat sommige mensen met een 360 beweren geen problemen te hebben. Maar iedereen heeft natuurlijk zijm eigen testomgeving met andere randapparatuur en aansluitingen.
Om oorzaken uit te sluiten heb ik geleerd dat je bij elke test slechts één variabele aanpast.

Waarom staat er bij Storing & Onderhoud trouwens niets over het lip sync probleem? Daarmee geeft Ziggo in ieder geval aan dat het probleem wordt erkent.

N.B. Is er ooit onderzocht waarom de Humax decoder geen lipsync-problemen heeft? Ik bedoel dan qua chipset-software.
 
Dus jullie passen ook nog de bitrate aan van de stream? Als je dan de video- en audiostream weer muxt geeft Ziggo toch ook weer een offset mee van 0 tot hoeveel seconden je wil.Ik neem aan dat Ziggo ook voor zijn eigen apparatuur moet corrigeren tijdens het aanpassen van de bitrate?

nee, de bitrate van de HD services wordt niet aangepast.
 
nee, de bitrate van de HD services wordt niet aangepast.

Komen de 3 nedHD kanalen dan in één stream vanuit Hilversum omdat je het eerder over 38 MB had.
Dus je bedoeld dat Ziggo niks aan de streams zélf veranderd buiten demuxen en opnieuw muxen in een transportstream met bijbehorende data en encryptie.
Al het encoden vindt dus in Hilversum plaats en niet bij Ziggo begrijp ik hieruit. Wat heeft de NPO dan (tijdens je vakantie) aangepast dat volgens hun het lipsync probleem heeft opgelost. Buiten het omlaag brengen van de bitrate want dat hebben mensen hier reeds gepost middels screenshots van Dreamboxen etc.
 
Komen de 3 nedHD kanalen dan in één stream vanuit Hilversum omdat je het eerder over 38 MB had.
Dus je bedoeld dat Ziggo niks aan de streams zélf veranderd buiten demuxen en opnieuw muxen in een transportstream met bijbehorende data en encryptie.
Al het encoden vindt dus in Hilversum plaats en niet bij Ziggo begrijp ik hieruit. Wat heeft de NPO dan (tijdens je vakantie) aangepast dat volgens hun het lipsync probleem heeft opgelost. Buiten het omlaag brengen van de bitrate want dat hebben mensen hier reeds gepost middels screenshots van Dreamboxen etc.

De het encoderen vindt in Hilversum plaats. Ze hebben de bitrate verlaagd, maar daar weten we van dat het niet echt geholpen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan