• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vaak problemen met internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jkzero

Hallo,

Sinds kort ben ik klant van Ziggo en helaas ondervind ik veel problemen met het internet.

Na al vele telefoontjes met Ziggo klantenservice zeggen ze dat het probleem op mijn laptop gevonden zou moeten worden...

Het probleem is:
Ik ben met mijn laptop via bekabeling verbonden met het Technicolor TC7210 modem. Na een tijdje surfen krijg ik onderaan mijn internetbrowser de volgende melding "Host vaststellen".

Vervolgens wordt er geen website meer weergegeven. Het enige wat ik dan kan doen is via CMD (zwart prompt scherm) het volgende intikken:
ipconfig /renew

Hiermee krijg ik een nieuw IP-adres en kan ik weer even internetten totdat het probleem zich weer voordoet (paar keer per uur!).

Ik heb al veel standaard dingen geprobeerd samen met de Ziggo klantenservice, helaas zonder resultaat.

Iemand hier ervaring mee en een oplossing voor?
Ik gebruik Win7.
 
Heb je hetzelfde als je draadloos een verbinding hebt ?
Heb je al eens een andere netwerk kabel geprobeerd ?

Weet je zeker dat je modem wel online blijft op het moment dat je geen verbinding meer krijgt ? Kijk eens in het menu van je modem naar de status, of kom je ook niet meer in je modem (http://192.168.178.1 ) op dat moment?

Je IP adres zou langer geldig moeten zijn dan een half uur, het zou kunnen dat er iets mis gaat bij het (eerste keer) vernieuwen daarvan, maar dat is niet normaal.

Er zijn veel mogelijke oorzaken, kijk eerst eens of je kunt vaststellen of het aan de bekabelde verbinding ligt of aan je modem signaal.
 
Ik heb het ook als ik het met wifi doe.
Wat ik ook al heb gedaan:
- netwerk vergeten (via configuratie scherm)
- modem reset en modem 30 sec. van stroom af
- andere bekabeling geprobeerd

En zojuist kreeg ik weer de "Host vaststellen" melding en toen heb ik troubleshooting gebruikt. Deze gaf het volgende probleem aan te hebben gevonden:

Windows can't communicate with the device or resource (primary DNS server).

Nu heb ik weer ipconfig /renew gedaan en nu heb ik weer internet.
Signaal in het modem is goed, ook wanneer ik de "Host vaststellen" melding krijg. Dit is namelijk vanochtend getest met Ziggo klantenservice.

Ik vond recent deze settings op een forum:

Gebruik deze adressen voor de zelf gekozen DNS:
prim: 208.67.222.222
sec: 208.67.220.220

Hiermee behoud ik wel internet, maar wat doet dit precies en kan dit geen kwaad en zou dit een oplossing kunnen zijn en zo ja waarom?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
prim: 208.67.222.222 & sec: 208.67.220.220 zijn de dns servers van OpenDNS (Onderdeel van Cisco). Die kun je goed gebruiken als alternatief op die van Ziggo. (Doe ik ook).

Bij de Ubee 3200 heeft het overigens geen zin deze servers te gebruiken omdat hij aan het einde van de leasetijd ongemerkt weer overstapt op die van Ziggo. Dat zie je echter niet aan de settings.
 
Probleem opgelost

Mijn problemen zijn opgelost. Ik heb nu al twee dagen continue stabiel internet (ik werk vanuit huis) met de alternatieve DNS van openDNS:
prim: 208.67.222.222 & sec: 208.67.220.220

Verder gebruik ik geen wifi voor m'n werk, maar heb ik van sitecom een pakket aangeschaft voor internetsignalen via het elektriciteitsnet thuis. Werkt super en is bovendien ook snel.

Bedankt iedereen voor de reacties.
 
Het leuke van de OpenDNS servers is dat je bij hun ook een gratis account kunt aanmaken. Dan kun je dit account aan je eigen IP adres koppelen.

Nu kun je al het dns verkeer vanaf jouw adres laten loggen zodat je precies weet wat er vanuit huis opgevraagd wordt en hoe vaak. (Ik ben hierdoor wel eens op het spoor gekomen van verkeerde configuraties omdat mijn netwerk steeds een site met verkeerd gespelde naam probeerde te benaderen) Je kunt ook bloklist instellen bij OpenDNS zodat bepaalde sites plots niet meer op te vragen zijn.
 
Bedankt voor je reactie Briolet.
Heb je enig idee of ik de DNS instellingen ook op de Ziggo router/modem kan instellen zodat ik dit niet op elke apparaat apart hoef te doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan