• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

DVD kijken via PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik neem aan dat ik scart en hdmi gelijktijdig kan gebruiken ? Dus tv kijken via hdmi, decoder uit, wii gebruiken met de pvr als doorlus via scart ?

Dat zou zo wel moeten werken, alleen kan je bij sommige decoders SCART en HDMI niet tegelijk aansluiten.
Ik weet niet hoe het precies bij de Cisco zit.

En wat betreft de WII in combinatie met een HDTV.
Hiervoor kan je natuurlijk veel beter een WII component kabel gebruiiken.
Dit maakt het aansluiten/schakelen eenvoudiger en je hebt betere beeldkwaliteit.
 
En wat betreft de WII in combinatie met een HDTV.
Hiervoor kan je natuurlijk veel beter een WII component kabel gebruiiken.
Dit maakt het aansluiten/schakelen eenvoudiger en je hebt betere beeldkwaliteit.

Precies,
of als je geen componentkabel wil aanschaffen: de wii direkt op de scart-in van de tv.
Waarom de cisco ertussen.
 
Ik zou het via de cisco willen doen, omdat het geluid van de cisco optisch naar de homecinema set gaat (jvc dd-8). Hier heb ik geen ingang meer vrij voor geluid, dus dan zou het Wii geluid via de tv gaan. Dit is geen optie, omdat ik ook nog een HD beamer gebruik, met een eigenset luidsprekers die omgeschakeld worden op het moment dat ik naar de beamer schakel. Op dat moment heb ik de tv natuurlijk uitstaan.

Mocht het niet werken, dan wordt het een nieuwe homecinemaset meet meer ingangen :cry:
 
Mocht het niet werken, dan wordt het een nieuwe homecinemaset meet meer ingangen :cry:

Ga maar vast een nieuwe HCS uitzoeken dan.
Via de scart is een pass-through gebeuren.
De cisco zal geen geluid uit het scartsignaal halen om dat op zijn optische uitgang te zetten.
 
De Cisco had altijd problemen met tegelijk SCART en HDMI.
Geen idee of dat nog steeds zo is of dat dat inmiddels in een FW upgrade opgelost is. Zelf nog nooit de Cisco via SCART aangesloten gehad.
 
De Cisco had altijd problemen met tegelijk SCART en HDMI.
Geen idee of dat nog steeds zo is of dat dat inmiddels in een FW upgrade opgelost is. Zelf nog nooit de Cisco via SCART aangesloten gehad.

Geldt ook na de upgrade voor RGB-SCART. Composiet (CVSB) via Scart en tegelijk HDMI werkt nu zoals het moet. Maar als je als uitganing in het menu instellingen RGB kiest met een hdmi-kabel aangelsoten op de Cisco, wordt het RGB-beeld flets/donker met wat vage strepen. HDMI blijft wel goed. Doorlusbeeld via RGB (bv. een DVD-speler op de VCR-scartingang/uitgang van de Cisco) is ook perfect.

Trek je de HDMI-kabel er uit dat is het RGB-beeld van de Cisco weer prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan