• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung: CI+ op bijna alle TV's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Macula

Forum Gebruiker
Berichten
51
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Samsung heeft tijdens IFA aangekondigd de nieuwe CI+ standaard flink te gaan ondersteunen. Dat is goed nieuws voor de Nederlandse markt, want met een CI+ geschikte televisie kun je vanaf binnenkort digitale kabeltelevisie bij Ziggo bekijken zonder dat je daarvoor een losse ontvanger nodig hebt.

De Koreaanse fabrikant heeft aangekondigd dat veel bestaande modellen alsnog geschikt worden gemaakt voor CI+ en dat vrijwel alle nieuwe LCD-TV's, behalve in het budget-segment, ook direct een kabeltuner met het nieuwe CAM-slot aan boord krijgen. Concreet moeten spoedig alle Samsung LED-TV's en verder alle conventionele LCD- en Plastma TV's vanaf de 550-serie geschikt zijn.

Ziggo liet ons eerder weten dat de CI+ modules in de loop van deze maand beschikbaar worden.

Voor alle duidelijkheid: Samsung past uiteraard niet al uitgeleverde televisies aan om ze geschikt te maken voor CI+, maar bestaande modellen zullen in een nieuwe revisie beschikbaar komen die overweg kan met CI+.

Bron: Hardware.info 06-09-2009 18:00 en update van 11-09-2009
https://www.hardware.info/nl-NL/news/ymicl5qXwpmacZY/IFA09_Samsung_CI_op_bijna_alle_TVs/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zojuist Samsung gebeld en ze waren hiervan op de hoogte dus het ziet er naar uit dat voor een hoop eigenaren het w model toch werkend gemaakt gaat worden.
Ik vroeg ook hoe hij zei eventueel hardwarematig als het softwarematig niet kan.
mijn model een LE40B650 kwam er voor in aanmerking zij hij.
Dus ik hoop dat het toch nog goed komt , het kon wel enkele maanden gaan duren zei hij.
 
kleinere tv's

Geld dit ook voor tv's die kleiner zijn dan 32" want deze staan totaal nog niet in de ziggo lijst ? :)
 
Ik heb zojuist Samsung gebeld en ze waren hiervan op de hoogte dus het ziet er naar uit dat voor een hoop eigenaren het w model toch werkend gemaakt gaat worden.
Ik vroeg ook hoe hij zei eventueel hardwarematig als het softwarematig niet kan.
mijn model een LE40B650 kwam er voor in aanmerking zij hij.
Dus ik hoop dat het toch nog goed komt , het kon wel enkele maanden gaan duren zei hij.

Ik vraag me af of bedoeld wordt:
- bestaande (gekochte) toestellen worden desnoods hardwarematig aangepast (monteurtje, busje, schroevendraaier...)
- of dat het alleen geldt voor de typen die nog verkocht gaan worden, oftewel: dat er voor ieder type TV een P-model komt (zijn die er al niet voor alle typen...?)

Ik gok op het laatste...
 
Ik vraag me af of bedoeld wordt:
- bestaande (gekochte) toestellen worden desnoods hardwarematig aangepast (monteurtje, busje, schroevendraaier...)
- of dat het alleen geldt voor de typen die nog verkocht gaan worden, oftewel: dat er voor ieder type TV een P-model komt (zijn die er al niet voor alle typen...?)

Ik gok op het laatste...

Update op Hardware.info:
[Update 2009-09-11]
Voor alle duidelijkheid: Samsung past uiteraard niet al uitgeleverde televisies aan om ze geschikt te maken voor CI+, maar bestaande modellen zullen in een nieuwe revisie beschikbaar komen die overweg kan met CI+
.
 
Update op Hardware.info:
[Update 2009-09-11]
Voor alle duidelijkheid: Samsung past uiteraard niet al uitgeleverde televisies aan om ze geschikt te maken voor CI+, maar bestaande modellen zullen in een nieuwe revisie beschikbaar komen die overweg kan met CI+
.


Een van de grootste minpunten aan Samsung is dat deze 2009 lijn dus niet concreet is voor de consument en dus nogal veel verwarring en onduidelijkheid creëert, laten we hopen dat Samsung dit in de 2010 lijn niet herhaalt!
 
Geld dit ook voor tv's die kleiner zijn dan 32" want deze staan totaal nog niet in de ziggo lijst ? :)

Precies. Ik heb een 2333HD met DVB-C HD Tuner, en wil morgen een CAM kopen. Ik zal mijn handelaar vragen of ik een CI+ CAM mag proberen, als die niet werkt wordt het een Alphacrypt.
 
Ik ben dus ook een van de ongelukkigen met een W model.
Wel gekocht met reclame dat hij over CI+ beschikte.
Ik heb Samsung gemaild maar nog geen reactie ontvangen, verwacht ook niks positiefs.

Heeft iemand al eens gedacht om contact op te nemen met de consumentenbond of Vara's kassa?

Een van de grootste minpunten aan Samsung is dat deze 2009 lijn dus niet concreet is voor de consument en dus nogal veel verwarring en onduidelijkheid creëert, laten we hopen dat Samsung dit in de 2010 lijn niet herhaalt!
 
Dag allen,
ben hier nieuw.
hier meld zich ook een van de ongelukkigen met een W model.
3maanden geleden ook een mooie 6 serie [UE40B6000VWXXN 40"]gekocht bij de MM,en daar beloofden ze me ook dat t ging werken straks met de CI+...
eindelijk gisteren mijn module trots opgehaald...helaas valse hoop!
dus ik kan die cam-module gewoon weggooien?
alleen die ziggo kaart heb ik dan voor 79 eurie gekocht!!!
voel me gewoon super genaa... zowel door ziggo als samsung en EP!!!

Komt hier nog wat voor,of is alpha-crypt,of decordeer de enige oplossing?
 
Meestal kan je de CI+ module weer terug brengen c/q omruilen voor een alphacrypt module of een STB aanschaffen. Indien je de smartcard al hebt gebruikt kan je die niet meer omruilen, maar kan je altijd weer gebruiken icm alphacrypt module of STB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan