• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Artefacts Ned. 3 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Anoniem,
Bedankt voor de reactie,
Ik heb geen losse decoder, om uit te proberen.
Ik heb zojuist op het forum een tip gekregen, om de kabel tussen radio/tv doos en tv te vervangen voor een duurder exemplaar.
Het forumlid heeft ook een Loewe TV en had de zelfde problemen.
De storing was met de nieuwe kabel opgelost, en de signaalsterkte optimaal.
Ik ga het proberen, en ik laat het weten als het bij mij ook de oplossing blijkt te zijn.
Vr.gr JanvdB
 
ruis/storen op ND3

Ik heb hetzelfde probleem op ND 3, is het jullie nog gelukt om het probleem op te lossen?
 
Beste Arjanvet,
Emaurer, heeft het probleem opgelost met een nieuwe kabel tussen radio/tv doos en de tv.
Het betreft een Hama Home Theatre Antenne kabel.
Ik heb hem in een ander draadje(zie tv ontvangers met ingeb.dvbc tuner) om meer info gevraagd betreffende de kabel.
Op de Hama site staan nog al wat kabels, ik heb de juiste er nog niet tussenuit kunnen halen.
Maar ik ga het zeker proberen.
Vr.gr JanvdB
 
Problemen met geluid op NED 3 HD

Ik heb nu al enige dagen last van geluidsstoringen op Ned 3 HD.

Het geluid valt regelmatig een aantal seconden weg.
Zo vaak dat Nederland 3 eigenlijk niet meer bekijkbaar is.
Ik merk het voornamelijk als ik naar DWDD of de late herhaling daarvan wil kijken.

Ik gebruik een samsung h360r (zonder lipsync issues)
 
@JanvdB;

Dit is wellicht ook een hele goede kabel, en ik weet niet wat het heeft moeten kosten, maar een van de beste (en betaalbaarste)kabels is de Hirschman KOKA779. Is zowel als kant-en-klaar verkrijgbaar als voor de doe-het-zelver.
 
Beste Excalibur,
Volgens mijn dealer, is deze kabel(VIVANCO HQ AERIAL LEAD), kwalitatief gelijk aan de Hirschmann kabel.
We praten hier dus over een kabel tussen einddoos en tv.
Mijn aansluiting ziet er als volgt uit: AOP- Hirschmann Koka.- einddoos- Vivanco HQ kabel-TV..
De storing is alleen op Ned 3HD en doet zich soms voor na 4 minuten, maar ook wel eens binnen 2 minuten.
Enige tijd terug, tijdens een voebalwedstrijd op Ned 3 HD ongeveer 30 keer storing in 35 minuten.
Het vreemde is, ik had de wedstrijd opgenomen, dat bij afspelen de storing niet als zodanig op het scherm komt.
Wel neem ik een zeer korte hik in het beeld en geluid waar.
Gisteren voor alle zekerheid nog een Hirschmann antenneversterker geproberd. Het signaal op Ned.3HD blijft wat achter bij de andere 2 NED HD zenders, t.w. Ned 3 HD 84% , Ned 1 en 2 HD 100% signaal.
Het gebruik van de antenneversterker werkte averechts.
De TV gaf aan dat het signaal te sterk was.
Ik vraag me af, of de Alphacrypt misschien een probleem heeft met het decoderen. Vreemd is , dat de storing er niet continu is.
Maar als ik me niet vergis, gaat Ned.1-2-3-HD buiten de Alphacrypt om.
Bedankt voor het meedenken, ik sta open voor elk advies.
Vr.gr JanvdB
 
Problemen in Hilversum!!

Bijna alles bij mij is prima in orde (TV, CI+, bekabeling, ontvangstsignaal etc...). Probleem is alleen dat mijn hele straat niet in staat is NED 1, 2 en 3 HD goed te ontvangen. Artefacts, wegvallend beeld etc. Ziggo hult zich in stilzwijgen (ook op deze site!!). Wanneer gaat Ziggo er voor zorgen dat de zenders goed worden doorgegeven? In Utrecht is er niets aan de hand, de monteur verwijst naar de hardware in Hilversum en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vraag is: Ziggo, wanneer los je de problemen op????? Wie heeft er in regio Gooi nog meer deze problemen?
 
Bijna alles bij mij is prima in orde (TV, CI+, bekabeling, ontvangstsignaal etc...). Probleem is alleen dat mijn hele straat niet in staat is NED 1, 2 en 3 HD goed te ontvangen. Artefacts, wegvallend beeld etc. Ziggo hult zich in stilzwijgen (ook op deze site!!). Wanneer gaat Ziggo er voor zorgen dat de zenders goed worden doorgegeven? In Utrecht is er niets aan de hand, de monteur verwijst naar de hardware in Hilversum en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vraag is: Ziggo, wanneer los je de problemen op????? Wie heeft er in regio Gooi nog meer deze problemen?

Zoals ik elders ook gepost heb, worden er een aantal aanpassingen uitgevoerd, die mogelijke problemen met de HD kanalen moeten elimineren. Ik weet niet wat de exacte status / planning is, ik ga ervan uit dat de aanpassingen in de komende week worden doorgevoerd.
 
Ziggo

Worden deze aanpassingen in heel NL doorgevoerd?
Ik woon in postcodegebied 1611 BR en heb er ook last van, ND3 is gewoon niet te volgen. Andere zenders geen problemen.
 
De geschiedenis herhaalt zich.
Net als gisterenavond, heb ik bij DWDD. op Ned.3HD. geen artefacts waargenomen.
Ook is de signaalsterkte weer gestegen van 88% naar 97%.
Het geluid is gewoon stereo i.p.v. Dolby stereo.
Ik zal in de loop van de avond nogmaals testen.
Hopelijk horen de artefacts tot het verleden.
Vr.gr JanvdB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan