"Zomaar" privé gegevens afgeven?

  • Onderwerp starter ING Webcare Team
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verzoek in contact te treden met afdeling ING beveiliging, die claimt jullie niet te kennen.
In positief geval daarna contact opnemen met de beheerder van dit forum en jullie officieel aanmelden bij hem, net zoals andere webcare team, zoals die van Ziggo dit gedaan heeft.
Sinds begin november is het ING Webcare Team als onderdeel van een proef actief in weblogs en fora. Op https://www.ing.nl/webcare kunt u hierover meer lezen en wordt ook verwezen naar het twitteraccount https://www.twitter.com/ingNL_Webcare waar we ook actief zijn.

Het team reageert op internet op vragen, klachten en problemen van klanten ten aanzien van onze producten en diensten. Het ING zal daar waar nodig contact opnemen met klanten om te kijken wat we voor die klanten kunnen doen. In dit geval via een DM. In het contact met de klant zal het ING Webcare Team nooit om gebruikersnaam, wachtwoord of TAN-codes vragen.

Een andere oplossing nu kan zijn dat de klant zelf contact zoekt met de klantenservice van ING via 0900 0933 (10 cent per minuut) en zijn verhaal daar onder de aandacht brengt.
 
Afdeling beveiliging ING claimt geen weet te hebben van een webcare team. zij zoeken het verder uit.
Volgens mij klets of jij of de afdeling beveiliging ING enorm uit de nek. Mocht blijken dat ik het fout heb dan zal ik voor je door het stof kruipen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit het ING intranet blijkt dat er inderdaad een webcare team is. Dus ik ga er van uit dat hier geen sprake van fishing is. Maar er is geen garantie te geven dat deze persoon ook echt bij dat team hoort.

Toch zou ik altijd voorzichtig zijn met doorgeven van persoonlijke data (ook bankrekeningnummers en adres) aan personen die je niet kent, en waarmee je zelf geen contact hebt gezocht.
 
Uit het ING intranet blijkt dat er inderdaad een webcare team is. Dus ik ga er van uit dat hier geen sprake van fishing is. Maar er is geen garantie te geven dat deze persoon ook echt bij dat team hoort.

Toch zou ik altijd voorzichtig zijn met doorgeven van persoonlijke data (ook bankrekeningnummers en adres) aan personen die je niet kent, en waarmee je zelf geen contact hebt gezocht.
Dan vraag ik me nu af waar Kingpin de informatie vandaan haalt dat ING deze instantie niet kent?
 
Geef dat telefoonnummer dan even, dan kunnen anderen ook dit eventuele bedrog/fishing melden.
Ik heb om 12:51 uur melding gemaakt maar heb tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Dus zo belangrijk schijnt het niet te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat laatste is natuurlijk een aanname. maar ik heb je een PB gestuurd.

Geef dat telefoonnummer dan even, dan kunnen anderen ook dit eventuele bedrog/fishing melden.
Ik heb om 12:51 uur melding gemaakt maar heb tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Dus zo belangrijk schijnt het niet te zijn.
 
Iedereen kan gerust zijn. Het zijn officiële sites en volkomen betrouwbaar. Heb dit net uit een zeer betrouwbare bron vernomen.
 
Iedereen kan gerust zijn. Het zijn officiële sites en volkomen betrouwbaar. Heb dit net uit een zeer betrouwbare bron vernomen.
De sites heb ik ook geen problemen mee, maar is iemand op een forum altijd wie hij zegt dat hij is? Daar heb je nog steeds geen garantie op. Iemand kan wel naar officiële sites verwijzen om zichzelf een betrouwbaar imago te geven. Ook in fishing mailtjes wordt vaak verwezen naar officiële sites.

Hiermee is nog steeds niet bewezen dat gebruiker "ING Webcare Team" ook echt bij ING werkt bij het webcare team. Dus een PM sturen naar een onbekend persoon blijf ik een slecht plan vinden.

"on the internet nobody knows you're a dog"
 
De sites heb ik ook geen problemen mee, maar is iemand op een forum altijd wie hij zegt dat hij is? Daar heb je nog steeds geen garantie op. Iemand kan wel naar officiële sites verwijzen om zichzelf een betrouwbaar imago te geven. Ook in fishing mailtjes wordt vaak verwezen naar officiële sites.

Hiermee is nog steeds niet bewezen dat gebruiker "ING Webcare Team" ook echt bij ING werkt bij het webcare team. Dus een PM sturen naar een onbekend persoon blijf ik een slecht plan vinden.

"on the internet nobody knows you're a dog"
Het is dan in dit geval een PM naar een medewerker van ING. Misschien de link eens aanklikken en lezen wat er staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan