• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Draadloos internet met behulp van Sitecom WL-340

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

knilly

Hallo,

Ik heb sinds een half jaar alles in een van Ziggo. Dacht dat ik niet een draadloze modem nodig had maar nu dus wel. Heb een Sitecom WL-340 aangeschaft. Nu heb ik wel verbinding gemaakt tussen de Motorola modem van Ziggo en de Sitecom. Staat ook bij dat ie verbonden is, MAC adres overgenomen en toch doet het internet niet. Wie kan mij helpen?
 
Ik heb de modem ook al een tijdje uitgezet zodat hij de gegevens van de router overneemt.
 
Vreemd,.. met de juiste procedure zou je zou eigenlijk niet al te veel problemen moeten hebben om online te kunnen komen:
Zorg dat alles aanstaat: modem, router en computer....maar let er op dat er tussen de computer en de router (vooralsnog) een kabel zit.
Uiteraard zijn het modem en de router sowieso bekabeld verbonden!
Schakel het modem vervolgens uit en laat de router en de pc dus aanstaan, zodat het modem de router kan herkennen.
Herstart nu het modem...
Als het modem is herstart, kun je op de pc de router benaderen met: 192.168.0.1...
Je kunt nu eventueel het tabblad: "wizard" openen en daar kiezen voor een provider zonder wachtwoord e.d. waarna je bekabeld een verbinding zou moeten hebben
Het tabblad wireless->sub security geeft een voorgedefinieerde pre shared key die je dient in te vullen als je draadloos wil verbinden..
Tja, heb je eenmaal een draadloze verbinding, dan kun je de kabel tussen router en computer verwijderen..
Succes
 
draadloos sitecom

heb je het schijfje wat bij sitecom is gebruikt?je gaat naar de site van sitecom en je typt het nummer in wat onder je draadlooskastje staat en dan moet je verbonden zijn.zo heb ik het ook gedaan en had het binnen 2 minuten voorelkaar.
gr geeske:pompom:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan