• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Meerdere tv's op een decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet de splitter dus voor het kastje van Ziggo? Leek mij aanvankelijk onlogisch, maar ik ga het vanavond eens proberen.

De splitter moet op het kastje aan de muur waar nu je analoge tv-kabel richting je decoder in zit. Deze kabel haal je uit het 'TV'-slot (daarnaast zit ook nog een 'radio'-slot) en in het TV-slot plug je de splitter in. Op de splitter zitten twee gaten waar een analoge tv-kabel in kan.Nu kun je de analoge tv-kabel in het ene gat steken en heb je nog een gat. Zo heb je twee tv-aansluitingen. Je kunt op beide kabels weer een decoder aansluiten zodat je dan twee tv's met digitaal beeld hebt.

Even nagezocht: er zijn versterkers met 4 uitgangen.

Vanuit het kastje aan de muur gaat dan 1 kabel naar de versterker (zonder splitter). De andere kabels gaan dan van de versterker naar de tv of de decoders. Je kunt dus in 1 huis 4 aansluitingen maken. Een versterker is vaak nodig om goed signaal te houden op alle tv's. Op dit forum heb ik ook wel eens gelezen dat het signaal juist kan verminderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanaf 1 september krijgen we van Ziggo Alles-in-1 Plus. Omdat wij momenteel nog geen HD-tv hebben, hebben we gekozen voor de standaard gratis SD-decoder van Ziggo.

Is het op deze decoder mogelijk om onze twee televisies in kamer en keuken aan te sluiten op digitale televisie? Als dit mogelijk is, kan de gratis monteur dit realiseren, of zul je dit zelf moeten doen?

Iemand ervaring met deze situatie?

Is alleen een optie als de Tv's niet al te ver van elkaar staan, maar dat lijkt mij sterk. Want waarom zou je meedere tv's binnen enkele meters van elkaar hebben. Heeft in ieder geval niets met de installatie door monteur te maken. Want de TV('s) worden d.m.v. een scartkabel verbonden met de digitale ontvanger. Er kan dus wel zonder probleem een (dvd- of Harddisk)-recorder samen met de TV aan de SD-ontvanger gehangen worden.

Voor een tweede SD-tv zijn er twee opties: 1. Op de 2e TV gewoon analoog kijken met een lange coaxkabel 2. Een extra digitale ontvanger +smartcard bijkopen.
Ik zou bij een oudere SD (niet-platte) TV kiezen voor optie 1, want goedkoper en het resultaat is er nauwelijks minder om, mits een goede coaxkabel....
Ik zou bij een gewone
 
t werkt :wink:

CIMG0690.jpg

nu nog even netjes :oops:
 
als ik de splitter op het verdeelkastje van ziggo aansluit
dan doet ie het niet... dan maar vóór het verdeelkastje

raar maar waar :mrgreen:
 
Dat is inderdaad erg vreemd. Weet je zeker dat je het verdeelkastje goed aangesloten had op het AOP? Maakt de signaalverdeler wel goed contact?

Zoals gezegd: Het is niet zoals het hoort.

pvd
 
als ik de splitter op het verdeelkastje van ziggo aansluit
dan doet ie het niet... dan maar vóór het verdeelkastje

raar maar waar :mrgreen:

Dan heb je je AOP niet goed aangesloten. Heb je dat zelf gedaan of laten doen door een monteur?
 
ho ho ho wat is AOP ??:?


A O P= Abonnee Overname Punt. ( Dat wil zeggen waar de kabel(meestal groen) van Ziggo binnen komt. Of in de huiskamer of meterkast(wat vaak bij nieuwbouw is).
 
als ik de splitter op het verdeelkastje van ziggo aansluit
dan doet ie het niet... dan maar vóór het verdeelkastje

raar maar waar :mrgreen:


In dat verdeelkastje zit een klein schakelaartje. Heb je die al op de andere stand geprobeerd. Dat schakelaartje is voor het eventuele verdelen van het signaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan