• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwsgroepen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

droomkeuken

Ik heb een Ziggo Z3 internet+tv aansluiting. We halen de volledige snelheid met alle speedtests, en tot een tijd geleden ook met nieuwsgroepen. Ik heb getest met zowel news.ziggo.nl en i-telligent als xsnews op poort 119 zonder ssl en op poort 563 en 600 met ssl. Op alle poorten krijg ik een timeout. Ook als ik probeer te pingen/telnetten naar de juiste adressen (reader.i-telligent.com, etc) krijg ik niets. Wisselen tussen Ziggo en Google DNS bied ook geen oplossing.

Hebben meer mensen last van dat andere nieuwsgroepen providers het helemaal niet meer doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geprobeerd met zowel sabnzbd+ als newsleecher, zowel op mijn laptop als op een losse desktop hier. De settings zijn niet veranderd sinds de tijd het wel werkte. Ik heb zojuist de settings gecontroleerd en deze zijn correct. Ik zou verwachten dat er op zijn minst wel één zou werken (die van ziggo zelf?).
 
Ook als ik probeer te pingen/telnetten naar de juiste adressen (reader.i-telligent.com, etc) krijg ik niets. Wisselen tussen Ziggo en Google DNS bied ook geen oplossing.

Als ik ping naar reader.i-telligent.com werkt het gewoon. Welk IP-adres krijg jij daarvoor ? Heb je geen firewall instelling die gewijzigd is ?
Is er geen software update geweest van je modem en daarbij de uitgaande firewall instelling op streng gezet waardoor uitgaande poorten dicht blijven ?

Mijn ping:
Code:
C:\Users\Cees>ping reader.i-telligent.com

Pingen naar reader.i-telligent.com [91.234.215.206] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 91.234.215.206: bytes=32 tijd=12 ms TTL=54
Antwoord van 91.234.215.206: bytes=32 tijd=14 ms TTL=54
Antwoord van 91.234.215.206: bytes=32 tijd=13 ms TTL=54
Antwoord van 91.234.215.206: bytes=32 tijd=14 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 91.234.215.206:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 12ms, Maximum = 14ms, Gemiddelde = 13ms
 
Ik ben heel stom bezig geweest. Ziggo had (ik denk na een firmwareupgrade) mijn router/modem weer gereset. Bij het opnieuw instellen heb ik de firewall aangezet (waarom staat deze standaard uit anyway?). Ik had hem per ongeluk op medium gezet, waarop hij een whitelisting gebruikt voor poorten. Daarin zitten eigenlijk alle belangrijke poorten, behalve nntp (119, 563, 600, etc).

Firewall op low gezet (niet uit, maar geen whitelisting voor de poorten meer), en nu werkt alles naar behoren.

Bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan