• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alternatieve netwerk nummers HD lage kanalen

Zojuist heb ik bij de benedenburen bij een Philips TV uit 2010 opnieuw de zenders ingesteld. ook hier moest ik van het alternatieve netwerk 43206 gebruik maken. Wat een onding zo'n Philips, de analoge kanalen werden ook weer meegenomen en die heb ik toen na veel gezoek kunnen uitschakelen. Dat gat met een Samsung toch wel veel gemakkelijker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige wat ik me afvraag,zijn deze alternatieve netwerknummers blijvend of verdwijnen die weer.
474 is natuurlijk de "info" frequentie en dat netwerknummer heb je alleen nodig voor het zenderzoeken,alleen als dat alternatieve netwerknummer vervalt heb je een kans dat als ze weer gaan "streamhoppen" dat dan je tv niet meer meeloopt ?? Of krijgt die zijn info over 474 en maakt na installatie het netwerknummer niet meer uit ?

In de "dealerbrief" waaruit deze info komt staat oa (onderaan):
Wanneer klanten dit alternatieve NID invoeren, zullen zij geen problemen meer ondervinden met de SD en HD kanalen. Ze staan m.a.w. weer op de kanaalpositie waarop ze moeten staan. Ook ontstaan er geen problemen meer als Ziggo in de toekomst software of netwerkupdates e.d. uitvoert.
 
Ook na de nieuwe netwerkverdeling met het UPC signaal ?

Inmiddels de nieuwste lijst gevonden op de site van Ziggo:
https://partners.ziggozakelijk.nl/documents/file/Planning zenders zoeken v11 1 .pdf

Ook hier is Weert bij Venlo getrokken in plaats van Roermond.

Nu is Roermond al over gezet maar Venlo nog niet. Misschien dat zodra Venlo is omgezet ze nog iets gaan aanpassen waardoor een gedeelte van de regio Roermond wordt over gezet naar Venlo. Maar als dat niet het geval is klopt dit lijstje niet.
 
Ik heb de startpost aangepast met een link naar de nieuwe versie van de lijst.
 
Bij sommige types Philips TV's en andere merken verschijnen na het ingaan van de nieuwe kanaalindeling de HD kanalen niet standaard op de 'lage' kanalen maar op de kanalen 925 en verder.

Via het inscannen van kanalen met een alternatief Netwerk ID in plaats van 5555 op je ontvanger kun je dit omdraaien waarna de HD versies 'laag' staan en de SD versies 'hoog'. Welke alternatieve netwerk code je moet instellen in plaats van 5555 is afhankelijk van de regio waar je onder valt. Dit is het lijstje :

RegioNetwerk IDRegioNetwerk ID
Sassenheim43184Den Bosch43198
Alphen a/d Rijn43185Roosendaal43199
Den Haag43186Tilburg43200
Utrecht43187Venlo43201
Veenendaal43188Roermond43202
Driebergen43189Schoonbron43203
Gorichem43190Zwolle43204
Breda43191Hoogeveen43205
Alkmaar43192Groningen43206
Velsen43193Winschoten43207
Capelle43194Emmen43208
Amersfoort43195Gorredijk43209
Hilversum43196Sneek43210
Mill43197Hengelo43211
Dus frequentie 474.0 MHz en in plaats van 5555 gebruik je het getal uit bovenstaande tabel.
Als je wilt weten onder welke regio jouw postcode valt kun je die vinden in deze lijst. Dit is de ziggo planning van 2 februari 2015 waarin behalve de postcode en regio ook de geplande datum van overzetten te vinden is.
Meer informatie over de nieuwe kanaal indeling vind je op deze pagina bij Ziggo.

Mooi CeeS hartelijk dank kan ik nog meerder helpen in mijn omgeving waardeloos dat ziggo hier niets over vermeld.:applause:
 
netwerk ID

Ook ik heb last van dat bijna dagelijks de HD zenders zijn verdwenen.
Maar bij freqentie 474 kan ik geen ander netwerk iD opgeven hij accepteert er geen 1, niet de laagste 43184 en de hoogste ook niet 43211.
ook na fabrieksinstellingen terug zetten.

Weet iemand nog een oplossing.
 
Ook ik heb last van dat bijna dagelijks de HD zenders zijn verdwenen.
Maar bij freqentie 474 kan ik geen ander netwerk iD opgeven hij accepteert er geen 1, niet de laagste 43184 en de hoogste ook niet 43211.
ook na fabrieksinstellingen terug zetten.

Weet iemand nog een oplossing.

Als het een Philips TV betreft kijk dan eens in dit topic naar bericht # 10.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=48808
 
Kan het zijn dat interactieve TV hierdoor (ander netwerk id) niet werkt? Ik zit namelijk met een itv-002 probleem icm SMiT CI+ 1.3.
 
Kan het zijn dat interactieve TV hierdoor (ander netwerk id) niet werkt? Ik zit namelijk met een itv-002 probleem icm SMiT CI+ 1.3.

Geen idee, maar kun je snel zelf uittesten door het normale ID te gebruiken en zenders opnieuw te laten zoeken.
 
Geen idee, maar kun je snel zelf uittesten door het normale ID te gebruiken en zenders opnieuw te laten zoeken.

Snel is relatief, gezien ik net alles op mijn eigen volgorde had gezet, ik weiger te kijken naar die flutindeling van Ziggo. (Goed, het was niet voor mezelf, maar ik en mijn broer denken er hetzelfde over).

Een backup per USB was ook geen optie, omdat deze het netwerk ID onthoudt, geprobeerd maar helaas.

Je raadt het al, het lag aan het netwerk-ID, dus alles maar opnieuw gedaan. Het was wel handig, omdat dan alle HD kanalen automatisch naar voor gehaald worden, nu maar handmatig gedaan. Let dus op, bij CI+ 1.3 functioneert het interactieve gedeelte niet bij bovenstaande netwerk ID's.
 
Terug
Bovenaan