• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

netwerk beveiligen lukt niet

  • Onderwerp starter alex1980
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

alex1980

Hallo,

Sinds kort heb ik een Ziggo Z3 abbonement. Vanauit de kabelaansluiting in huis gaat er een kabel naar de samsung modem, die standaard bij het abonnement zit. Vanaf de kabelmodem loopt er een utp kabel naar een sitecom 54g draadloze router. Mij pc en laptop gaan zonder problemen (draadloss) het internet op. Ik heb de cd rom van ziggo nog niet geistaleerd. Ben hem kwijt :oops::oops:. Telkens als ik in de router zit en de stappenprocedure doorlopen ben, blijkt dat ik nog steeds een onbeveiligd netwerk heb. Kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen om de boel wel veilig te krijgen?

Groeten, Alex
 
Bij het gebruik van een router hoef je de Ziggo CD niet te gebruiken.

Wat betreft het draadloze gedeelte zul je even de handleiding door moeten spitten. Misschien vergeet je ergens op een 'save' knop te klikken?
 
nee ik vergeet niet op save te drukken. Als ik de pc met een netwerkkabel aan wilt sluiten, ben ik dan wel de ziggo cd nodig?
En tijdens de wizzard word er gevraagd op de provider aan te geven. Maar ziggo staat nog niet in dat lijstje. Ik druk nu gewoon op @home kabel internet. Zou hem daar de kneep kunnen zitten?
 
nee heb ik nog niet. Bedankt voor de link. Ik ga er morgen weer mee aan de slag!
 
nee ik vergeet niet op save te drukken. Als ik de pc met een netwerkkabel aan wilt sluiten, ben ik dan wel de ziggo cd nodig?
En tijdens de wizzard word er gevraagd op de provider aan te geven. Maar ziggo staat nog niet in dat lijstje. Ik druk nu gewoon op @home kabel internet. Zou hem daar de kneep kunnen zitten?

In principe moet tegenwoordig alles direct werken na het aansluiten. De CD is vooral nog bedoeld om de e-mail instellingen goed te zetten bij klanten die dat zelf niet kunnen.
 
In principe moet tegenwoordig alles direct werken na het aansluiten.
En daarom staat meestal de beveiliging uit! Niet alle merken waarschuwen hiervoor of verplichten je de beveiliging te doorlopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan