• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDMI problemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webalistic

Forum Gebruiker
Berichten
13
Heeft iemand mischien wat suggesties voor een oplossing van het volgende probleem?

Mijn tv laat geen beeld zien als ik de H360R via hdmi aansluit (diverse kabels geprobeerd van een standaard cheapo kabeltje tot 2 kwaliteiten monster cable en een hdmi 1.3a kabel.).
Ik ben er mee terug geweest naar de winkel. Daar zuchtend het ding aangesloten, want ik zou hem wel niet goed ingesteld hebben, maar ook daar geen sjoege. (rgb, scart en component werken wel)
Kast is opgestuurd en zaterdag weer terug met de melding dat de hele print vervangen is.
Maar nog steeds geen sjoege.

Vanmorgen de decoder aangesloten bij een kennis en daar gaf het apparaat alleen beeld op hdmi als de antenne niet was aangesloten. Dit zou kunnen duiden op een aardingsprobleem. Ik kan dat echter op mijn tv niet reproduceren... zowel met enkel de hdmi kabel aangesloten als met alles er in geen sjoege.

Wat kan ik nog meer doen om de oorzaak te achterhalen?
Alvast bedankt.

Samsung DCB H360R (fw 1.3)
Panasonic Viera TX-26LX70
 
HDMI aansluiting

Hallo, meschien heb je de instelling van je decoder (uitvoerstatus) niet correct staan,als deze nl. op RGB/Composiet staat is er geen uitvoer op je HDMI kabel! = Greetz = Dick360.
 
Thanx voor je antwoord.
Maar nope... met die eigenschap was ik al bekend. Daarbij keek ik ook via de component verbinding bij gebrek aan een werkende hdmi en dan kan de 360R zowieso niet op RGB staan. Ik heb het ding maar weer weggebracht. :roll:
 
geen beeld via hdmi bij HDTV(panasonic TV)

Ik heb ook een panasonic plasma .Ik heb alleen een probleen met geluid bij bepaalde zenders maar beeld werkte prima met samsung HDTV tuner
 
Voor een mogelijke oplossing van het geluid, zie mijn reactie in het EK200* topic (een beetje off topic daar maar ik zag je opmerking daar voor het eerst).
 
Ik heb ook een panasonic plasma .Ik heb alleen een probleen met geluid bij bepaalde zenders maar beeld werkte prima met samsung HDTV tuner

Vollgens mij heeft dit te maken omdat die zenders in Dolby Digital uitzenden.
Als het goed is kan je dit in het menu instellen, of via je receiver het geluid laten lopen.
Dan moet je wel een optische kabel aansluiten
 
Gister mijn decoder weer opgehaald. Briefje: apparaat werkt, geen werkzaamheden uitgevoerd... *zucht* :cry:
Dus geen werkzaamheden uitvoeren, maar wel een deuk in de bovenkant veroorzaken en de antenne ingang naar de knoppen helpen (verwrongen)

Dus het ding gelijk weer mee teruggegeven. In de winkel hebben ze het nog maar eens gecheckt en moesten toen (weer) toegeven dat het allemaal niet werkte.
ja DUH!
Is die samsung nou zo'n slecht ding? Of heb ik een maandagmorgen modelletje te pakken?

Een vervangingstoestel kreeg ik niet. Dat was nog los van het feit dat ze al zo'n 30 klanten in de wacht hadden staan voor zo'n kastje (niet leverbaar).

Dusss.. wat zijn de HD alternatieven eigenlijk op dit moment naast de samsung?
 
Helaas geen maar ik zit te wachten op de Humax HD5000C die ook binnenkort beschikbaar zou moeten komen.

De HD PVR van SA is wat mij betreft teveel dichtgetimmerd om nuttig gebruikt te kunnen worden. Enige voordeel tegenover mijn huidige SD Humax PVR (9200C) is dat de opnames in HD gebeuren.
 
Heb zelf de DCB-H360R(A) productie datum mei 2008 ( Deze zijn hardwarematig herzien, en voorzien van de laatste firmware release ).

Ik heb tot op heden maar 1 probleempje gevonden, en dat was, dat als ik veel in het menu bezig was, hij een keer het beeld niet meer doorgaf van de zender op de hdmi uitgang. Echter wel het geluid, maar dat loopt bij mij optisch naar m'n Cinema set toe.

Jij hebt een oude versie van de decoder zonder de ( A ) toevoeging.
Samsung heeft een omruil actie gehad. Dit zou jij ook in gedachte moeten nemen. Deze 1e generatie decoders hebben allemaal Hdmi problemen.
 
Ik heb volgens mij uit berichten hier of op het oude forum begrepen dat die omruilactie inmiddels voorbij was, maar bedankt voor je suggestie. Ik zal het bij terugkomst van het apparaat eens navragen. Jammer dat die HD dreambox kastjes zo duur zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan